استخدام مهندس شیمی در کانادا

کانادا به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا بازار کار مناسبی برای رشته های شغلی مختلف به ویژه اکثر رشته های مهندسی دارد. در برخی از رشته ‌های مهندسی که بازار کار آنها در بسیاری از کشورهای دنیا شرایط مناسبی ندارد، کشور کانادا بازار کار بسیار مناسبی را دارا است که از آن جمله می توان به مهندسی شیمی اشاره کرد. از همین رو فرصت استخدام مهندس شیمی در کانادا برای متخصصان این رشته در کشورمان نیز فراهم است و بسیاری از آنان مشتاق کاریابی مهندسان شیمی در کانادا می باشند. این افراد با ورود به بازار کار این کشور از این طریق می توانند فرصت زندگی در کانادا را برای همسر و فرزندان خود نیز به صورت همراه مهیا کرده و فرصت تحصیل در این کشور را به فرزندان خود هدیه نمایند.

به طور کلی هدف رشته مهندسی شیمی، استفاده از دانش فیزیک، شیمی و ریاضیات برای خلق مواد و محصولات بهتر می باشد که در صنایع بسیاری متنوعی می تواند کاربرد داشته باشد. افرادی که از طریق استخدام مهندس شیمی در کانادا وارد صنایع و شرکت‌ های این کشور شده و در زمینه تخصصی مهندسی شیمی مشغول به کار می شوند، می توانند در پالایشگاه های نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع تجهیزات پزشکی، صنایع سلولزی، صنایع تولید مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی معدنی، صنایع پلیمر، و صنایع غذایی در این کشور مشغول به کار شوند. همین طور که ذکر شد، کاربردهای مهندسی شیمی بسیار وسیع است و متخصصان این رشته در صنایع بسیار متنوعی می توانند مشغول به کار شوند و به این علت کشور کانادا بازار کار مناسبی برای رشته مهندسی شیمی دارد که صنایع ذکر شده در کشور کانادا بسیارند و شرایط بازار این صنایع نیز به حدی رو به توسعه است که این کشور با کمبود نیروی کار مهندسی شیمی تا سال ها مواجه است. پیش بینی ها نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۴ فرصت های شغلی مربوط به رشته مهندسی شیمی در کشور کانادا به ۴۳۰۰ مورد خواهد رسید و این نشان می دهد که فرصت کاریابی مهندسان شیمی در کانادا تا سال های آینده نیز به همین خوبی باقی مانده و حتی دورنمای مناسب تری داراست.

رشته شیمی در همه کشورهای دنیا بازار کار مناسبی ندارد. به عنوان مثال آنقدر که فرصت استخدام مهندس شیمی در اتریش، کانادا و آلمان مهیاست، شاید در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین حالتی وجود نداشته باشد و فرصت های شغلی چندانی برای متخصصان رشته مهندسی شیمی در اختیار متقاضیان قرار نداشته باشد. در کشورهایی که منابع نفت و گاز و به ویژه صنایع فرآوری نفت و گاز و پتروشیمی را دارند و همچنین کشورهای صنعتی که صنایع تولید و فرآوری مواد غذایی، مواد سلولزی، مواد معدنی، پلیمر، و دارو را به شکل وسیعی در اختیار دارند، نیاز به نیروی کار مهندسی شیمی نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار بیشتر حس می شود و به همین ترتیب کمبود نیروی کار در این زمینه با اعطایی مجوز ورود به متخصصان خارجی پر می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در اتریش

کاریابی مهندسان شیمی در کانادا

بهترین روش برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان شیمی در کانادا اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از شرکتی فعال در این کشور و اخذ ویزای کاری از این طریق می باشد. در واقع در این روش متقاضیان باید با شرکت هایی که در آن ها برای مهندسان شیمی فرصت های شغلی فراهم است به ویژه شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت های معدنی، شرکت های طراحی مهندسی، شرکت های مهندسی مشاور، شرکت های محیط زیستی، شرکت های تکنولوژی سبز، شرکت های پلاستیک سازی، شرکت های تولید کننده صنایع غذایی، و شرکت های بسته بندی مذاکره کرده و آنان را به استخدام خود قانع نمایند. در واقع ابتدا باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نموده و سپس به صورت آنلاین با آنان به مذاکره پرداخته و و آنان را مجاب کنند که می ‌توانند نیروی کار مناسبی برای شرکتشان باشند.

