استخدام مهندس برق در استرالیا

استرالیا را به طور قطع می توان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری در دنیا دانست و بازار کار آن در اکثر رشته ها دارای فرصت های شعلی فراوانی برای اتباع کشورهای مختلف دنیا می باشد. به طور ویژه بازار کار رشته های مرتبط با علوم پزشکی و همچنین اکثر رشته های فنی مهندسی در این کشور مهاجر پذیر بسیار مناسب است و متخصصان این رشته ها که در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران به تحصیل پرداخته باشند می توانند با داشتن شرایط لازم وارد بازار کار این کشور شوند. یکی از این رشته ها رشته مهندسی برق با گرایش های متنوع می باشد که بازار کار بسیار مناسبی در این کشور داراست. در این مطلب به شرایط استخدام مهندس برق در استرالیا اشاره می شود

کشور استرالیا همه ساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می کنند و خوشبختانه در آخرین لیست اعلام شده توسط دولت این کشور برای سال ۲۰۲۰ میلادی نام رشته مهندسی برق در نیز دیده می شود. متخصصان رشته مهندسی برق برای بهره مندی از فرصت استخدام مهندس برق در استرالیا باید ویزای مهارتی این کشور را که زیردسته ویزای ۱۸۹ استرالیا می باشد، دریافت نموده و از این طریق وارد این کشور شوند. می دانیم که ویزای ۱۸۹ استرالیا یک ویزای امتیاز محور است و متقاضیان دریافت آن باید از فاکتور های چهارگانه سن، مدرک تحصیلی، میزان سابقه کار و میزان مهارت در زبان انگلیسی حداقل از 100 امتیاز ممکن ۶۵ امتیاز را به دست آورند.

در فاکتور سن، افرادی که بین ۲۵ تا ۳۳ سال دارند ۳۰ امتیاز، افراد دارای ۱۸ تا ۲۵ سال سن ۲۵ امتیاز، افراد بین ۳۳ تا ۴۰ سال سن ۲۵ امتیاز، و افرادی که سنی بین ۴۰ تا ۴۵ سال دارند نیز ۱۵ امتیاز به دست می‌آورند.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان برق در سوئد

در در زمینه فاکتور مدرک تحصیلی، افرادی که مدرک دکترا داشته باشند ۲۰ امتیاز، افرادی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشند ۱۵ امتیاز، و دارندگان مدرک کاردانی نیز ۱۰ امتیاز به دست می آورد.

نحوه بدست آوردن امتیاز از فاکتور میزان سابقه کار بدین صورت است که افرادی که حداقل ۸ سال سابقه کاری دارند ۱۵ امتیاز، افراد دارای حداقل ۵ سال سابقه کار 10 امتیاز، و افرادی که حداقل ۳ سال سابقه کار دارند ۵ امتیاز را اخذ می نمایند.

طبیعتاً برای اخذ ویزای کار استرالیا فاکتور تسلط به زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی نیز یکی از اصلی ترین موارد به شمار می رود و افرادی که قصد کار در این کشور را داشته باشند حداقل باید نمره ۶ را در آزمون آیلتس یا معادل آن را در سایر آزمون های معتبر از جمله تافل و pte به دست آورند تا شایسته اخذ ویزای کار استرالیا شناخته شوند. اما اخذ نمرات بالاتر می تواند امتیاز بالاتری برای متقاضیان استخدام مهندس برق در استرالیا به همراه داشته باشد، به این ترتیب که در صورت اخذ نمره ۷ در آزمون آیلتس ۱۰ امتیاز و در صورت اخذ نمره ۸ در این آزمون ۲۰ امتیاز به داوطلبان تعلق می گیرد.

 

کاریابی مهندسان برق در استرالیا

مهندسان برق در استرالیا می ‌توانند در مشاغل متنوعی مشغول به کار شوند. علاوه بر مشاغل مرسومی که برای مهندسان برق در گرایش های مختلف از جمله قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل تعریف شده در کشور استرالیا به علت استفاده از سیستم های نوین تولید و توزیع انرژی فرصت های شغلی در استارتاپ های مرتبط با این نوآوری ها نیز فراهم می باشد و افرادی که شایستگی های لازم برای کاریابی مهندسان برق در استرالیا را دارند شانس کار در چنین شرکت هایی را نیز دارا می باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در سوئیس

همچنین این کشور به علت شرایط اقلیمی سرمایه گذاری فراوانی روی توسعه انرژی های پاک همچون انرژی خورشیدی نموده و فرصت های شغلی فراوانی در این زمینه نیر وجود دارد.

مشتاقان کاریابی مهندسان برق در استرالیا می توانند هم با اخذ ویزای کار و هم با اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر وارد این کشور شوند. اما بهترین روش این است که از کشور خود با کارفرمایان استرالیایی یا کارفرمایان بین‌ المللی فعال در اکوسیستم کسب و کار استرالیا به مذاکره پرداخته و یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند تا بتوانند از لحظه ورود به این کشور برای کارفرما مشغول به کار شوند و و استرس ها و ریسک های ویزای جستجوی کار را به جان نخرند. بهترین روش جهت اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور استرالیا استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی است که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله استرالیا تسلط بالایی داشته باشد. کاریابی بین المللی پرگاس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص رشته های مختلف از جمله مهندسان برق به کشور استرالیا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. خدمات این کاریابی بین المللی البته در کشور استرالیا بسیار گسترده بوده و پرونده های متعددی را برای متخصصان رشته های مختلف از جمله اعزام و استخدام پزشکان در استرالیا با موفقیت به سرانجام رسانده است.

 

درآمد مهندسان برق در استرالیا

همانطور که پیش تر ذکر شد از علل اصلی اقبال متخصصان این رشته به استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در استرالیا بالا بودن درآمد مهندسان برق در استرالیا می باشد. میانگین درآمد مهندسان برق در استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۵۰ هزار دلار می باشد که البته این رقم می تواند بسته به شرایط شرکت های استخدام کننده و همچنین میزان تخصص، سابقه کاری و سطح تحصیلات افراد متفاوت باشد. اما به طور کلی میانگین درآمد مهندسان و به ویژه مهندسان برق در این کشور نسبت به هزینه های زندگی در استرالیا و همچنین نسبت به میانگین درآمد همتایان خود در اکثر کشورهای اروپایی بسیار رقم مناسبی است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در اتریش

 به طور معمول حداقل درآمد مهندسان برق در استرالیا حدود ۵۷ هزار دلار برای مهندسان با سابقه کار کمتر از یکسال و همچنین ماکزیمم آن حدود ۱۷۳ هزار دلار برای مهندسان با سابقه کاری بالای ۲۰ سال تخمین زده می شود.

بهترین شهرهای این کشور برای کاریابی مهندسان برق در استرالیا به ترتیب شهرهای پرت، سیدنی و ملبورن میاشند که بالاترین میانگین درآمد مهندسان برق در استرالیا نیز به این شهرها اختصاص دارد. میانگین درآمد سالانه مهندسان برق در شهر پرت حدود ۱۰۴ هزار دلار، در شهر سیدنی حدود ۱۰۲ هزار دلار، و در شهر ملبورن بیش از ۹۷ هزار دلار تخمین زده می شود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.