استخدام حسابدار در کانادا

رشته حسابداری یکی از پرکاربردترین رشته ها در سراسر دنیا به شمار رفته و بسیاری از جوانان که دارای استعداد و علاقه در این زمینه هستند به تحصیل این رشته می ‌پردازند. در کشور ما نیز بسیاری از جوانان مستعد همه ساله به تحصیل این رشته پرداخته و وارد بازار کار می‌ شوند. اما در میان متخصصان رشته حسابداری نیز مانند متخصصان سایر مشاغل، افراد علاقه مند کار در خارج از کشور بسیار فراوانند. شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مختلف به یک اندازه مناسب نیست و هر فردی باید سعی کند بهترین شرایط کاری و درآمدی را در اثر مهاجرت کاری برای خود رقم بزند. یکی از بهترین کشور ها که بازار کار مناسبی برای رشته حسابداری دارد، کانادا می باشد. در این کشور که از اقتصادی پویا و پر رونق برخوردار است ، فرصت های شغلی متعددی در زمینه های مختلف برای حسابداران فراهم است و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق استفاده از فرصت استخدام حسابدار در کانادا می باشند.

همه ساله لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) اعلام شده و برای هر ردیف شغلی کدی مخصوص اعلام می شود. در سال های اخیر همواره رشته حسابداری در این لیست قرار گرفته است.. کد مربوط به حسابداران و دفترداران با عنوان انگلیسی Accounting Technicians and Bookkeepers و شماره 1311 است و این مشاغل در گروه B قرار می گیرند. قرار گرفتن در این گروه بدین معناست که متقاضیان می توانند از برنامه مهاجرتی کانادا برای مهاجر با مهارت Atlantic Immigration Pilot استفاده کنید. بدین منظور مدرک معتبر آموزشگاهی، سابقۀ کاری و سابقۀ کارآموزی مورد نیاز است. اگر متقاضیان از فاکتورهای تعیین شده، حداقل امتیاز 67 را کسب کنند در گروه نامزدهای احتمالی مهاجرت به کانادا ویژه حسابدارها قرار می گیرید و اگر سایر توانایی های این عزیزان چشمگیر باشد، می توانند ویزای کار کانادا برای حسابداران را دریافت کنند. مشاغل گروه حسابداری و دفترداری در کانادا و کد آن ها به شرح ذیل است:

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در دانمارک

1: مشاغل تجاری، مالی و اداری

13:  پیشه های مربوط به امور مالی و بیمه و مشاغل اداری

131: همان عنوان بالایی: پیشه های مربوط به امور مالی و بیمه و مشاغل اداری

1311: تکنیسین های حسابداری و دفترداران

دفترداران و حسابدارانی که مسئول نگهداری و تکمیل و ثبت دفاتر مالی هستند، حفظ کنندگان سوابق حساب، ممیزی معاملات مالی و ثبت گردش های تجاری نیز می توانند از فرصت استخدام حسابدار در کانادا برخوردار شوند. با افزایش تاسیس شرکت های بین المللی و استارتاپ های بسیار متعدد در استان های مختلف کشور کانادا، و با توجه به این موضوع که اکثر کسب و کارها و شرکت ها به حسابدار متخصص و مجرب نیاز دارند، شرایط مهاجرتی برای حسابداران از وضعیت مناسبی برخوردار شده و سال به سال فرصت های شغلی بیشتری برای حسابداران در اکوسیستم کسب و کار کشور کانادا مهیا می شود.

 

کاریابی حسابداران در کانادا

برای افرادی که قصد دارند از فرصت کاریابی حسابداران در کانادا بهره‌ مند شوند، داشتن مدرک دیپلم دبیرستانی و گذراندن دوره تحصیلی در مراکز فنی حرفه ای در زمینه مرتبط با گذراندن دو سال دوره آموزشی در مراکز معتبر به همراه داشتن چند سال سابقه کاری به عنوان حسابدار امور مالی یا بانکی لازم است.

