استخدام دندانپزشک در اتریش

یکی از بهترین کشورهای اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری اتریش می باشد که با داشتن اقتصادی با ثبات و پویا و بازار کاری مناسب در اکثریت رشته ها به ویژه رشته‌ های مرتبط با علوم پزشکی و نظام سلامت از جمله دندانپزشکی سال های اخیر به یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبدیل شده است. کار در کشور اتریش به معنای امکان اقامت در یک کشور آرام و با شرایط زندگی فوق العاده مناسب می باشد که اکثر افرادی که به دنبال یک زندگی آرام و بی دغدغه هستند به آن اشتیاق دارند. تعداد متقاضیان استخدام دندانپزشک در اتریش نیز هر سال در حال افزایش است و بسیاری از دندانپزشکان ایرانی نیز برای پیدا کردن یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر و همچنین اخذ ویزای کار این کشور اقدام می نماید در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی دندانپزشکان در اتریش اشاره کنیم

اولین مورد برای برخورداری از از شانس استخدام دندانپزشک در اتریش، تسلط به زبان رسمی این کشور یعنی زبان آلمانی می باشد و بدون داشتن مدرک زبان آلمانی به هیچ وجه نمی ‌توان در این کشور  جاب آفر و پیشنهاد کاری دریافت نمود و در پی آن ویزای کاری اخذ کرد. رشته دندانپزشکی به مانند سایر رشته های نظام سلامت به ارتباط موثر با سایرین و به ویژه مراجعان که اکثرا بیماران و همراهان آنها می باشد، نیاز دارد و البته این موضوع به ماهیت این رشته وابسته است. بر این اساس افرادی که متقاضی کاریابی دندانپزشکان در اتریش هستند، بدون اینکه تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند قطعا نمی‌ توانند وظایف پزشکی خود را نیز در این کشور به درستی انجام دهند و به همین جهت بدون داشتن مدرک زبان آلمانی به اتباع خارجی مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان اتریش اعطا نمی شود.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در ایرلند

همانند سایر کشورهای دنیا، اتریش نیز برای اعطای مجوز کار به دندانپزشکان و سایر متخصصان رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان که در کشورهای دیگر به تحصیل پرداخته اند، سخت گیری می کند. این روند دقیقا به همین شکل برای متقاضیان کاریابی پزشکان در اتریش نیز طی می شود. زیرا رشته های بخش بهداشت و درمان از جمله دندانپزشکی به طور مستقیم با سلامت و جان انسانها در ارتباط هستند و رشته های حساس محسوب می شوند. نظام سلامت اتریش روی دانش افرادی که در خارج از این کشور در این رشته ها تحصیل کردند نظارت کافی نداشته و به همین جهت تا این افراد معادل سازی مدارک خود را در این کشور انجام ندهند نمی‌ توانند در این کشور مشغول به کار شوند. فرایند معادل سازی مدارک تحصیلی دندانپزشکان در اتریش با آزمون همراه است که این آزمون نیز به زبان آلمانی برگزار می گردد و برای موفقیت در این آزمون نیز تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی لازم است. البته معادل سازی مدارک برای افرادی که تحصیلات خود را در خارج از اتریش انجام داده اند، برای کلیه افراد به یک شکل نیست و شرایط بسته به کشور محل تحصیل تعیین می شود.. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی که تحصیلات خود را در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گذرانده اند مدرکشان در اتریش دارای اعتبار شمرده شده و بدون نیاز به معادل سازی مدارک فارغ از ملیت شان می ‌توانند در کشور اتریش در سیستم بهداشت و درمان مشغول به کار شوند و تفاوتی میان آنان و فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش وجود ندارد. زیرا آموزش پزشکی در کلیه دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اساس یک استاندارد واحد صورت می گیرد و از این نظر نظام سلامت اتریش مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی دانشگاه های کلیه کشورهای اتحادیه اروپا را دارای اعتبار می داند. اما فارغ التحصیلان این رشته ها در کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا از جمله ایران برای ورود به بازار کار این کشور باید حتماً مدارک خود را معادل سازی نمایند

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

درآمد دندانپزشکان در اتریش

به طور میانگین درآمد دندانپزشکان در اتریش حدود ۶۰ هزار یورو در سال است که برای دندانپزشکان تازه کار و تازه فارغ التحصیل شده حدود ۵۵ هزار یورو در سال است. درآمد دندانپزشکان در اتریش در صورتی که تجربه کاری نسبتا بالاتری پیدا کنند، رقمی بسیار بیشتر از ۷۰ هزار یورو در سال نیز می‌ تواند باشد. به طور معمول ساعت کاری دندانپزشکان در اتریش از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است و این افراد می‌توانند در کلینیک های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. اما درآمد دندانپزشکان در اتریش به طور معمول در کلینیک های خصوصی بسیار بیشتر است و اغلب دندانپزشکان ترجیح می دهند بتوانند در کلینیک های بخش خصوصی این کشور مشغول به کار شوند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.