استخدام حسابدار در سوئیس

سوئیس بعنوان یکی از با ثبات ترین اقتصادها در اروپا و حتی جهان به شمار می رود و بسیاری این کشور را به عنوانی گزینه ای اصلی برای مهاجرت کاری خود در نظر می گیرند. این کشور هم کم و بیش با پیری جمعیت و کمبود نیروی کار فعال مواجه است و به این علت بازار کار مناسبی برای کارکنان رشته های مختلف دارد. با توجه به ماهیت رشته حسابداری، که متخصصان آن می توانند در صنایع و شرکت های مختلف مشغول به کار شوند، بازار کار رشته حسابداری در کشور سوئیس بسیار عالی بوده و فرصت های شغلی فراوانی برای متخصصان این رشته از سراسر دنیا در شرکت های سوئیسی وجود دارد. در میان هموطنان عزیزمان که در این رشته تخصص دارند نیز، اشتیاق به استفاده از فرصت کاریابی حسابداران در سوئیس بسیار زیاد است. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پرستار در سوئیس اشاره کنیم.

حسابداری به علت ماهیت و ذات این شغل، از پرکاربردترین رشته ها در سراسر دنیا به شمار می رود و معمولا در اکثر کشورها بازار کار بسیار خوبی دارد. البته شرایط بازار کار این رشته در تمامی کشورها یکسان نیست و طبیعتا در کشورهایی که اقتصادی پویا و شرکت هایی سودده دارند، فرصت های شغلی برای حسابداران به مراتب بیشتر است. در میان متخصصان رشته حسابداری در کشورمان، افراد علاقه مند کار در خارج از کشور فراوانند. این افراد باید با مطالعه و تحقیق، سعی کنند بهترین شرایط کاری و درآمدی را در اثر مهاجرت کاری برای خود رقم بزنند و خود امر مهاجرت را به عنوان هدف برای خود قرار ندهد. یکی از بهترین کشورها برای شغل حسابداری،، سوئیس می باشد. در این کشور که از اقتصادی پویا، باثبات و پر رونق برخوردار است، فرصت های شغلی متعددی در زمینه های مختلف برای حسابداران فراهم است و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق استفاده از فرصت استخدام حسابدار در سوئیس می باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در آلمان

همه ساله لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس اعلام می شود و در سال های اخیر همواره رشته حسابداری در این لیست قرار گرفته است. شرایط کاری مناسب یکی از اصلی ترین دلایلی است که موجب شده استقبال از فرصت استخدام حسابدار در سوئیس رو به افزایش باشد. ساعت کار در سوئیس برای حسابداران حداقل 30 ساعت در هفته می باشد اما حداکثر رسمی برای ساعات کاری تعریف نشده است و این امر به توافق بین کارمند کارفرما باز می گردد.

کاریابی حسابداران در سوئیس

برای افرادی که قصد دارند از فرصت کاریابی حسابداران در سوئیس بهره‌ مند شوند، داشتن مدرک دیپلم دبیرستانی و گذراندن دوره تحصیلی در مراکز فنی حرفه ای در زمینه مرتبط با گذراندن دو سال دوره آموزشی در مراکز معتبر به همراه داشتن چند سال سابقه کاری به عنوان حسابدار امور مالی یا بانکی، یا داشتن مدرک دانشگاهی حسابداری به همراه چند سال سابقه کاری مرتبط، الزامی می باشد.

متقاضیان استخدام حسابدار در سوئیس باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال کنند و در صورتی که شرایط آنان برای فرد کارفرما جذاب باشد معمولا از آنها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در طول مصاحبه این افراد باید تسلط خود به ریزه کاری های رشته حسابداری و همچنین نرم افزار های مرتبط را به خوبی اثبات کنند و همچنین نشان دهند که به زبان رسمی آن منطقه از کشور سوئیس تسلط بالایی دارند. از آنجا که کشور سوئیس، سه زبانه است و در اکثر مناطق اصلی آن زبان آلمانی، در بسیاری مناطق زبان فرانسوی و در معدود مناطقی از این کشور، زبان ایتالیایی به عنوان زبان رسمی شناخته می شود، تسلط به زبان منطقه ای که شرکت کارفرما در آنجا قرار دارد، الزامیست. در این صورت داوطلبان می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری را از کارفرمای موردنظر در کشور سوئیس دریافت نموده و از این طریق ویزای کار را به دست آورند و وارد این کشور شوند. اما بسیاری از هموطنانمان با تکنیک های مصاحبه های شغلی به ویژه مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی ندارند و به همین جهت نمی ‌توانند کارفرمایان بین‌ المللی را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو برای مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی حسابداران در سوئیس استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور سوئیس آشناست، می تواند راه ‌گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله حسابداران به کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند، سوئیس، اتریش و آلمان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان این زمینه می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در سوئد

اخذ ویزای کار بعد از پذیرفته شدن در آگهی استخدام کارفرما اتفاق می افتد و با معرفی کارفرما به عنوان اسپانسر مالی برای حضور در سوئیس بعد از 3 ماه الی 9 ماه نتیجه خواهد داد. حسابداران برای مهاجرت کاری به کشور سوئیس می توانند از ویزای مهارت شغلی یا ویزای اسکیل ورکر این کشور اروپایی نیز استفاده کنند.

درآمد حسابداران در سوئیس

علل فراوانی برای استقبال از فرصت استخدام حسابدار در سوئیس در میان متخصصان این رشته وجود دارد که از مهم ترین موارد می توان به شرایط مناسب بازار کار این کشور و امنیت شغلی مناسب در اکوسیستم کسب و کار سوئیس اشاره نمود. اما شاید اصلی ‌ترین دلیل این موضوع، مناسب بودن درآمد حسابداران در سوئیس باشد. حقوق حسابداران در سوئیس به نسبت به اغلب کشورهای اتحادیه اروپا بالاتر است. بازار کار حسابداری در سوئیس انواع مشاغل و رتبه های مختلف شغلی را شامل می شود که فعالیت در هر کدام میزان درآمد متفاوتی را به همراه خواهد داشت . به طور کلی می توان گفت که میانگین حقوق شغل حسابداری در کشور سوئیس از 100  تا 135 هزار دلار در سال متغیر است که بیشترین آن مربوط به حسابدار ارشد و سرپرست حسابداری و کمترین آن کمک حسابدار و یا منشی حسابدار که تجربه کاری ندارد، می باشد . درآمد حسابداران در سوئیس بسته به سوابق کاری و تجربه شغلی آن ها می ‌تواند بسیار بالا رود.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئیس و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در انگلیس

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.