استخدام مهندس برق در انگلیس

انگلیس را می توان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری دانست. بازار کار این کشور در اکثر رشته ها دارای فرصت های شعلی فراوانی می باشد. به طور ویژه بازار کار رشته های مرتبط با علوم پزشکی و همچنین اکثر رشته های فنی مهندسی در این کشور مناسب تر است. به همین علت متخصصان این رشته ها که در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران به تحصیل پرداخته باشند، می توانند با داشتن شرایط لازم وارد بازار کار این کشور پیشرفته شوند. یکی از این رشته ها رشته مهندسی برق با گرایش های متنوع می باشد که بازار کار مناسبی در کشور انگلیس دارد. در این مطلب به شرایط استخدام مهندس برق در انگلیس اشاره می نماییم.

متخصصان رشته مهندسی برق برای بهره مندی از فرصت استخدام مهندس برق در انگلیس  باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند. ویزای کار کشور انگلیس نیز مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، امتیاز محور است و داشتن جاب آفر، شرایط سنی، میزان سابقه کار مرتبط، میزان تحصیلات دانشگاهی و تسلط به زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون تافل و آیلتس فاکتورهای اصلی در اخذ امتیازات لازم برای دستیابی به این ویزا به حساب می آیند. برای این منظور حداقل نمره لازم در آزمون آیلتس برای اخذ ویزای کار انگلیس، 6.5 می باشد. در آزمون های دیگر همچون تافل نیز معادل این نمره باید کسب شده باشد.

 

کاریابی مهندسان برق در انگلستان

مهندسان برق در انگلیس می ‌توانند در طیف متنوعی از مشاغل، مشغول به کار شوند. علاوه بر مشاغل مرسومی که برای مهندسان برق در گرایش های مختلف از جمله قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل تعریف شده است، در کشور انگلیس به علت استفاده از سیستم های نوین تولید و توزیع انرژی، فرصت های شغلی در استارتاپ های مرتبط با این نوآوری ها نیز فراهم می باشد و افرادی که شایستگی های لازم برای کاریابی مهندسان برق در انگلستان را دارند، شانس کار در چنین شرکت هایی را نیز دارا می باشد. این کشور از جمله کشورهایی می باشد که به کارآفرینان استارتاپی اجازه اقامت و ویزای استارتاپ اعطا می کند و به همین دلیل فرصت های شغلی در شرکت های استارتاپی در انگلیس سال به سال رو به افزایش است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در قطر

مشتاقان کاریابی مهندسان برق در انگلستان می توانند هم با اخذ ویزای کار و هم با اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر وارد این کشور شوند. اما بهترین روش این است که از کشور خود با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار استرالیا به مذاکره پرداخته و یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند تا بتوانند از لحظه ورود به این کشور برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شوند و و استرس ها و ریسک های ویزای جستجوی کار را به جان نخرند. بهترین روش جهت اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور انگلیس، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی است که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله انگلستان تسلط بالایی داشته باشد. کاریابی بین المللی پرگاس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص رشته های مختلف از جمله مهندسان برق به کشور انگلیس، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. خدمات این کاریابی بین المللی البته در کشور انگلیس بسیار گسترده بوده و پرونده های متعددی را برای متخصصان رشته های مختلف از جمله اعزام و استخدام پزشکان در انگلیس با موفقیت به سرانجام رسانده است.

 

درآمد مهندسان برق در انگلیس

همانطور که پیش تر ذکر شد از علل اصلی اقبال متخصصان این رشته به استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در انگلیس، بالا بودن درآمد مهندسان برق در انگلیس می باشد. میانگین درآمد مهندسان برق در انگلیس در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود 50 هزار پوند می باشد. بر این اساس می توان رشته مهندسی برق به ویژه در گرایش الکترونیک را از مشاغل پر درآمد در کشور انگلیس به حساب آورد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در کانادا

به طور میانگین متقاضیان کاریابی مهندسان برق در استرالیا تازه فارغ التحصیل شده و بدون سابقه کاری حدود 26 هزار پوند در سال درآمد دارند. میانگین درآمد مهندسان برق در استرالیا با سابقه کاری بین 2 تا 5 سال بین 35 تا 60 هزار پوند می باشد. همچنین افرادی که بالای 5 سال سابقه کاری در زمینه رشته مهندسی برق در گرایش های مختلف آن دارند، درآمدی بیش از 60 هزار پوند در سال را بدست می آورند. همان طور که از این ارقام واضح است، درآمد مهندسان برق در انگلیس نسبت مستقیمی با میزان سابقه کاری این افراد دارد. علاوه بر این، شرایط شرکت کارفرما نیز دیگر فاکتور تعیین کننده در میزان درآمد مهندسان برق در انگلیس می باشد.

شرایط بازار کار این کشور نیز برای متخصصان رشته برق بسیار مناسب است. به طور کلی می توان شرایط بازار کار کشور انگلیس را رو به بهبودی دانست و نرخ بیکاری در این کشور اروپایی، در چند سال گذشته سال به سال رو به کاهش بوده است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.