استخدام دندانپزشک در سوئد

سوئد به عنوان صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی سالهاست به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری به ویژه برای متخصصان بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان به حساب می آید. این کشور سالهاست نرح رشد جمعیت بسیار پایین و بعضا منفی را تجربه می کند. طبیعتاً با توجه به پیری جمعیت این کشور و نیاز بیشتر به نیروی متخصص درمانی و همچنین کمبود روز افزون نیروی کار فعال، برای متخصصان رشته هایی چون پزشکی و سایر رشته های مرتبط با علوم پزشکی، سوئد می تواند یکی از کشورهای مناسب برای کار و زندگی به حساب آید. برای دندانپزشکان از سراسر دنیا نیز فرصت کار در کشور سوئد مهیاست. از این رو عده زیادی از متخصصان این رشته از کشور عزیزمان ایران، همه ساله متقاضی استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در سوئد می باشند.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در سوئد در صورتی که در دانشگاه‌ های این کشور تحصیل کرده باشند، بدون نیاز به معادل سازی مدارک، بلافاصله پس از اتمام تحصیلات، و فارع از ملیتشان می ‌توانند وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شده و مشغول به کار شوند. به علت یکسان بودن سیستم آموزشی در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افرادی که این رشته را در سایر کشورهای اروپایی نیز تحصیل کرده باشند، می ‌توانند بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی، از فرصت استخدام دندانپزشک در سوئد بهره مند گردند. هموطنان عزیزمان که در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تحصیل رشته دندانپزشکی پرداخته اند، برای ورود به بازار کار این کشور و سیستم بهداشت و درمان سوئد هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت و مستقیماً می ‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در دانمارک

اما برای افرادی که به تحصیل رشته دندانپزشکی در کشورهایی به جز کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایران پرداخته اند، شرایط کمی دشوارتر است و آنان باید حتماً فرایند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در سوئد را طی کنند تا شانس کاریابی دندانپزشکان در سوئد را به دست آورند.

 

کاریابی دندانپزشکان در سوئد

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی دندانپزشکان در سوئد در ابتدای امر، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای ارزشیابی و معادل سازی به سیستم بهداشت و درمان این کشور ارائه نمایند. آنان همچنین می بایست مدرک زبان سوئدی نیز برای نشان دادن تسلط خود به زبان رسمی این کشور ارائه نمایند. زیرا رشته دندانپزشکی از رشته هایی است که در آن به ارتباط کلامی با مردم، به ویژه بیماران و سایر اعضای کادر درمان نیاز فراوانی است و نمی توان تصور کرد فردی به زبان یک کشور تسلط کافی نداشته و در سیستم بهداشت و درمان آن به فعالیت بپردازد. این مورد به دندانپزشکان مختص نیست و مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پزشکان در سوئد نیز باید مدرک زبان سوئدی ارائه نمایند.

درصورت تایید اولیه مدارک، این افراد باید در آزمون های علوم پزشکی این کشور که معروف به آزمون TULE می باشد شرکت کنند تا صلاحیت خود را به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات نمایند و بتوانند مجوز کار را در نظام سلامت سوئد به دست آورند. افرادی که در آزمون ذکر شده موفقیت به دست می آورند در واقع معادل یک دندانپزشک سوئدی دارای صلاحیت علمی برای کار در سیستم بهداشتی درمانی کشور شناخته می شوند و سپس باید دوره ۱۸ ماهه کارورزی را در مراکز بهداشت و درمانی این کشور بگذرانند. در طول دوره کارورزی، یک آزمون به صورت شفاهی و عملی نیز باید گذرانده شود و سپس دوره پزشکی قانونی سوئد نیز باید طی گردد. در پایان تمامی مراحل اجازه کار رسمی به عنوان یک دندانپزشک در کشور سوئد به متقاضی اعطا می گردد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

روال صحیح برای استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در سوئد این است که فرد متقاضی از کشور مبدا برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور اقدام نموده و مذاکرات شغلی با کارفرمایان سوئدی را از کشور مبدا انجام دهد. برای این منظور علاوه بر دانش پزشکی، این افراد باید به زبان سوئدی نیز تسلط کافی داشته باشند. همچنین آشنایی با فنون مذاکرات شغلی و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد نیز از دیگر مواردی است که حتماً باید مدنظر قرار گیرد، که متاسفانه بسیاری از مشتاقان کاریابی دندانپزشکان در سوئد با این موارد آشنایی کافی ندارد و از این رو نمی توانند شخصا در این زمینه موفقیتی به دست آورند.

از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای این عزیزان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها سابقه درخشان در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه در زمینه های تخصصی علوم پزشکی به کشورهای اروپایی از جمله سوئد، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در این کشور می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی خدماتی متنوع ارائه داده و علاوه بر کاریابی پزشکان و دندانپزشکان در سوئد، در زمینه استخدام پزشک در آلمان، اتریش، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزلند، قطر، کویت، عمان و سایر کشورهای دنیا نیز آماده کمک به هموطنان عزیزمان می باشد.

 

درآمد دندانپزشکان در سوئد

از اصلی ترین علل اقبال دندانپزشکان به استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در سوئد، کمبود نیروی کار پزشکی در این کشور است. از این رو بازار کار این کشور بسیار تشنه نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان است و بسیاری از هموطنان ما نیز می توانند از فرصت کاریابی دندانپزشکان در سوئد بهره‌ مند شوند. اما دیگر علت اقبال متخصصان این رشته به کار در کشور سوئد، بالابودن درآمد دندانپزشکان در سوئد است.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در فرانسه

به طور میانگین درآمد دندانپزشکان متخصص در کشور سوئد ماهانه مبلغی تا ۱۱۰,۰۰۰ کرون سوئد است که به نسبت هزینه های زندگی در این کشور رقم بسیار بالایی به شمار می رود. همچنین میانگین درآمد دندانپزشکان عمومی در این کشور نیز حدود ماهانه ۴۱ هزار کرون سوئد است. البته این ارقام به صورت میانگین مطرح شده است و درآمد دندانپزشکان در سوئد بسته به تخصص ها و مهارت هایشان و همچنین سوابق شغلی و تسلطی که در زبان سوئدی دارند، می توانند بالاتر از ارقام ذکر شده نیز باشد. همچنین شرایط کارفرما و محل خدمت این افراد در کشور سوئد نیز دیگر فاکتور موثر در تعیین درآمد آنان در این کشور اروپایی به شمار می رود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئد و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.