استخدام فیزیوتراپیست در اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه رشته های مرتبط با علوم پزشکی و سلامت در قاره اروپا به شمار رفته و یکی از سیستم های بهداشت و درمان مطرح در سطح این قاره را دارا می باشد. سطح خدمات رسانی در سیستم بهداشت و درمان به مردم کشور اتریش بسیار مناسب بوده و از طرف دیگر شرایط کاری و درآمدی نیز برای فعالان بخش سلامت کشور اتریش مناسب می باشد. به همین دلیل بسیاری از جوانان در هنگام انتخاب رشته و دانشگاه برای تحصیل خود دانشگاههای کشور اتریش را برمی‌ گزینند تا در رشته های علوم پزشکی در این کشور به تحصیل بپردازند. فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه های کشورهای دیگر از جمله کشور ما نیز می توانند با گذراندن پروسه معادل سازی مدارک در اتریش در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شوند. یکی از مشاغل بخش سلامت که متخصصان آن تمایل زیادی به کار در کشور اتریش دارند فیزیوتراپیست ها می باشند که بازار کار مناسبی در کشور اتریش برای آنان فراهم است. از این رو در این مطلب به شرایط استخدام فیزیوتراپیست در اتریش می پردازیم

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در اتریش که حداقل مدرک لیسانس دانشگاهی در این رشته را داشته و بتوانند فرایند معادل سازی مدارک را با موفقیت طی کنند مجوز کار در این کشور به عنوان فیزیوتراپیست را پیدا کرده و می توانند در بیمارستانها، مراکز درمانی، کلینیک ها، مراکز خصوصی، مراکز خاص، خانه های پرستاری، مراکز و باشگاه های ورزشی و سایر موسسات مرتبط در این کشور مشغول به کار شوند.

فرایند معادل سازی مدارک فیزیوتراپی در اتریش بخش لاینفک پروسه اخذ مجوز کار برای داوطلبان استخدام فیزیوتراپیست در اتریش است و بدون آن امکان کار در این کشور برای فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های کشورهای دیگر امکان پذیر نیست. برای این منظور ابتدا متقاضیان کاریابی فیزیوتراپ ها در اتریش باید مهارت های زبان آلمانی خود را بشدت بالا برده و بتوانند مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نموده و هم به اصطلاحات تخصصی رشته خود به زبان آلمانی تسلط کافی پیدا کنند. زیرا آزمون معادل سازی مدرک فیزیوتراپی در اتریش که به صورت عملی و تئوری برگزار می شود به زبان آلمانی بوده و افرادی که به این زبان تسلط کافی نداشته باشند هیچ شانسی برای موفقیت در آن و ورود به بازار کار اتریش پیدا نخواهند کرد. به همین جهت گام اول تقویت مهارت های زبان آلمانی می باشد. به طور کلی در تمامی کشورهای دنیا افرادی که قصد دارند در یکی از رشته های مربوط به بخش بهداشت و درمان وارد بازار کار شوند باید به زبان رسمی آن کشور تسلط بالا داشته باشند. زیرا کارکنان بخش سلامت باید با بیماران، خانواده های آنها و همچنین سایر اعضای کادر درمان به خوبی ارتباط موثر برقرار کنند و در هر کشوری تسلط به زبان رسمی همان کشور برای چنین مشاغلی الزامی است. در اتریش نیز به همین صورت است و افرادی که قصد دارند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی از جمله فیزیوتراپی مشغول به کار شوند باید تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در سوئیس

اما چرا متقاضیان کاریابی فیزیوتراپ ها در اتریش باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند؟ پاسخ این سوال مربوط به حساس بودن این رشته مانند سایر رشته‌ های بخش سلامت و بهداشت و درمان است. در واقع چنین رشته ‌هایی چون با سلامت و جان انسان ها به صورت مستقیم در ارتباطند، سیستم بهداشت و درمان کشورها برای اعطای مجوز کار به فارغ ‌التحصیلان آنها در سایر کشورهای دنیا ریسک نمی‌ کنند. اگر فردی تحصیل این رشته را در کشور اتریش گذرانده باشد فارغ از ملیت، می تواند بدون نیاز به معادل سازی مدارک در سیستم بهداشت و درمان اتریش مشغول به کار شود. زیرا تحصیلات وی زیر نظر نظام سلامت اتریش انجام شده و مورد تایید است و صلاحیت علمی وی برای سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات شده است. اما افرادی که در این کشور تحصیل نکرده اند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی هستند که این رشته و سایر رشته های بخش سلامت را در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند که این افراد نیز بدون مشکل می توانند وارد بازار کار اتریش شوند. زیرا در کلیه کشورهای اروپایی یک استاندارد آموزشی مشترک برقرار است و فارغ التحصیلان این رشته ها در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز تحصیلاتشان مورد تایید نظام سلامت اتریش قرار دارد. اما افرادی که در کشورهای دیگر دنیا که عضو اتحادیه اروپا نیستند به تحصیل فیزیوتراپی بپردازند برای ورود به بازار کار اتریش باید صلاحیت علمی خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت بدون شرکت در پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی فیزیوتراپی در اتریش که با آزمون های عملی و تئوری همراه است امکان پذیر نیست.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در استرالیا

 

کاریابی فیزیوتراپ ها در اتریش

متقاضیان کاریابی فیزیوتراپ ها در اتریش باید علاوه بر معادل سازی مدارک خود بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری نیز از یک کارفرمای فعال در کشور اتریش اخذ کنند که این موضوع نیز به داشتن تسلط به زبان آلمانی نیاز دارد. بدین منظور این عزیزان باید از کشور خود با کارفرمایان فعال در اتریش به مکاتبه پرداخته و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را ارائه نمایند و در صورتی که بتوان آنان را در طی یک مصاحبه کاری که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود به استخدام خود ترغیب و مجاب نمایند، می ‌توانند وارد این کشور شده و به کار مشغول شود. اما اکثر هموطنان عزیزمان در اخذ جاب آفر تبحر کافی ندارند و به همین دلیل استفاده از خدمات کاریابی های بین المللی می تواند برای آنان کارگشا باشد. به همین جهت کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به اتریش در رشته های مختلف از جمله فیزیوتراپ ها آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سال‌ ها تجربه تحصیل کار و زندگی در کشور اتریش داشته و به شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشور آشنایی کافی دارد و می‌ تواند از تجربیات گرانقدر خود را در مسیر پروسه اعزام نیروی کار به اتریش نهایت استفاده را ببرد. خدمات این کاریابی بین المللی در رشته های مختلف بوده و بسیار گسترده است و به عنوان مثال پرونده های موفق زیادی در سابقه کاری این کاریابی در زمینه کاریابی پزشکان در اتریش ثبت شده است.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در آلمان

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که برای اخذ ویزای کار اتریش که ویزایی امتیاز محور است، به دست آوردن حداقل ۷۰ امتیاز از ۴ فاکتور اصلی مدرک تحصیلی، میزان سابقه کار، تسلط به زبان آلمانی، و سن الزامی است.

 

درآمد فیزیوتراپیست ها در اتریش

به طور کلی سطح درآمدها در کشور اتریش نسبت به هزینه های زندگی مناسب است. میانگین درآمد فیزیوتراپیست ها در اتریش حدود 2500 یورو در ماه است که طبیعتاً این رقم می ‌تواند برای افراد با سابقه کار بیشتر بسیار بالاتر از رقم ذکر شده باشد و به عنوان مثال افراد با سابقه کاری بالای ۲۰ سال می توانند تا حدود 6 هزار یورو در ماه نیز درآمد داشته باشند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.