استخدام ماما در آلمان

مامایی یکی از رشته های مهم پیراپزشکی به حساب می آید که در اسامی کشورهای دنیا همواره مورد نیاز است و به ویژه در کشورهایی که به عنوان کشورهای مهاجر پذیر با بازار کار مناسب شناخته می‌ شوند مانند آلمان، شرایط کاری و درآمد مناسبی برای متخصصان آن فراهم است. بسیاری از متخصصان این رشته در کشور عزیزمان نیز هر ساله برای استفاده از فرصت استخدام ماما در آلمان و ورود به بازار کار این کشور پیشرفته اروپایی اقدام می ‌کنند که در این مطلب قصد داریم به شرایط ورود به بازار کار این کشور برای این عزیزان اشاره نماییم.

مامایی شغلی حساس با شرح وظایفی بسیار مهم در سیستم بهداشت و درمان کشورها به شمار می رود که مسئولیت مراقبت از مادر و نوزاد در دوران بارداری، حین زایمان، و دوران شش هفته اول پس از زایمان را بر عهده دارد و در کشورهای پیشرفته دنیا از ارج و اعتبار مناسبی برخوردار است.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام ماما در آلمان همانند مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پرستار در آلمان و متخصصان دیگر رشته های پیراپزشکی، باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور اروپایی معادل سازی نمایند. مامایی نیز به مانند سایر رشته های علوم پزشکی با جان و سلامت انسان ها به طور مستقیم در ارتباط است و به همین جهت رشته ای حساس محسوب شده و سیستم بهداشت و درمان هیچ کشوری به فارغ التحصیلان آن از دانشگاه های کشورهای دیگر بدون کسب اطمینان از صلاحیت علمی، مجوز کار اعطا نمی کند.

فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های کشور آلمان بدون توجه به ملیتشان بدون نیاز به معادل سازی مدرک تحصیلی، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین فارغ التحصیلان این رشته از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برای ورود به بازار کار آلمان نیاز به معادل سازی مدارک ندارند. زیرا مدارک تحصیلی آنان به علت استانداردهای مشترک آموزشی کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در کشور آلمان نیز مورد تایید قرار می گیرد. از این رو ایرانیانی که در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تحصیل در این رشته پرداخته اند نیز برای ورود به بازار کار کشور آلمان مشکلی ندارند.

همچنین بخوانید:  استخدام ماما در انگلیس

اما فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای ورود به سیستم بهداشت و درمان آلمان و کار در این کشور پیشرفته اروپایی حتما باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند و معادل سازی مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی حتماً با آزمون همراه است. شرکت در آزمون معادل سازی مدارک مامایی در آلمان نیز خود به تسلط بالا به زبان آلمانی نیاز دارد. چون این آزمون به زبان رسمی مردم آلمان برگزار شده و بدون تسلط به آن به هیچ وجه نمی ‌توان در این آزمون موفقیتی به دست آورده و مجوز کار در آلمان را اخذ نمود.

همچنین برای اخذ مجوز کار و همچنین ویزای کار کشور آلمان نیز ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر الزامی است. پس متقاضیان استفاده از فرصت استخدام ماما در آلمان پیش از هر کاری بهتر است به تقویت مهارت  های زبان آلمانی خود بپردازند.

از مزایای کار در آلمان برای ماماها این است که می ‌توانند از طریق بلوکارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا در این کشور اقامت گزیده و پس از چند سال کار در بازار کار این کشور به اقامت دائم کشور آلمان نیز دست پیدا کنند.

 

کاریابی ماماها در آلمان

مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی ماماها در آلمان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان آلمان به مذاکره پرداخته و آنان را به استخدام خود مجاب نمایند و از این طریق یک جاب آفر یاد پیشنهاد کاری دریافت نمایند. به این منظور در گام اول باید مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود را به همراه مدرک زبان آلمانی برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال نمایند و در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند، از آنها برای یک مصاحبه کاری که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه این افراد باید تسلط خود به زبان آلمانی و دانش مامایی را به‌ خوبی نشان دهند تا بتوانند کارفرما را به استخدام خود ترغیب نمایند. اما متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیزمان به شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی نداشته و نمی توانند این مهم را با موفقیت پشت سر بگذارند. به همین دلیل استفاده از خدمات کاریابی بین المللی می تواند برای آنها بسیار مثمرثمر باشد. زیرا کاریابی های بین المللی معمولا با شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اصلی مقصد مهاجرت کاری از جمله اتریش، آلمان، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، کانادا، آمریکا، و کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس آشنایی مناسبی دارند و می توانند راهنمای این عزیزان در رسیدن به هدف خود باشند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با علوم پزشکی از جمله مامایی به کشورهای مختلف دنیا آماده ارائه خدمت در زمینه اخذ جاب آفر برای متقاضیان استخدام ماما در آلمان می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی با سال ها تجربه تحصیل، کار و اقامت در کشورهای آلمانی زبان آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا به ویژه آلمان و اتریش می باشد. چندین پرونده موفق در زمینه استخدام ماما در اتریش و آلمان، موید تسلط مدیریت این کاریابی بین المللی به شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشورها بوده و به همین جهت می ‌تواند به سایر هموطنان عزیزمان که مشتاق کار در بازار کار این کشور های پیشرفته هستند نیز کمک نماید.

 

درآمد ماما در آلمان

به طور کلی شرایط درآمدی در کشور آلمان نسبت به هزینه های زندگی برای کلیه مشاغل بسیار مناسب است و به همین جهت آلمان اصلی ترین قطب جذب متخصصان رشته های مختلف در اروپا به شمار می رود. به طور میانگین درآمد ماما در آلمان حدود ۲۷ هزار یورو در سال است که رقمی مناسب نسبت به هزینه های زندگی در آلمان به حساب می ‌آید. علاوه بر این شرایط کاری مناسبی نیز برای متخصصان این رشته در کشور آلمان فراهم است که نسبت به سایر کشورهای دنیا دارای مزیت به شمار می رود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

همچنین بخوانید:  استخدام ماما در استرالیا

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.