استخدام داروساز در نیوزلند

نیوزلند کشور کوچک و انگلیسی زبان واقع در اقیانوس آرام در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در سطح دنیا تبدیل شده و بسیاری از هموطنان ما نیز مشتاق ورود به بازار کار این کشور هستند. شرایط بازار کار این کشور برای اغلب مشاغل به ویژه متخصصان رشته های مرتبط با بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان، بسیار مناسب است. رشته داروسازی نیز از جمله مشاغلی می باشد که در سال های اخیر همواره در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند جای گرفته و این کشور با کمبود متخصصان این رشته مواجه است. به همین دلیل شرایط برای استخدام داروساز در نیوزلند فراهم است و متخصصان ایرانی این رشته نیز به همین دلیل اقبال زیادی به استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در نیوزلند نشان می دهند. در این مطلب به شرایط استخدام متخصصان رشته داروسازی در کشور نیوزلند اشاره می نماییم.

به منظور استفاده از فرصت استخدام داروساز در نیوزلند، متخصصان این رشته نیز باید همانند متقاضیان استخدام پزشک در نیوزلند مدارک تحصیلی علوم پزشکی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا به آنان مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور پیشرفته انگلیسی زبان اعطا گردد. به طور کلی سخت گیری ها برای کار متخصصان بخش سلامت در کشورهای مختلف اگر در دانشگاه های آن کشور تحصیل نکرده باشند بسیار زیاد است و نظام سلامت کشور ها ریسک نکرده و به هر فردی اجازه کار در سیستم بهداشت و درمان را بدون اثبات شایستگی های خود نمی دهد. اگر فردی در دانشگاه های نیوزلند به تحصیل رشته داروسازی پرداخته باشد فارغ از ملیت وی پس از اتمام تحصیلاتش می ‌تواند ویزای کار نیوزلند و مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را دریافت نماید و بدون هیچ مشکلی در این کشور مشغول به کار شود. علاوه بر این فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های کشور استرالیا نیز در صورتی که قصد کار در نیوزلند را داشته باشند، فارغ از ملیتشان مجوز کار را بدون هیچ مشکلی دریافت می کنند. زیرا نظام آموزشی دو کشور استرالیا و نیوزلند از هماهنگی بالایی برخوردارند و فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این دو کشور در هر دوی این کشورها مدارکشان مورد تایید خواهد بود. اما فارغ ‌التحصیلان این رشته و همچنین رشته‌ های دیگر بخش سلامت از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی در صورتی که در دانشگاه های سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده باشند، اگر قصد کار در نیوزلند را داشته باشند حتما باید مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را طی نمایند تا به آنان مجوز کار اعطا گردد. برای طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک داروسازی در نیوزلند، این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای سازمان داروسازی این کشور ارسال نمایند تا در صورت دریافت تایید اولیه در آزمون معادل سازی مدارک داروسازی در نیوزلند شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن، دوره کارورزی را در این کشور طی نمایند و در پایان، مجوز کار به عنوان یک داروساز در کشور نیوزلند را دریافت نمایند. نکته مهم این است که آزمون معادل سازی مدارک داروسازی در نیوزلند به زبان انگلیسی برگزار می ‌شود و متقاضیان کار داروسازی در این کشور باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل ۷ به طوری که تمامی مهارت های آزمون را نیز نمره حداقل 7 کسب نموده باشند، ارائه نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در فرانسه

اما اگر افراد متقاضی استخدام داروساز در نیوزلند نخواهند در داروخانه ها به عنوان داروساز کار کنند و قصد کار در کارخانجات و شرکت های دارویی کشور نیوزلند را داشته باشند، می توانند بدون طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور وارد بازار کار نیوزلند شوند و فقط کافیست از کارفرمایان فعال در این کشور یک جاب آفر دریافت نمایند تا از این طریق ویزای کار کشور نیوزلند را اخذ نمایند.

 

کاریابی داروسازان در نیوزلند

به منظور استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در نیوزلند فرقی ندارد که فرد متقاضی کار در داروخانه ها به عنوان داروساز و یا کار در شرکت ها و کارخانجات دارویی این کشور باشد و در هر دو صورت به یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور نیاز دارد. به این منظور متقاضیان باید مدارک تحصیلی، سوابق کاری و مدارک زبان خود را برای کارفرمایان فعال در نیوزلند ارسال نمایند و درصورتی که شرایط آنان مناسب باشد معمولا از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آورند. در این مصاحبه‌های شغلی، این افراد باید سعی کنند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو باید تسلط خود به زبان های انگلیسی به خوبی نشان داده و همچنین خود را فردی مسلط به دانش رشته داروسازی نشان دهند. برای این منظور این افراد باید به فنون مصاحبه های شغلی بین المللی و ارتباطات موثر در مذاکرات، آشنایی داشته باشند. متاسفانه بسیاری از هموطنانمان در این زمینه با ضعف‌ هایی مواجه هستند و از این نظر نمی توانند موفقیت چندانی به دست آورند و به همین دلیل استفاده از خدمات یک کاریابی بین‌ المللی می ‌تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه متخصصان بخش سلامت به کشورهای مختلف دنیا از جمله نیوزلند و استرالیا آماده ارائه خدمات به ویژه در مورد اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای این عزیزان می باشد. از آنجا که شرایط ورود به بازار کار این دو کشور تقریبا یکسان است، این عزیزان می توانند از فرصت استخدام داروساز در استرالیا نیز برخوردار شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در اتریش

 

درآمد داروسازان در نیوزلند

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، داروسازی یکی از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا بوده و جز مشاغل پر تقاضا در این کشور به شمار می رود و شرایط بازار کار این رشته در این کشور بسیار مناسب است. علاوه بر این درآمد داروسازان در نیوزلند نیز بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل استقبال از فرصت استخدام داروساز در نیوزلند سال به سال رو به افزایش است. به طور میانگین درآمد داروسازان در نیوزلند حدود 70 هزار دلار نیوزلند در سال است که البته این رقم بسته به میزان سابقه کار و تجربه افراد و شرایط شرکت یا داروخانه کارفرما می تواند متفاوت باشد. داروسازان در دوره کارورزی معمولا حدود 45 هزار دلار در سال به طور میانگین درآمد دارند. درآمد داروسازان در نیوزلند با تجربه کاری بین 1 تا 5 سال، بین 50 تا 70 هزار دلار نیوزلند در سال است. اما داروسازان با تجربه که تجربه بیش از 5 سال داشته و مدیریت داروخانه ها را بر عهده دارند، بین 75 تا 105 هزار دلار در سال درآمد دارند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نیوزلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.