استخدام دامپزشک در سوئیس

عده ای از دامپزشکان نیز همانند متخصصان سایر مشاغل، به هدف دستیابی به شرایط مناسب تر زندگی برای خود و خانواده شان و همچنین کسب درآمد بهتر به جستجوی کار در خارج از کشور روی آورده اند. برای این افراد، یکی از اصلی ترین گزینه های پیش رو، کشور سوئیس می باشد که سطح رفاه و ثبات اقتصادی آن در دنیا مثال زدنی است. در این کشور پیشرفته، بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به بخش بهداشت و درمان و سلامت وجود دارد. در سوئیس مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا، نه تنها عده زیادی از مردم به نگهداری حیوانات خانگی می پردازند، بلکه توجه ویژه ای نیز به دامپروری سیستماتیک مبذول داشته می شود و به همین دلیل بازار کار رشته دامپزشکی بسیار مناسب است. در میان دامپزشکان هموطنمان نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در سوئیس سال به سال رو بیشتر می شود و این عزیزان سعی می کنند با ورود به بازار کار این کشور با ثبات، آینده ای روشن برای خود و خانواده شان رقم بزنند. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام دامپزشک در سوئیس و همچنین شرایط کار و درآمد دامپزشکان در سوئیس بپردازیم.

تنها دامپزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در سوئیس شوند، می توانند شانس استخدام دامپزشک در سوئیس در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی این کشور و همچنین اخذ اقامت کاری در این کشور را داشته باشند. در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده، شانس اخذ اقامت دائم سوئیس را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در کشورهای غیر عضو کنوانسیون بولونیا به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشکان در سوئیس باید بگذرانند، نیست.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

کاریابی دامپزشکان در سوئیس

درست همانند سایر کشورها، شرط تسلط به زبان و ارائه یک مدرک زبان معتبر برای ورود به بازار کار دامپزشکی در کشور سوئیس نیز وجود دارد. افراد متقاضی بهره مندی از فرصت استخدام دامپزشک در سوئیس باید برای اخذ مجوز کار طبابت در این کشور مدرک زبان آن منطقه از کشور سوئیس که قصد کار و اقامت در آن را دارند، در سطح حداقل B2 ارائه نمایند. سوئیس کشوری 3 زبانه است و در اغلب شهرهای بزرگ آن، زبان آلمانی زبان رسمی به حساب می آید. در برخی دیگر از شهرهای این کشور نیز زبان فرانسوی، زبان رسمی بوده و در شهرهای معدودی نیز زبان ایتالیایی، زبان رسمی محسوب می شود.

به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی دامپزشکان در سوئیس نیز گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در سوئیس و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در سوئیس باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در سوئیس سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند، مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از نظام دامپزشکی سوئیس دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند. این آزمون در هر منطقه از کشور سوئیس به زبان همان منطقه برگزار می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در انگلیس

همواره در سالهای اخیر کشور سوئیس با کمبود دامپزشک مواجه بوده است و رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار دامپزشکی در کشورهایی با فرصت شغلی بیشتری روبرو هستند که فرهنگ نگه داری حیوانات در منازل در میان مردم آن کشورها بیشتر جا افتاده است. با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم سوئیس علاقه به نگهداری حیوانات خانگی دارند، بازار کار برای دامپزشکان در این کشور برای ارائه خدمات درمانی بهتر به حیوانات خانگی مردم این کشور بسیار مناسب است. دوما در کشور پیشرفته ای مانند سوئیس به دامپروری سیستماتیک توجه خاصی می شود. در واقع در این کشور مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا دامپروری علمی و اصولی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم با جدیت تمام دنبال می شود. از این رو در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای دامپزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان مناسب است و فرصت استخدام دامپزشک در سوئیس را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته در کنار فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا به حساب آورد.

از مزایای برنامه کاریابی دامپزشکان در سوئیس که برای آنان بسیار جذابیت دارد این است که از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در سوئیس از ویزای کار، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان وی نیز صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در سوئیس هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در سوئیس را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در سوئد

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به سوئیس و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات فعال در ابن کشور برای مشتاقان استخدام دامپزشک در سوئیس می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار سوئیس و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

درآمد دامپزشکان در سوئیس

به طور کلی در کشور سوئیس متخصصان اغلب مشاغل درآمدی متناسب با هزینه های زندگی در این کشور دارند و دامپزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هزینه های زندگی در این کشور نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بالاست و به همین نسبت، سطح درآمدها نیز در این کشور بسیار بالاتر از اغلب کشورهای اروپایی می باشد. به همین جهت است که سال به سال عده مشتاقان کاریابی دامپزشکان در سوئیس بیشتر می شود. البته درآمد دامپزشکان در سوئیس بسته به شهری که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. همچنین درآمد دامپزشکان در سوئیس بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد دامپزشکان در سوئیس معادل حدود 100 هزار دلار در سال است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئیس و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.