طبیعتاً مهندسان شیمی هرچقدر هم به رشته تخصصی خود مسلط باشند دانش و تجربه کافی و تسلط به ریزه کاری های کاریابی بین المللی و مذاکره های شغلی به ویژه در اکوسیستم کسب و کار کشورهای دیگر را ندارند و به همین علت نمی توانند نتایج خوبی در این زمینه به دست آورند. از این رو عاقلانه است که از خدمات یک کاریابی بین المللی که به طور تخصصی در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از شرکت‌های فعال در سایر کشورها از جمله کانادا فعالیت می ‌کند، استفاده نمایند. زیرا یک کاریابی بین المللی به طور معمول پرونده های زیادی را در این زمینه کار کرده و تجربه کافی را در زمینه مذاکره های شغلی با کارفرمایان و چگونگی قانع کردن آنان در کشورهای مختلف دارد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در آلمان

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان شیمی در کانادا هستند، می باشد. چندین پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی شیمی به کشور کانادا موجب شده تیم متخصص این کاریابی تجربه کافی را نیز در این زمینه اندوخته باشند و بر اساس تجربه و دانش خود و آشنایی کافی با شرایط مذاکرات کاری در کانادا و اکوسیستم کسب و کار این کشور، هموطنان عزیز را در مسیر استخدام مهندس شیمی در کانادا یاری نمایند.

با در اختیار داشتن پیشنهاد کاری معتبر، مشتاقان استخدام مهندس شیمی در کانادا می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری ویزای کار این کشور را دریافت نموده و در این کشور اقامت کاری به دست آورد. برای اخذ ویزا از طریق این برنامه افراد باید حداقل ۶۷ امتیاز از 100 امتیاز ممکن را از پارامترهای مختلف از جمله شرایط سنی، میزان تحصیلات، سابقه کاری، مهارت در زمینه زبان انگلیسی و فرانسوی، و انطباق ‌پذیری با کشور کانادا، در کنار داشتن پیشنهاد کاری معتبر کسب نمایند تا این برنامه شامل حالشان شود.

طبیعتا هم برای اخذ پیشنهاد کاری و هم در هنگام مذاکره ای که با کارفرما صورت می گیرد، متقاضی باید تسلط بالایی را به زبان انگلیسی یا فرانسوی، در صورت تمایل به کار در استان کبک، داشته باشد. برای اخذ ویزا و برخورداری از برنامه اکسپرس اینتری این کشور نیز به ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی نیاز است. واضح است که فردی که در یک رشته تخصصی مانند مهندسی شیمی می خواهد در کشور کانادا مشغول به کار شود، باید به زبان مردمان این کشور تسلط کافی داشته باشد و بتواند در محیط کار با همکاران خود به بهترین نحو ارتباط برقرار کند. از این رو داوطلبان در صورتی که بتوانند مدرک زبان با نمره بالاتری ارائه نمایند هم در اخذ جاب آفر، و هم در اخذ ویزای ورود به این کشور موفق تر خواهند بود و هم می توانند در این کشور به راحتی خود را با شرایط وفق داده و موفقیت کاری مناسبی را هم بدست آورند و در نهایت در صورت تمایل اقامت این کشور را نیز اخذ نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در استرالیا

البته روش دومی نیز برای کاریابی مهندسان شیمی در کانادا وجود دارد و آن هم استفاده از فرصت اخذ ویزای جستجوی کار کانادا است که البته روشی بر ریسک به شمار می رود .

درآمد مهندسان شیمی در کانادا

مناسب بودن درآمد مهندسان شیمی در کانادا یکی از اصلی‌ ترین علل اقبال متخصصان این رشته به مهاجرت کاری به این کشور است. درآمد مهندسان شیمی در کانادا در پایین ترین حالت ۷۰ هزار دلار در سال است که این رقم می تواند تا ۱۰۵ هزار دلار در سال نیز بالا رود. البته فاکتورهای متعددی در تعیین درآمد مهندسان شیمی در کانادا موثر است که از آن جمله می توان به میزان تجربه و سابقه کاری، داشتن مهارت های خاص، شرایط شرکت کارفرما، و سطح کاری و میزان مسئولیت فرد در آن شرکت اشاره نمود.

شرایط بازار کار مهندسی شیمی در کشور کانادا در استانهای مختلف این کشور یکسان نیست و در استانهایی که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بیشتری دارند، از جمله آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک، بهترین بازار کار برای متخصصان این رشته وجود دارد. البته در استان هایشان ساسکاچوان، نیوبرانزویک، انتاریو، و منیتوبا نیاز بازار کار رشته مهندسی شیمی مناسب است.

نکته مهم دیگری که دورنمای شرایط بازار کار رشته مهندسی شیمی در کشور کانادا را مثبت تر می نماید، این است که کشور کانادا در سال های اخیر به کارآفرینان بین المللی که طرح های کسب و کار در زمینه مهندسی شیمی و مشاغل مربوط به آن ارائه می دهند ویزای استارتاپ کانادا را اعطا می نماید و به همین جهت استارتاپ های فراوانی همه ساله در این زمینه های شغلی در کشور کانادا شکل می‌ گیرند. به همین جهت سال به سال فرصت های شغلی بیشتری در زمینه مهندسی شیمی در کشور کانادا برای متخصصان این رشته فراهم می ‌شود و می توان انتظار داشت که با ادامه این روند بازار کار رشته مهندسی شیمی در این کشور شرایط مناسب تری نسبت حال پیدا نماید.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.