استخدام ماما در استرالیا

در میان کارشناسان رشته مامایی نیز مانند متخصصان سایر رشته ها به ویژه رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان، اشتیاق به کار در خارج از کشور دیده می شود و بسیاری از آنان سعی می کنند برای دستیابی به آینده‌ ای بهتر برای خود و خانواده شان از فرصت کار در کشورهای دیگر بهره ببرد. اما انتخاب مقصد درست می تواند اصلی ترین نکته در مسیر آنها باشد. زیرا  نمی ‌توان برای کاریابی بین المللی در تمامی رشته ها یک کشور خاص را به عنوان گزینه مناسبی به حساب آورد و باید در این زمینه با دقت عمل شود. برای ماماها کشور استرالیا یکی از بهترین گزینه ها برای کاریابی بین المللی و مهاجرت کاری محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام ماما در استرالیا اشاره نماییم.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام ماما در استرالیا نیز مانند متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پزشکان در استرالیا باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. مامایی یکی از رشته های پیراپزشکی به حساب می ‌آید و کلیه رشته های پیراپزشکی نیز مانند رشته پزشکی و همچنین رشته ‌های دندانپزشکی و داروسازی به علت این که مستقیماً با جان و سلامت انسان ها در ارتباط هستند، رشته هایی حساس به حساب آمده و فارغ‌ التحصیلان آن ها در دانشگاه‌ های کشورهای دیگر اگر قصد کار در استرالیا را داشته باشند، حتما باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. البته شرایط برای فارغ التحصیلان دانشگاه های نیوزیلند متفاوت است و این افراد فارغ از ملیتشان می‌ توانند بدون شرکت در هیچ آزمون و فرآیندی درصورت تمایل به کار در استرالیا وارد بازار کار این کشور شوند و مجوز کار در نظام سلامت این کشور را به دست آورند. اما فارغ التحصیلان این رشته ها در سایر نقاط دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران در صورتی که قصد کار در استرالیا را داشته باشند، حتماً باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای سازمان ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی استرالیا ارسال نمایند تا به آنان مجوز کار اعطا گردد. فرآیند معادل سازی مدارک رشته‌ های علوم پزشکی در کشور استرالیا با آزمون همراه است که این آزمون به زبان انگلیسی یعنی زبان رسمی استرالیا برگزار می گردد و بدون تسلط به این زبان، داوطلبان شانسی برای اخذ مجوز کار در نظام سلامت استرالیا را نخواهند داشت. همچنین از شرایط اخذ ویزای کار کشور استرالیا برای داوطلبان استفاده از فرصت استخدام ماما در استرالیا این است که این افراد یک مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمایند. در ضمن از شرایط اخذ مجوز کار در این کشور برای متخصصان رشته های علوم پزشکی نیز داشتن مدرک زبان انگلیسی همچون آیلتس می باشد که داوطلبان باید در هر یک از چهار مهارت این آزمون حداقل نمره ۷ را کسب نمایند. علاوه بر داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر برای اخذ ویزای کار استرالیا که یک ویزای امتیاز محور است، متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی ماماها در استرالیا یا باید از فاکتورهای دیگری همچون تجربه و سابقه کاری، میزان و سطح تحصیلات دانشگاهی، و همچنین شرایط سنی، امتیازات لازم را کسب کنند تا بتوانند شایسته دریافت ویزای کار استرالیا به حساب آیند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

کاریابی ماماها در استرالیا

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی ماماها در استرالیا باید از یکی از دو طریق اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر و همچنین اخذ جاب آفر از کارفرمایان این کشور، وارد اکوسیستم کسب و کار استرالیا شوند. روش اول یعنی اخذ ویزای جاب سیکر و جستجوی کار روشی بسیار پر ریسک است و به هیچ وجه استفاده از آن برای متقاضیان کاریابی ماما در استرالیا توصیه نمی شود. اما متقاضیان استفاده از فرصت استخدام ماما در استرالیا برای داشتن یک مهاجرت کاری مناسب باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور در بخش سلامت مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد پس از بررسی‌ های انجام شده به طور معمول از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنان دریافت نمایند.

اما اصلی ترین مورد در مسیر کاریابی ماما در استرالیا همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور است.  زیرا برای این منظور این افراد باید بتوانند با تسلط کامل به زبان انگلیسی و همچنین فنون مذاکرات شغلی بین المللی ارتباط خوبی با کارفرما برقرار کرده و تسلط خود را به فنون رشته مامایی به خوبی نشان دهند. به همین دلیل و با توجه به اینکه بسیاری از هموطنانمان به این فنون آشنایی کافی ندارند، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد. تعداد بالای پرونده های موفق در زمینه اخذ جاب آفر به ویژه برای متخصصان رشته ‌های بخش سلامت از کشورهای مختلف از جمله استرالیا موید تسلط این کاریابی بین المللی به اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا می باشد و به همین علت متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی ماماها در استرالیا می توانند با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی ریسک کار کاریابی خود را به شدت پایین آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام ماما در نیوزلند

 

درآمد ماماها در استرالیا

افرادی که بتوانند جاب آفر دریافت نموده و همچنین امتیازات لازم را اخذ کرده و ویزای کار کشور استرالیا را به دست آورند، می توانند از مزایای کار به عنوان ماما در سیستم بهداشت و درمان استرالیا بهره‌ مند شوند که یکی از اصلی ترین مزایای آن، بالا بودن درآمد ماماها در استرالیا می باشد. به طور کلی در کشور استرالیا شرایط کار برای پرسنل بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان بسیار مناسب است و شرایط کاری و درآمدی آنان در این کشور نسبت به سایر نقاط دنیا بسیار عالی است. میانگین درآمد ماماها در استرالیا سالانه حدود ۷۳ هزار دلار می باشد که این درآمد بسته به میزان تجربه و سابقه کاری آنان، می تواند پایین تر یا بالاتر باشد. همچنین در ایالت ‌های مختلف این کشور نیز میانگین درآمد یکسان نیست و در برخی ماماها درآمد بیشتری به دست آورده و در برخی دیگر نیز به طور میانگین درآمد کمتری را کسب می نمایند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.