استخدام فیزیوتراپیست در آلمان

شرایط کاری و میزان درآمد رشته های مختلف در کشور های مختلف یکسان نیست و به عنوان مثال در برخی از کشورهای دنیا از جمله آلمان برای متخصصان اکثر رشته ها از جمله رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان شرایط کاری بهتری فراهم است. از این رو بسیاری از متخصصان رشته های بخش سلامت از جمله فیزیوتراپیست ها مشتاق استفاده از فرصت استخدام و مهاجرت کاری به این کشور هستند. به منظور بهره بردن از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در آلمان متخصصان این رشته باید مجوز کار به عنوان یک فیزیوتراپ در کشور آلمان را به دست آورند که در این مطلب به این شرایط لازم به دستیابی به این موقعیت خواهیم پرداخت.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در آلمان همانند متقاضیان استخدام پزشک در آلمان و سایر رشته های مرتبط با نظام سلامت در این کشور عضو اتحادیه اروپا، باید مدارک تحصیلی خود را به تایید نظام سلامت این کشور برسانند تا به آنان مجوز کار اعطا گردد. اما شرایط برای فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های کشورهای مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال اگر فردی متقاضی استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در آلمان بوده و تحصیلات خود را در دانشگاه های خود کشور آلمان گذرانده باشد، فارغ از ملیتش، مجوز کار بدون نیاز به معادل سازی مدارک و طی کردن پروسه خاص به او اعطا می گردد. همچنین اگر متقاضی تحصیلات خود را در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گذرانده باشد نیز شرایطی تقریبا مشابه تحصیل در دانشگاه های آلمان را خواهد داشت. زیرا استاندارد آموزشی در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان است و مدارک تحصیلی رشته های مرتبط با علوم پزشکی که در کلیه کشورهای عضو این اتحادیه ارائه می ‌شود، در سایر کشورها نیز مورد پذیرش قرار می گیرد. از این رو هموطنان عزیزمان که به تحصیل رشته فیزیوتراپی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرداخته اند نیز برای ورود به بازار کار آلمان نیاز به معادل سازی مدارک نخواهد داشت. اما افرادی که این رشته را در کشوری مانند ایران که عضو اتحادیه اروپا نیست تحصیل کرده ‌اند، در صورتی که بخواهند از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در آلمان بهره‌ مند شوند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور پیشرفته معادل سازی کنند تا مجوز کار در نظام سلامت آلمان را بدست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در انگلیس

روال کار بدین صورت است که متقاضیان کاریابی فیزیوتراپ در آلمان باید کلیه مدارک تحصیلی اخذ شده و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت آلمان ارسال نمایند تا مدارک آنان مورد ارزشیابی قرار گیرد. پس از تایید اولیه مدارک، این افراد باید در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی در این کشور شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی یک دوره کارورزی در این کشور را نیز طی کنند تا به آنان مجوز کار به عنوان یک فیزیوتراپیست مستقل اعطا گردد. آزمون معادل سازی مدارک در این کشور به زبان آلمانی برگزار می شود و طبیعتا بدون تسلط کافی به این زبان، متقاضیان شانسی برای موفقیت و کسب مجوز کار در آلمان را نخواهند داشت. از طرف دیگر خود داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر یکی از اصلی ترین شرایط برای اعطای مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور و اخذ ویزای کار آلمان برای متقاضیان به شمار می رود.

 

کاریابی فیزیوتراپ در آلمان

اما متقاضیان کاریابی فیزیوتراپ در آلمان بدون داشتن یک پیشنهاد یا قرارداد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور، نمی توانند ویزای کار دریافت نموده و و وارد بازار کار این کشور شوند. از این رو گام اول در پروسه استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در آلمان این است که متقاضیان از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان در زمینه نظام سلامت به مذاکره بپردازند و آنان را به استخدام خود ترغیب نمایند. گام اول در این زمینه مکاتبه با کارفرمایان بوده و متقاضیان باید مدارک تحصیلی، و سوابق کاری و مدارک اضافه اخذ شده از جمله مدرک زبان آلمانی و انگلیسی را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، معمولاً به مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین این برگزار می شود دعوت می شوند و در طول مصاحبه باید حتماً با استفاده از از فنون مذاکره، تسلط خود را به زبان آلمانی و ریزه کاری های رشته فیزیوتراپی به کارفرما اثبات نمایند. در این صورت برای آنان یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از طرف کارفرما ارسال می شود و از این طریق می توانند ویزای کار آلمان را نیز دریافت نموده و وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در استرالیا

اما متاسفانه بسیاری از هموطنانمان که متقاضی استفاده از فرصت کاریابی فیزیوتراپ در آلمان هستند به علت عدم آشنایی به فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نمی ‌توانند در این زمینه موفق عمل نمایند. برای پایین آوردن ریسک کار این عزیزان بهتر است از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط مصاحبه های شغلی و شرایط بازار کار در کشورهای مختلف آشناست استفاده نمایند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف از جمله فیزیوتراپیست ها و به طور کلی متخصصان رشته های مرتبط با بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان به کشورهای مختلف دنیا به ویژه آلمان و اتریش آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی سال ‌ها تجربه تحصیل، کار و زندگی در کشورهای آلمانی زبان را داشته و با شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشورها آشنایی کافی دارد و با تکیه بر همین تسلط به شرایط این کشورها، توانسته عده زیادی از هموطنانمان را با موفقیت برای استفاده از فرصت کاریابی به این کشورهای پیشرفته اروپایی اعزام نماید.

 

درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

به طور کلی شرایط درآمدی مشاغل مختلف در کشور آلمان نسبت به هزینه های زندگی در این کشور متناسب بوده و مردم از سطح رفاه قابل قبولی برخوردارند. فیزیوتراپیست هایی که در آلمان مشغول به کار می شوند می توانند در زمینه های شغلی مختلف و در مراکز مختلفی همچون بیمارستان‌ ها، مراکز درمانی، خانه های سالمندان، باشگاه های ورزشی، و مراکز بازتوانی به کار مشغول شوند و بسته به شرایط کارفرما درآمد آنان می تواند متغیر باشد. از دیگر فاکتورها در تعیین درآمد فیزیوتراپیست در آلمان، میزان سابقه و تجربه کاری افراد و همچنین سطح تحصیلات آنان است. اما به طور میانگین درآمد فیزیوتراپیست در آلمان چیزی حدود ۴۹ یورو در ساعت است که رقم مناسبی به حساب می آید.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در قطر

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.