استخدام داروساز در کویت

سال هاست کشور کویت به علل مختلفی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود، به عنوان یکی از مقاصد محبوب کاریابی و مهاجرت کاری برای کارجویان از سراسر دنیا از جمله هموطنان عزیزمان به حساب می آمده است. شاید اصلی ترین علت اقبال زیاد به کار در کویت نه ‌تنها در میان هموطنان ما، بلکه در میان متخصصان رشته های مختلف و به ویژه دانش آموختگانی از سراسر دنیا، ارزش فوق العاده و نرخ برابری بسیار بالای دینار کویت، پول ملی این کشور نسبت به سایر ارزها می باشد. کویت به لحاظ درآمد سرانه مردم و میزان قدرت خرید جز ده کشور ثروتمند دنیا به حساب می آید و میزان درآمد نه تنها برای کارکنان کویتی، بلکه برای کارکنان خارجی مشغول به کار در این کشور نیز رقم مناسبی بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز کاملاً متناسب می باشد. در میان افرادی که برای کار به کشور وارد می شوند، متخصصان رشته های مهندسی و علوم پزشکی از جمله داروسازی سهم عمده ای را به خود اختصاص می دهند. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام داروساز در کویت اشاره نماییم.

این کشور کوچک حوزه خلیج همیشه فارس با تکیه بر منابع سرشار نفتی، اقتصادی کاملاً پویا داشته و بعد از قطر دومین کشور ثروتمند حوزه خلیج فارس نیز به حساب می آید و علاوه بر سرمایه نفتی خود، موفق به جذب سرمایه های کلان سرمایه گذاران بین المللی در توسعه زیرساخت های خود از جمله زیرساخت های بخش سلامت نیز شده است. خوشبختانه کشور کویت در مناقشات منطقه ای نیز معمولاً جانبدارانه رفتار نکرده و با کشور عزیزمان ایران روابط حسنه ای دارد. از این جهت فرصت استخدام داروساز در کویت نیز برای هموطنان عزیزمان که قصد کاریابی در این کشور را دارند فراهم است.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در هلند

 

کاریابی داروسازان در کویت

نکته مهم در زمینه کاریابی داروسازان در کویت این است که برای ورود به بازار کار این کشور به دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری نیاز است و در واقع مشکل اصلی در سر راه مشتاقان استخدام داروساز در کویت همین بحث اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در این کشور است.  مذاکره با کارفرمایان بخش بهداشت و درمان کشور کویت که بعضاً کویتی و یا بین المللی می باشند، امری کاملاً تخصصی است و و لزوما هر داروسازی هر چقدر هم در رشته خود متبحر باشد نمی تواند در این زمینه تخصص و مهارت های کافی را دارا باشد. از این رو مشتاقان کاریابی داروسازان در کویت در صورتی که بخواهند مراحل کار خود را با موفقیت طی نمایند و کار اعزام آنها آنها به کویت با موفقیت و با حداقل ریسک انجام گیرد، بهتر است از خدمات یک کاریابی بین المللی استفاده نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف و پرونده های موفق بسیار پرتعداد در این زمینه به ویژه اعزام نیروی کار متخصص در بخش بهداشت و درمان از جمله داروسازان به کشورهای مختلف،  آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در کشور کویت و همچنین کمک در زمینه اخذ ویزای کار این کشور به این عزیزان می باشد.

نکته دیگری که نباید از نظر دور بماند حساس و دارای اهمیت بودن رشته داروسازی در کشور کویت به مانند سایر کشورهاست. در واقع داروسازی نیز به مانند سایر رشته‌ های بخش بهداشت و درمان و سلامت از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، و سایر رشته های پیراپزشکی به علت این که مستقیماً با جان و سلامت انسان ها در ارتباط است، دارای حساسیت بالا به حساب آمده و متخصصان این رشته که در کشورهای دیگر درس خوانده اند برای ورود به بازار کار کویت باید بتوانند حتماً صلاحیت علمی خود را برای نظام سلامت این کشور به اثبات برسانند. اثبات صلاحیت علمی در این زمینه بدین صورت است که این افراد باید در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی خود در کویت شرکت نمایند و دوره کارآموزی را نیز به مانند سایر کشورها در سیستم بهداشت و درمان کشور طی کنند تا از نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور شایسته ورود به بازار کار داروسازی تلقی کردند.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در کانادا

اما همین موضوع نیز از مزایای کشور کویت به حساب می آید. زیرا در اکثر کشورهای دنیا برای ورود به سیستم بهداشت و درمان، باید در ابتدا معادل سازی و کارورزی طی شود. اما در کویت، داروسازان به مانند متخصصان سایر رشته های بخش سلامت می توانند در فرصت شغلی خود که با جاب آفر آن وارد کویت شده اند مشغول شده و همزمان فرآیند معادل سازی مدارک خود را جلو ببرند. همچنین همین دوره کار برای کارفرمای کویتی، کارورزی آنان نیز به حساب می آید.

بسیاری به علت این که بتوانند از فرصت کاریابی داروساز در کویت بهره مند گردند، از ابتدا و پیش از ورود به دانشگاه تلاش می ‌کنند دوره تحصیل داروسازی خود را نیز در دانشگاه های کویت بگذرانند تا بدون نیاز به معادل سازی مدارک در سیستم بهداشت و درمان این کشور، پس از تحصیل به کار مشغول شوند. زیرا تحصیل در کویت در رشته های بخش سلامت زیر نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور صورت می ‌پذیرد و فارغ التحصیلان آن فارغ از ملیت شان بدون نیاز به معادل سازی مدارک می توانند در سیستم بهداشت و درمان کویت مشغول به کار شوند. از این رو و به علت بالا بودن سطح درآمد در کشور کویت و همچنین ارزش بالای پول ملی این کشور بسیاری این روش را برای ورود به بازار کار کشور کویت برمی ‌گزیند.

 

درآمد داروسازان در کویت

همانطور که پیشتر ذکر کردیم دلیل اصلی استقبال از فرصت استخدام داروساز در کویت بالا بودن درآمد داروسازان در کویت است که در مقایسه با کشورهای اروپایی به عنوان مثال از درآمد داروسازان در آلمان بیشتر است. از این رو با وجود کیفیت های بالای زندگی در یک کشور پیشرفته اروپایی چون آلمان برخی فرصت استخدام داروساز در کویت را به فرصت استخدام داروساز در آلمان ترجیح می دهند.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در آلمان

بسیاری از افرادی که برای کاریابی به کشورهای دیگر می روند قصد جمع آوری سرمایه برای آینده خود و خانواده شان را دارند. اگر هم قصد از مهاجرت کاری، اقامت و زندگی در کشور مقصد باشد، باز هم کویت برای داروسازان کشور مناسبی به شمار می رود. زیرا میانگین درآمد داروسازان در کویت حدود 1550 دینار کویت در ماه است که نه تنها پس از تبدیل به ارزهای دیگر رقم فوق ‌العاده مناسبی می شود، بلکه برای زندگی در خود این کشور نیز مبلغی بسیار عالیست و از میانگین درآمد در این کشور بالاتر است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کویت و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.