استخدام دندانپزشک در قطر

قطر کشوری کوچک در منطقه حوزه خلیج فارس که جمعیت بسیار کمی نیز دارد در سال های اخیر با تکیه بر پشتوانه سرمایه و درآمد سرشار ناشی از صنعت نفت و گاز و منابع غنی انرژی توانسته به توسعه زیر ساخت ها در زمینه های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان بپردازد. اما واضح است که توسعه در هیچ بخشی بدون داشتن کلیه پیش ‌نیازهای آن ممکن نیست و علاوه بر داشتن زیرساخت ها و تجهیزات مدرن به نیروی انسانی متخصص و فعال نیز نیاز است. این کشور به یک بازار کار مناسب برای متخصصان رشته های بخش بهداشت درمان و سلامت تبدیل شده و فرصت کار برای متخصصان این رشته ها با درآمد بسیار بالا در این کشور فراهم است. یکی از این رشته ها رشته دندانپزشکی است و به علت بالا بودن درآمد دندانپزشکان در قطر و شرایط کاری مناسبی که در این کشور برای متخصصان این رشته فراهم است، استقبال از فرصت استخدام دندانپزشک در قطر در میان متخصصان این رشته از کشورمان نیز بسیار است. در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی دندانپزشکان در قطر اشاره کنیم.

می دانیم که برای رشته ‌هایی همچون دندانپزشکی در هر کشوری، در صورتی که داوطلبان در دانشگاه‌ های آن کشور تحصیل نکرده باشند، باید مدارک تحصیلی خود را ارائه نموده و در آن کشور معادل سازی نمایند تا اجازه کار در سیستم بهداشت و درمان آن کشور را به دست آورند. دلیل این موضوع این است که رشته هایی همچون دندانپزشکی به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ها در ارتباط هستند و بر این اساس رشته هایی حساس به حساب می‌آیند و سیستم بهداشت و درمان کشور های مختلف ریسک نمی کنند و به هر فردی که صلاحیت علمی وی برای آنان به اثبات نرسیده مجوز کار اعطا نمی نمایند. به منظور استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در قطر نیز متقاضیانی که در کشورهای دیگر تحصیل کرده اند باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. البته یکی از مزایای کشور قطر همانند شرایط کاریابی پزشکان در کویت این است که در این دو کشور می توان با اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای یک کارفرما به کار مشغول شده و در همین حین، پروسه معادل سازی مدرک را کلید زد. این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا به این صورت است که ابتدا متقاضیان باید مدارک تحصیلی خود را ارائه نموده و پروسه معادل سازی مدارک را طی نمایند و سپس در پایان پروسه به آنان مجوز کار اعطا می گردد. همچنین معمولاً در انتهای پروسه معادل سازی مدارک و پس از قبولی در آزمون معادل سازی متقاضیان باید در یک دوره کارورزی در کشور مقصد مهاجرت کاری نیز شرکت نمود. در کشور قطر مانند کویت سیستم به این صورت است که همان دوره کار برای کارفرمای مورد نظر به عنوان دوره کارورزی نیز به حساب می آید.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در نروژ

در اکثر کشورهای دنیا آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی به زبان همان کشور برگزار می‌شود، اما در کشور قطر آزمون معادل سازی که به آزمون پرومتریک قطر معروف است به زبان انگلیسی برگزار می گردد و روند آن مانند آزمون پرومتریک عمان است. بدین منظور و برای شرکت در این آزمون داوطلبان کافیست به زبان انگلیسی تسلط بالا داشته و یک مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس نیز ارائه نمایند و الزامی به ارائه مدرک زبان عربی و تسلط به این زبان وجود ندارد. البته داشتن تسلط به زبان عربی علاوه بر زبان انگلیسی می تواند یک مزیت برای مشتاقان استخدام‌ دندانپزشک در قطر به حساب آید. زیرا داوطلبان در این شرایط می توانند کارفرمایان را بیشتر به استخدام خود جذب نمایند.

 

کاریابی دندانپزشکان در قطر

به منظور استفاده از فرصت کاریابی دندانپزشکان در قطر تحصیل کردگان این رشته باید بتوانند از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان کشور قطر مذاکره نموده و مدارک تحصیلی و سوابق و تجربیات کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند به طور معمول از آنان برای یک مصاحبه کاری اغلب به صورت آنلاین دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید بتوانند توانایی ‌های خود را به خوبی ابراز کرده و کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. البته برای این منظور آشنایی به شرایط اکوسیستم کسب و کار قطر و همچنین شرایط و ملزومات مصاحبه های کاری بین المللی الزامی است که متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیزمان به این موارد آشنایی کافی ندارند. از این رو نمی ‌توانند نتیجه چندان مطلوبی به دست آورند. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین ‌المللی می تواند برای آنان راهگشا باشد کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به کشورهای مختلف دنیا از جمله قطر آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. پرونده های پر تعداد همراه با موفقیت در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور از جمله به کشور قطر موجب شده این کاریابی بین المللی تجربه کافی در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان خارجی را برای هموطنان عزیزمان داشته باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در اتریش

 

درآمد دندانپزشکان در قطر

همانطور که پیشتر ذکر کردیم به طور کلی سطح درآمدها در کشور قطر بسیار بالاست و در سال ‌های اخیر نیز سطح رفاه اجتماعی در این کشور بسیار بیش از پیش بهبود یافته است. این کشور به سرعت مسیر توسعه را با تکیه بر درآمد سرشاری که از منابع نفت و گاز خود به دست می آورد طی کرده و در زمینه های مختلف رشد فراوانی را تجربه می کند. به همین جهت نیروی کار بین المللی استقبال فراوانی از فرصت کار در این کشور نموده است. درآمد دندانپزشکان در قطر نیز به طور میانگین بسیار بالاست و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی رقمی قابل توجهی به حساب می آید. البته نمی‌ توان یک رقم دقیق را به عنوان درآمد دندانپزشکان در قطر بیان نمود. میانگین درآمد دندانپزشکان در قطر حدود ۸ هزار دلار در ماه است که بسته به شرایط کارفرما و همچنین میزان سابقه شغلی و تجربه کاری دندانپزشکان می ‌تواند بالاتر یا پایین ‌تر از رقم ذکر شده تعیین گردد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.