استخدام آشپز در آلمان

  • استخدام آشپز در آلمان
  • کاریابی آشپز در آلمان

آلمان کشوری با 82 میلیون نفر، یکی از قدرتمندترین اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و از صنعتی ترین کشورهای دنیا نیز به حساب می آید. اکثر افرادی که قصد دارند خود را برای کار به کشورهای اروپایی برسانند، این کشور را اولویت اول خود برای کاریابی می دانند. اما این کشور همچنان رشد اقتصادی بالایی را تجربه می کند که برای تداوم این روند به نیروی کار ماهر در زمینه های مختلف نیاز مبرم دارد و این فرصتی عالی برای نیروهای کار خارجیست که بتواند فرصت کار و زندگی در این کشور را بدست آورند. تنوع حرفه های مورد نیاز کشور آلمان بسیار بالاست و از رشته هایی چون پزشکی و مهندسی تا رشته های فنی حرفه ای چون آشپزی را در بر می گیرد. از این رو همه ساله عده زیادی از این فرصت بهره برده و برای استفاده از شانس استخدام آشپز در آلمان دست به کار می شوند.

اما بحث کاریابی آشپز در آلمان، به هیچ وجه مساله ای ساده و پیش پا افتاده نیست و متقاضیان استخدام آشپز در آلمان باید دعوتنامه کاری یا جاب آفر بدست آورده تا بتوانند ویزای کار آلمان را دریافت کنند و این مهم بدون تسلط کافی به زبان آلمانی و ارتباطات کافی در این کشور امکانپذیر نیست. البته جای نگرانی وجود ندارد، زیرا کاریابی بین المللی پرگاس پارس در این زمینه آماده ارائه خدمات صفر تا صد به هموطنان عزیز می باشد.

 

کاریابی آشپز در آلمان

همان طور که پیش تر ذکر شد به منظور کاریابی آشپز در آلمان، متقاضیان باید بتوانند دعوتنامه کاری یا جاب آفر را از یک کارفرما در کشور آلمان دریافت کنند و مبلغ دستمزد درج شده در قرارداد کاری بالاتر از حداقل تعیین شده برای هر یک از شهرهای آلمان باشد. به طور میانگین این مبلغ رقمی حدود 50 هزار یورو در سال و درآمد ماهانه حدود 4000 یورو است. در این صورت به متقاضی بلوکارت آلمان اعطا می شود و فرد مورد نظر می تواند از این طریق به همراه خانواده اش با ویزای کار وارد آلمان شده و حتی پس از 21 ماه کار کردن در آلمان به اقامت دائم این کشور نیز دست پیدا کند. البته دعوتنامه کاری که برای متقاضی کاریابی آشپز در آلمان ارسال شده نباید از یک شرکت یا کسب و کار تازه تاسیس و بدون سابقه صادر شده باشد. شرکتی که استخدام آشپز در آلمان را انجام می دهد در قرارداد کاری باید به دولت و اداره مهاجرت آلمان تعهد دهد که تا پایان زمان قرارداد کاری، دستمزد فرد را پرداخت نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام آشپز در قطر

البته لازم به ذکر است که متاسفانه برخی سودجویان با ارائه دعوتنامه کاری صوری به متقاضیان استخدام آشپز در آلمان، این عزیزان را با مشکلات فراوانی مواجه می نمایند. زیرا اداره مهاجرت و پلیس اتباع خارجی آلمان به شدت این موضوع را زیر نظر داشته و رصد می نمایند. در صورتی که چنین موضوعی توسط پلیس اتباع خارجی آلمان کشف شود، اقدام قانونی علیه شرکت صادر کننده دعوتنامه کاری صوری صورت گرفته و برای فرد متقاضی اعزام نیروی کار آشپزی به آلمان نیز مشکلات فراوانی به وجود می آید.

 

اعزام نیروی کار آشپزی به آلمان

پیش تر ذکر کردیم که استخدام آشپز در آلمان بدون داشتن یک پیشنهاد یا دعوتنامه کاری از یک کارفرما در آلمان ممکن نیست و بسیاری در همین مرحله به بن بست رسیده و شانس کاریابی آشپز در آلمان را از دست می دهند. بحث کاریابی یک موضوع کاملا تخصصی است و نیروی کار ماهر در رشته های مختلف خود به تنهایی معمولا نمی توانند آن را انجام دهند. اعزام نیروی کار آشپزی به آلمان نیز به همین صورت باید توسط اهل فن صورت گیرد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه موفق در زمینه اعزام نیروی کار آشپزی به آلمان آماده ارائه خدمات از اخذ جاب آفر تا ویزای کار برای این عزیزان می باشد.

طبیعتا آشپزی یک رشته تخصصی است و نمی توان هر فردی که توانایی پختن چند نوع غذا را دارد یک آشپز حرفه ای به حساب آورد. منظور از استخدام آشپز در آلمان نیز فرصت های شغلی برای آشپزهای حرفه ای در این کشور اروپاییست. از این رو برای گرفتن جاب آفر یا دعوتنامه کاری باید مدارک و مستندات کافی و یک رزومه قوی ارائه شود تا به کارفرمای آلمانی توانایی، مهارت و تجربه فرد متقاضی اثبات گردد. بر این اساس اولین گام آماده کردن رزومه کاری و جمع آوری مدارک فنی حرفه ای یا هر مدارکی در زمینه آشپزی حرفه ای که فرد مورد نظر دریافت کرده است به همراه سوابق کاری وی در زمینه آشپزی است و این مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شده و در اختیار کاریابی بین المللی پرگاس پارس قرار گیرد تا پروسه پیدا کردن شغل آغاز گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام آشپز در قطر

 

درآمد آشپزی در آلمان

از دلایل اصلی پرشمار بودن متقاضیان کاریابی آشپز در آلمان، مناسب بودن درآمد آشپزی در آلمان است. در حقیقت درآمد آشپزی در آلمان نسبت به سطح زندگی در این کشور بالاتر بوده و نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز رقمی مناسب است. میزان حقوق آشپزها در آلمان به فاکتورهای زیادی چون تجربه و سابقه کار و میزان مهارت افراد، و همچنین جایی که در آن مشغول به کار هستند بستگی دارد. به عنوان مثال بسیار واضح است که آشپز یک هتل 5 ستاره درآمد بسیار مناسب تری نسبت به آشپز یک رستوران بسیار معمولی در حومه شهرهای آلمان به دست می آورد. اما در سال 2019 به طور میانگین رقم درآمد آشپزی در آلمان چیزی حدود 2980 یورو در ماه بوده است که طبیعتا همان طور که ذکر شد این رقم می تواند پایین تر یا بسیار بالاتر از این نیز متغیر باشد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.