استخدام دندانپزشک در انگلیس

انگلستان به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا به شمار می رود و متخصصان رشته های مختلف از جمله متخصصان رشته های مرتبط با سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به ویژه اینکه این کشور یکی از بهترین سیستم های بهداشت درمان دنیا موسوم به ‏NHS را داراست و در قالب آن نه تنها بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می دهد، بلکه شرایط کاری مناسبی برای متخصصان بخش سلامت مهیا کرده است.. در میان متخصصان بخش سلامت دندانپزشکان نیز به مهاجرت کاری به انگلستان اشتیاق زیادی نشان داده‌ اند و در سال‌ های گذشته عده زیادی از هموطنان عزیزمان نیز موفق شده اند از فرصت استخدام دندانپزشک در انگلیس بهره‌ مند شوند. در این مطلب قصد دادیم به شرایط کاریابی دندانپزشکان در انگلیس بپردازیم.

درست همانند سایر کشورهای دنیا افرادی که قصد استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در انگلیس را دارند و این رشته را در دانشگاه های سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده اند نیز می بایست مدارک تحصیلی خود را برای ورود به بازار کار این کشور معادل سازی نمایند. دلیل این موضوع این است که رشته هایی مانند دندانپزشکی و کلیه رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان، رشته های حساس به حساب می آیند و مستقیماً با جان و سلامت انسان ها مرتبط هستند. از این رو سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف از جمله انگلستان به فارغ ‌التحصیلان این رشته ها که در دانشگاه های آن کشور تحصیل نکرده اند، در نگاه اول اعتماد کافی نداشته و به آنان مجوز کار در آن کشور را براحتی صادر نمی نماید. زیرا تحصیلات آن ها زیر نظر نظام سلامت آن کشور نبوده است و از این رو صلاحیت علمی آنها نمی تواند مورد تایید باشد. این افراد می بایست حتماً پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود در کشور مقصد مهاجرت کاری را بگذراند تا به آن‌ ها مجوز کار اعطای گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در هلند

در این پروسه، این افراد در گام اول باید مدرک زبان ارائه نمایند که برای کشور انگلستان مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس مورد نیاز است و حداقل نمره ای که برای دندانپزشکان برای اخذ مجوز کار انگلستان در نظر گرفته شده است نمره ۷ در آزمون آیلتس یا معادل آن در سایر آزمون های معتبر زبان انگلیسی می باشد. رشته های بخش سلامت مانند دندانپزشکی به ارتباط موثر با بیماران و خانواده های آنها و همچنین سایر کارمندان بخش سلامت متکی هستند و به همین جهت بدون تسلط به زبان کشور مقصد نمی ‌توان در آن کشور به کار در چنین رشته هایی مشغول شد. همچنین پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی در کشورهای مختلف به زبان رسمی همان کشور برگزار می گردد و در انگلستان نیز این آزمون به زبان انگلیسی می باشد بدیهی است اگر فردی تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشد نمی ‌تواند در آزمون معادل سازی مدارک دندانپزشکی در کشور انگلیس به موفقیت دست پیدا کند و مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان کشور انگلستان را دریافت نماید.

کاریابی دندانپزشکان در انگلیس

دو راه اصلی برای کاریابی دندانپزشکان در انگلیس وجود دارد که در هر دو مورد به معادل سازی مدارک تحصیلی نیاز است. اولین مورد استفاده از ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر انگلستان است که البته این نوع مهاجرت کاری، مهاجرتی پرریسک به شمار می ‌رود. زیرا در زمان مشخصی که به فرد متقاضی داده می‌ شود وی باید در کشور مقصد مهاجرت یک کار مرتبط با رشته خود پیدا نموده و در این صورت است که ویزای کار وی تمدید می گردد. اما بهترین روش و مطمئن ترین روش برای کاریابی دندانپزشکان در انگلستان استفاده از روش اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از داخل کشور مبدا و پیش از مهاجرت کاری به انگلستان است. در این سیستم متقاضیان استخدام دندانپزشک در انگلیس از داخل ایران با کارفرمایان بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان انگلستان به مذاکره پرداخته و با ارائه مستندات اعم از سوابق کاری و تحصیلی خود به همراه مدارک زبان و همچنین نشان دادن تسلط بالای خود به زبان انگلیسی در حین مصاحبه کاری که به صورت آنلاین برگزار می شود، کارفرمایان را به استخدام خود قانع نمایند. اما علاوه بر این موارد تسلط به ریزه کاری های مصاحبه های شغلی در خود کشور انگلستان نیز یکی دیگر از نکات مهم در موفقیت این عزیزان در اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری به حساب می آید که متاسفانه اکثر متخصصان این رشته در کشورمان با شرایط مصاحبه های شغلی در انگلستان آشنایی کافی نداشته و نمی ‌توانند در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین ‌المللی می‌تواند برای آن راهگشا باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در ایرلند

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا به ویژه اعزام نیروی کار در بخش بهداشت و درمان به کشورهای اروپایی از جمله انگلستان آماده ارائه خدمات صفر تا صد در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از انگلستان و سایر کشورهای اروپایی و همچنین سایر کشورهای مهاجر پذیر دنیا برای هموطنان عزیزمان می باشد. تجربه و تسلط کارشناسان این کاریابی بین المللی به شرایط اکوسیستم کسب و کار انگلستان و سایر کشورها می تواند درصد موفقیت پرونده مهاجرت کاری هموطنان عزیز را به شدت بالا برد.

درآمد دندانپزشکان در انگلیس

درآمد دندانپزشکان در انگلیس تابع فاکتورهای متعددی می باشد که از آن جمله می توان به میزان سابقه کاری، تخصص های اخذ شده و همچنین شرایط کارفرما اشاره نمود. به عنوان مثال دانشجویان سال سوم پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان می ‌توانند حدود ۲۲ هزار پوند در سال درآمد داشته باشند. اما دندانپزشکان متخصص یا دستیار متخصص درآمدی حداقل 52 هزار پوند در سال دارند که این رقم می تواند تا بیش از ۷۰ هزار پوند نیز افزایش پیدا کند. مهم ترین فاکتور در تعیین درآمد دندانپزشکان در انگلیس همین موضوع متخصص یا دستیار متخصص بودن است. یک دندانپزشک ارشد در کشور انگلستان درآمدی تا حدود ۱۳۷ هزار پوند در سال می تواند به دست آورد که رقمی فوق العاده مناسب بوده و به همین جهت بسیاری از دندانپزشکان از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان همه ساله برای استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در انگلیس تمایل نشان می دهند و اپلای می کنند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.