استخدام داروساز در سوئد

کشور سوئد با اقتصادی پویا و رو به رشد با مشکل کمبود زاد و ولد و کاهش نرخ رشد جمعیت مواجه است. این پدیده موجب شده در دهه‌ های اخیر مرتبا جمعیت این کشور رو به پیری بیشتر میل نماید. کاهش نرخ رشد جمعیت در چند دهه به معنای کاهش نیروی کار مورد نیاز در کشور سوئد می باشد. در کنار این موضوع پیری جمعیت این کشور نیز خود به معنای نیاز بیشتر به نیروی کار متخصص در بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان است. به همین جهت فرصت کار برای متخصصان رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان از سراسر دنیا در کشور سوئد فراهم شده است. داروسازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می ‌توانند در صورت داشتن شرایط به این کشور مرفه منطقه اسکاندیناوی که صنعتی ترین کشور این منطقه به شمار می ‌رود مهاجرت کاری داشته و از شرایط مناسب بازار کار این کشور بهره مند گردند. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام داروساز در سوئد اشاره نماییم.

همانند سایر کشورهای دنیا افرادی که قصد دارند از فرصت استخدام داروساز در سوئد بهره‌ مند شوند نیز باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. این سخت ‌گیری ‌ها به رشته داروسازی محدود نیست و متخصصان کلیه رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان اگر قصد کار در کشور سوئد را داشته باشند، باید شرایط ویژه ای را طی نمایند. به عنوان مثال پزشکانی که قصد دارند از فرصت استخدام پزشکان در سوئد بهره برند نیز در صورتی که در خارج از اروپا تحصیل کرده اند، باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. داروسازان ایرانی که در خود کشور سوئد تحصیل کرده اند یا در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تحصیل این رشته در دانشگاه ها پرداخته اند، به علت وجود استاندارد مشترک آموزشی در کلیه کشورهای اروپایی، مدارکشان در کشور سوئد مورد تایید است و فقط با ارائه مدرک زبان سوئدی می توانند در نظام سلامت این کشور مشغول به کار شوند. اما افرادی که این رشته را در دانشگاه‌ های سایر کشورهای دنیا از جمله ایران تحصیل کرده باشند، در صورتی که قصد داشته باشند از فرصت کاریابی داروسازان در سوئد بهره مند شوند باید حتما پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی در این کشور را طی کنند که این پروسه با آزمون همراه است. آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در کشور سوئد به زبان سوئدی برگزار می ‌شود و بدون داشتن تسلط به این زبان به هیچ وجه نمی توان شانسی برای موفقیت در این آزمون داشته و وارد بازار کار این کشور شد. همچنین از شرایط اخذ ویزای کار کشور سوئد برای متخصصان بخش سلامت این است که این افراد حتماً مدرک زبان سوئدی معتبر ارائه نمایند. زیرا متخصصان رشته های بخش سلامت به شکل ویژه ‌ای نیازمند ارتباط موثر با بیماران و همراهان آنان و سایر اعضای کادر درمان هستند و بدون داشتن تسلط به زبان یک کشور نمی تواند در نظام سلامت آن کشور به طور موثر به کار مشغول شد.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در ترکیه

البته موارد ذکر شده برای افرادی که قصد دارند از فرصت استخدام داروساز در سوئد استفاده نموده و در داروخانه‌ های این کشور به عنوان داروساز مشغول به کار شوند، برقرار است. اما افرادی که قصد داشته باشند از فرصت کاریابی داروسازان در سوئد استفاده کرده و در شرکت های دارویی و کارخانجات تولید دارو، مکمل های غذایی و مواد اولیه دارو در این کشور مشغول به کار شوند، به هیچ وجه نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور نخواهد داشت و فقط با ارائه مدرک زبان و همچنین اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در این کشور می ‌توانند وارد اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد شده و از مزایای کار و زندگی در این کشور بهره مند گردند.

 

کاریابی داروسازان در سوئد

همان طور که ذکر شد متقاضیان کاریابی داروسازان در سوئد چه قصد داشته باشند در داروخانه های این کشور به عنوان داروساز کار کنند و چه قصد کار در شرکت ها و کارخانجات دارویی این کشور را داشته باشند، حتماً باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور دریافت نمایند تا از این طریق بتوانند ویزای کار کشور سوئد را اخذ نموده و وارد این کشور شوند. بدین منظور می بایست از کشور مبدا با کارفرمایان فعال چه در داروخانه‌ ها و چه در کارخانجات و شرکت های دارویی کشور سوئد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نماید. در صورتی که شرایط آن مناسب باشد، معمولا از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی به صورت آنلاین دعوت به عمل می آید و این افراد باید سعی کنند در این مصاحبه شغلی تسلط خود را به دانش داروسازی و همچنین زبان سوئدی به خوبی اثبات نمایند تا کارفرما مجاب شود آنان را برای کسب و کار خود استخدام نماید و برای آنان یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری در نظر بگیرد. متاسفانه بسیاری از هموطنانمان به علت اینکه با شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی و فنون مذاکره آشنایی کافی ندارند، نمی ‌توانند کارفرمایان فعال در سوئد را به استخدام خود مجاب نمایند. به همین دلیل استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه متخصصان بخش سلامت به کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان به ویژه در زمینه اخذ جاب آفر می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در آلمان

 

درآمد داروسازان در سوئد

به طور کلی میانگین درآمدها در کشور سوئد نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب بوده و نسبت به سطح درآمدی در سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاست. میانگین درآمد داروسازان در سوئد نسبت به میزان سابقه و تجربه کاری آنان، شرایط کارفرما، و این که در داروخانه یا شرکت دارویی کار می ‌کنند، می ‌تواند ماهیانه از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کرون سوئد متغیر باشد. طبیعتاً هر چه این افراد تجربه کاری بالاتری در اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد به دست آورند، درآمد بالاتری را نیز تجربه خواهند نمود. خوشبختانه شرایط بازار کار کشور سوئد برای متخصصان رشته داروسازی بسیار مناسب است و هر سال این رشته در لیست مشاغل مورد نیاز سوئد قرار می گیرد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئد و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.