استخدام ماما در انگلیس

بسیاری از کارشناسان رشته مامایی نیز مانند سایر متخصصان رشته های مرتبط با بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان، اشتیاق قابل توجهی به کار در خارج از کشور دارند و برای دستیابی به آینده‌ ای بهتر برای خود و خانواده شان سعی می کنند از فرصت کار در کشورهای دیگر بهره ببرد. نکته مهم این است که هر کشوری را نمی توان مقصدی مناسب برای مهاجرت کاری آنان به حساب آورد. زیرا  نمی ‌توان برای کاریابی بین المللی در تمامی رشته ها یک کشور خاص را به عنوان گزینه مناسبی محسوب نمود و حتما باید در این زمینه با دقت و پس از تحقیق فراوان عمل شود. برای ماماها کشور انگلستان یکی از بهترین گزینه ها برای کاریابی بین المللی و مهاجرت کاری محسوب می شود. انگلیس با در اختیار داشتن یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان در دنیا که به NHS معروف است، بسیاری از ماماها و متخصصان سایر رشته های بخش سلامت را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری جذب نموده است. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام ماما در انگلیس اشاره نماییم.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام ماما در انگلیس نیز مانند متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پزشک در انگلیس باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا بتوانند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان پیشرفته انگلستان را دریافت نمایند. مامایی یکی از رشته های پیراپزشکی به حساب می ‌آید و متخصصان کلیه رشته های پیراپزشکی نیز مانند رشته پزشکی چون مستقیماً با جان و سلامت انسان ها در ارتباط هستند، رشته هایی حساس به حساب می آیند و فارغ‌ التحصیلان آن ها در دانشگاه‌ های کشورهای دیگر اگر قصد کار در انگلیس را داشته باشند، حتما باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های بریتانیا فارغ از ملیتشان می توانند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان انگلستان را به طور مستقیم دریافت نمایند. هموطنان عزیزمان که در دانشگاه های بریتانیا این رشته ها را تحصیل کرده اند نیز همین شرایط را خواهند داشت. اما فارغ التحصیلان این رشته ها در سایر کشورهای دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران در صورتی که قصد کار در انگلیس را داشته باشند، حتماً باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت انگلیس ارسال نمایند تا پس از بررسی اولیه، شانس شرکت در آزمون تئوری و عملی معادل سازی مدارک علوم پزشکی در انگلستان را دریافت نمایند. این آزمون به زبان انگلیسی یعنی زبان رسمی کشور انگلستان برگزار می گردد و بدون تسلط به این زبان، داوطلبان شانسی برای اخذ مجوز کار در نظام سلامت انگلستان را نخواهند داشت. همچنین از شرایط اخذ ویزای کار کشور انگلیس برای داوطلبان استفاده از فرصت استخدام ماما در انگلیس این است که این افراد یک مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس یا تافل ارائه نمایند. در ضمن از شرایط اخذ مجوز کار در این کشور برای متخصصان رشته های علوم پزشکی نیز داشتن مدرک زبان انگلیسی همچون آیلتس می باشد که داوطلبان باید در هر یک از چهار مهارت این آزمون حداقل نمره ۷ را کسب نمایند.

همچنین بخوانید:  کاریابی ماما در اتریش

 

کاریابی ماماها در انگلستان

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی ماماها در انگلستان برای داشتن یک مهاجرت کاری مناسب باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور در بخش سلامت مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد پس از بررسی‌ های انجام شده به طور معمول از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنان دریافت نمایند. به همین علت باید به خوبی تسلط خود به فنون ارتباطی و زبان انگلیسی را نشان داده و تسلط و مهارت خود را در زمینه تخصصی شغلی خود نیز نمایش دهند.

اصلی ترین مورد در مسیر کاریابی ماماها در انگلستان همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور است.  زیرا برای این منظور این افراد باید بتوانند با تسلط کامل به زبان انگلیسی و همچنین فنون مذاکرات شغلی بین المللی ارتباط خوبی با کارفرما برقرار کرده و تسلط خود را به فنون رشته مامایی به خوبی نشان دهند. به همین دلیل و با توجه به اینکه بسیاری از هموطنانمان به این فنون ارتباطی آشنایی کافی ندارند، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلیس آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد. تعداد بالای پرونده های موفق در زمینه اخذ جاب آفر به ویژه برای متخصصان رشته ‌های بخش سلامت از کشورهای مختلف از جمله استرالیا موید تسلط این کاریابی بین المللی به اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا می باشد و به همین علت متقاضیان استفاده از فرصت استخدام ماما در انگلیس می توانند با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی ریسک کار کاریابی خود را به شدت پایین آورند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

 

درآمد ماماها در انگلیس

افرادی که بتوانند جاب آفر دریافت نموده و همچنین امتیازات لازم را اخذ کرده و ویزای کار کشور انگلیس را به دست آورند، می توانند از مزایای کار به عنوان ماما در سیستم بهداشت و درمان انگلستان بهره‌ مند شوند که یکی از اصلی ترین مزایای آن، بالا بودن درآمد ماماها در انگلیس می باشد. به طور کلی در کشور انگلستان شرایط کار برای پرسنل بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان بسیار مناسب است و شرایط کاری و درآمدی آنان در این کشور نسبت به سایر نقاط دنیا بسیار عالی است. میانگین درآمد ماماها در انگلیس سالانه از 24 تا 56 هزار پوند در سال است که این درآمد بسته به میزان تجربه و سابقه کاری آنان، می تواند پایین تر یا بالاتر باشد. شرایط کارفرما نیز از دیگر عوامل موثر در تعیین درآمد ماماها در این کشور است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.