استخدام دامپزشک در استرالیا

در سنوات گذشته، دامپزشکان زیادی به منظور دستیابی به شرایط مناسب تر زندگی برای خود و خانواده شان و همچنین کسب درآمد بهتر به جستجوی کار در خارج از کشور روی آورده اند و طبیعی است برای این افراد، یکی از اصلی ترین گزینه ها کشور استرالیا به حساب ‌آید. زیرا این کشور به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای دنیا در زمینه صنعت دامپروری، بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به این رشته داراست. در کشوری مانند استرالیا نه تنها عده زیادی از مردم به نگهداری حیوانات خانگی می پردازند، بلکه توجه ویژه ای نیز به دامپروری سیستماتیک مبذول داشته می شود و بخش دامپروری سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور استرالیا را داراست. به همین دلیل بازار کار این رشته در کشور استرالیا بسیار مناسب است. از این رو در میان دامپزشکان ایرانی نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا سال به سال رو به افزایش می گذارد. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام دامپزشک در استرالیا و همچنین شرایط کار و درآمد دامپزشکان در استرالیا بپردازیم.

دامپزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در استرالیا شوند، می توانند شانس استخدام دامپزشک در استرالیا در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی این کشور و همچنین اقامت کاری در این کشور را داشته باشند. در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده شانس اخذ اقامت دائم استرالیا  را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در دانشگاه های سایر نقاط دنیا به جز نیوزلند، انگلیس، آفریقای جنوبی و آمریکا، به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشکان در استرالیا باید بگذرانند، نیست. در صورتی که فرد متقاضی خواهان اقدام برای مهاجرت از طریق احراز صلاحیت حرفه ای باشد، پس از گذراندن امتحان ملی دامپزشکی استرالیا موسوم به NVE، می‌ تواند برای ارزشیابی احراز صلاحیت حرفه ای از طریق AVBC اقدام نماید. نتیجه ارزشیابی به دو صورت “قابل قبول” و یا “غیرقابل قبول” است و می ‌بایست حتما به اداره مهاجرت ابلاغ شود. 

انجمن برد تخصصی دامپزشکان استرالیا معروف به AVBC، در سال 1999 در ایالت ویکتوریا تاسیس شد و از این سال این انجمن مرجعی درون ‌سازمانی از برد دامپزشکان استرالیا بوده و برای ارائه قوانین مربوط به برد تخصصی دامپزشکان، مرجعی ذی صلاح به حساب آمده و در بررسی و ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ ای افراد متقاضی ورود به بازار کار این کشور در این رشته، مسئولیت دارد. تحصیلکردگان این رشته که قصد استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا را دارند، برای اشتغال در هر ایالت از این کشور پهناور، نیازمند ثبت صلاحیت حرفه ‌ای خود در آن ایالت هستند و هر ایالت قوانین و استانداردهای مخصوص  خود را دارد. پس از این، کنفرانس برد تخصصی دامپزشکان به صورت سالیانه به منظور بررسی قوانین و استانداردهای هر ایالت شکل می ‌گرفت و اکنون این مسئولیت به عهده انجمن AVBC  می‌ باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در دانمارک

 

کاریابی دامپزشکان در استرالیا

رشته دندانپزشکی در میان لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا با کد ANZSCO 234711 قرار گرفته است و سازمان ارزشیابی مدارک متخصصان این رشته در کشور استرالیا، انجمن دامپزشکان می باشد. از این رو فرصت کاریابی دامپزشکان در استرالیا برای متخصصان این رشته که در سایر نقاط جهان تحصیل کرده اند وجود دارد. متقاضیان برای ارزشیابی مدارک خود در این کشور باید مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند که عبارتند از: ریز نمرات مدرک تحصیلی به زبان اصلی و کپی نسخه ترجمه شده به زبان انگلیسی در صورت نیاز، ریز نمرات امتحان تخصصی دامپزشکی از کشور استرالیا، گواهی نامه یا دانشنامه به زبان اصلی و نسخه  ترجمه شده به زبان انگلیسی در صورت نیاز، گواهی گذراندن دوره های آموزشی اینترشیپ دامپزشکی (در صورت نیاز)، مدارک و مستندات دال بر عضویت در انجمن مربوطه در صورت وجود، مدارک و مستندات از سوابق اشتغال از زمان فارغ التحصیلی تا به امروز، مدارک و مستندات حاکی از ثبت نام یا مجوز در صورت نیاز، کپی صفحه اول پاسپورت، مدارک و مستندات دال بر تسلط به زبان انگلیسی (مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس). متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا، باید در هر یک از مهارت های 4 گانه آزمون آیلتس، حداقل نمره 7 را کسب نمایند. البته معادل نمره ذکر شده در آزمون آیلتس، در آزمون های معتبر دیگر همچون تافل نیز می تواند مورد قبول واقع شود.

=طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی دامپزشکان در استرالیا نیز گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در استرالیا و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در استرالیا باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در استرالیا سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند، مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از نظام دامپزشکی استرالیا دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در کانادا

در تمامی سالهای اخیر کشور استرالیا با توجه به گسترش صنعت دامپروری خود، با کمبود دامپزشک مواجه بوده است و همه ساله رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار دامپزشکی در کشورهایی با فرصت شغلی بیشتری روبرو هستند که فرهنگ نگه داری حیوانات در منازل در میان مردم آن کشورها بیشتر جا افتاده است. با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم استرالیا علاقه به نگهداری حیوانات خانگی دارند، بازار کار برای دامپزشکان در این کشور برای ارائه خدمات درمانی بهتر به حیوانات خانگی مردم این کشور بسیار مناسب است. دوما در کشور پیشرفته ای مانند استرالیا به دامپروری سیستماتیک توجه خاصی می شود. در واقع در این کشور مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا دامپروری علمی و اصولی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم با جدیت تمام دنبال می شود. از این رو در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای دامپزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان مناسب است و فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته به حساب آورد.

یکی از مزایای برنامه کاریابی دامپزشکان در استرالیا که برای آنان بسیار جذابیت دارد، امکان اخذ اقامت دائم کشور استرالیاست که خود مزیتی بسیار مهم به حساب می آید. همچنین از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در استرالیا از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در استرالیا هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در استرالیا را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد. البته شرایط سنی در اخذ ویزای کار استرالیا لحاظ شده و افرادی که شرایط سنی مناسب تری داشته باشند، امتیاز بیشتری از این فاکتور را بدست می آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در انگلیس

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به استرالیا و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات درمانی استرالیا برای مشتاقان استخدام دامپزشک در استرالیا می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار استرالیا و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

درآمد دامپزشکان در استرالیا

در کشور استرالیا متخصصان دامپزشکی از درآمد بسیار بالایی در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور برخوردارند و به همین جهت است که سال به سال مشتاقان کاریابی دامپزشکان در استرالیا بیشتر می شوند. البته درآمد دامپزشکان در استرالیا بسته به ایالتی که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. درآمد دامپزشکان در استرالیا بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد دامپزشکان در استرالیا 6190 دلار استرالیا در ماه است، این در حالی است که دامپزشکان با تجربه کاری بالا و همچنین دارای تخصص های بالاتر، به طور میانگین حدود 9 هزار یورو در ماه درآمد به دست می آورند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.