متقاضیان استخدام حسابدار در کانادا باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال کنند و در صورتی که شرایط آنان برای فرد کارفرما جذاب باشد معمولا از آنها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در طول مصاحبه این افراد باید تسلط خود به ریزه کاری های رشته حسابداری و همچنین نرم افزار های مرتبط را به خوبی اثبات کنند و همچنین نشان دهند که به زبان انگلیسی یا فرانسه بسته به استان محل شرکت مورد نظر تسلط بالایی دارند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری را از کارفرمای موردنظر در کشور کانادا دریافت نموده و از این طریق ویزای کار را به دست آورند و وارد این کشور شوند. اما بسیاری از هموطنانمان با تکنیک های مصاحبه های شغلی به ویژه مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی ندارند و به همین جهت نمی ‌توانند کارفرمایان بین‌ المللی را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو برای مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی حسابداران در کانادا استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور کانادا آشناست می تواند راه ‌گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله حسابداران به کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا، کانادا، آمریکا، انگلیس، سوئیس، اتریش و آلمان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان این زمینه می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در آلمان

 

مدرک CPA کانادا

از روش هایی که متقاضیان با استفاده از آن می توانند در حرفه حسابداری پیشرفت داشته و خود را در شغل حسابداری حرفه ای توسعه دهند پیگیری و کسب گواهینامه های معتبر و بین المللی در این حوزه می باشد. مدرک CPA کانادا که برگرفته از عبارت Certified Public Accountant بوده و مدرک رسمی انجمن حسابداران رسمی کانادا می باشد، از معتبرترین مجوزهای بین المللی حسابداری به شمار می رود. به منظور شرکت در این آزمون و اخذ مدرک CPA کانادا، داوطلبان باید مهارت های حسابداری مالی، گزارش دهی و حسابرسی را بیاموزند. داشتن این مدرک در رزومه افراد، آنان را در اولویت استخدام قرار می دهد. نکته مهم اینجاست که برای شرکت در این آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی افرادی که تحصیلات حسابداری ندارند، با آموختن پیش نیازهای آن می توانند در آزمون شرکت نمایند. بر اساس قوانین کانادا، افرادی که مدرک کارشناسی مرتبط با رشته حسابداری نداشته باشند، اما این گواهینامه را اخذ کنند می توانند در صورت داشتن حداقل ۸ سال سابقه کاری مرتبط با حسابداری، در فرصت های شغلی حسابداری، حسابرسی یا گزارش گری مالی مشغول به کار شوند.

 

درآمد حسابداران در کانادا

دلایل مختلفی برای استقبال از فرصت استخدام حسابدار در کانادا در میان متخصصان این رشته وجود دارد که از مهم ترین موارد می توان به شرایط مناسب بازار کار این کشور و امنیت شغلی مناسب در اکوسیستم کسب و کار کانادا اشاره نمود. اما شاید اصلی ‌ترین دلیل این موضوع، مناسب بودن درآمد حسابداران در کانادا باشد. حقوق حسابداران در کانادا به نسبت آسیا، اروپا و انگلیس بالاتر است. همچنین قوانین کاری تحت نظارت انجمن حسابداران و دفترداران کاناداست و سعی شده تا تعادل مناسبی میان کار و زندگی شخصی فرد برقرار سازد.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در نروژ

با توجه به آنچه که گفته شد بازار کار حسابداری در کانادا انواع مشاغل و رتبه های مختلف شغلی را شامل می شود که فعالیت در هر کدام میزان درآمد متفاوتی را به همراه خواهد داشت . به طور کلی می توان گفت که حقوق شغل حسابداری در کشور کانادا از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در ماه متغیر است که بیشترین آن مربوط به حسابدار ارشد و سرپرست حسابداری و کمترین آن کمک حسابدار و یا منشی حسابدار می باشد . درآمد حسابداران در کانادا بسته به سوابق کاری و تجربه شغلی آن ها می ‌تواند بسیار بالا رود. همچنین درآمد حسابداران در کانادا در استان های مختلف این کشور متفاوت می باشد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.