استخدام دامپزشک در اتریش

در سال های اخیر دامپزشکان زیادی به منظور دستیابی به شرایط مناسب تر زندگی برای خود و خانواده شان و همچنین کسب درآمد بهتر به جستجوی کار در خارج از کشور روی آورده اند و طبیعی است برای این افراد، یکی از اصلی ترین گزینه ها کشور اتریش به حساب ‌آید. زیرا این کشور به عنوان یک کشور صنعتی با اقتصادی پر رونق در اروپا بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به بخش بهداشت و درمان و سلامت داراست. در کشورهای اروپایی مانند اتریش نه تنها عده زیادی از مردم به نگهداری حیوانات خانگی می پردازند، بلکه توجه ویژه ای نیز به دامپروری سیستماتیک مبذول داشته می شود و به همین دلیل بازار کار این رشته بسیار مناسب است. از این رو در میان دامپزشکان ایرانی نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در اتریش سال به سال رو به افزایش می گذارد. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام دامپزشک در اتریش و همچنین شرایط کار و درآمد دامپزشکان در اتریش بپردازیم.

دامپزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در اتریش شوند، می توانند شانس استخدام دامپزشک در اتریش در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی این کشور و همچنین اقامت کاری در این کشور از طریق دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشند. در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده شانس اخذ اقامت دائم اتریش و در نتیجه اقامت دائم اروپا را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشکان در اتریش باید بگذرانند نیست.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

کاریابی دامپزشکان در اتریش

افراد متقاضی استخدام دامپزشک در اتریش باید برای اخذ مجوز کار طبابت در این کشور مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2 داشته باشند. طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی دامپزشکان در اتریش نیز گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در اتریش و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در اتریش باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در اتریش سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند، مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از نظام دامپزشکی اتریش دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند

در تمامی سالهای اخیر کشور اتریش با کمبود دامپزشک مواجه بوده است و همه ساله رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار دامپزشکی در کشورهایی با فرصت شغلی بیشتری روبرو هستند که فرهنگ نگه داری حیوانات در منازل در میان مردم آن کشورها بیشتر جا افتاده است. با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم اتریش علاقه به نگهداری حیوانات خانگی دارند، بازار کار برای دامپزشکان در این کشور برای ارائه خدمات درمانی بهتر به حیوانات خانگی مردم این کشور بسیار مناسب است. دوما در کشور پیشرفته ای مانند اتریش به دامپروری سیستماتیک توجه خاصی می شود. در واقع در این کشور مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا دامپروری علمی و اصولی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم با جدیت تمام دنبال می شود. از این رو در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای دامپزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان مناسب است و فرصت استخدام دامپزشک در اتریش را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته به حساب آورد.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در آلمان

یکی از مزایای برنامه کاریابی دامپزشکان در اتریش که برای آنان بسیار جذابیت دارد اخذ کارت آبی اتحادیه اروپاست که در واقع یک مجوز اقامت کاری برای آنان به حساب می آید و دریافت کنندگان آن پس از ۲۱ ماه حضور و فعالیت در کشور اتریش می توانند برای خود و همسر و فرزندانشان اقامت دائم اتحادیه اروپا در کشور اتریش را کسب نمایند. همچنین از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در اتریش از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در اتریش هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در اتریش را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به اتریش و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات درمانی اتریش برای مشتاقان استخدام دامپزشک در اتریش می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار اتریش و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

درآمد دامپزشکان در اتریش

در کشور اتریش متخصصان دامپزشکی از درآمد بسیار بالایی در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور برخوردارند و به همین جهت است که سال به سال مشتاقان کاریابی دامپزشکان در اتریش بیشتر می شوند. البته درآمد دامپزشکان در اتریش بسته به ایالتی که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. درآمد دامپزشکان در اتریش بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد دامپزشکان در اتریش بین 30 تا 40 هزار یورو در سال است، این در حالی است که دامپزشکان با تجربه کاری بالا و همچنین دارای تخصص های بالاتر، به طور میانگین حدود 4 هزار یورو در سال درآمد به دست می آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در سوئد

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.