کاریابی پزشکان در قطر

  • کاریابی پزشکان در قطر
  • Things-to-know-if-you-get-sick-in-France

کاریابی پزشکان در قطر

بسیاری از هموطنان عزیز ما که قصد پیدا کردن شغل در کشوری دیگر را دارند، در سال های اخیر از فرصت کار در قطر بهره جسته و با پیدا کردن یک پیشنهاد شغلی ویزای کار قطر را دریافت کرده و در این کشور مشغول به کار شده اند. البته باید در نظر داشت که بعلت بالاتر بودن میانگین درآمد در قطر نسبت به کشورهای اروپایی افراد زیادی از سراسر دنیا مشتاق کار در قطر هستند. فرصت های شغلی در قطر بسیار متنوع است و تقریبا در تمامی مشاغل و حرفه ها می توان اقدام به کاریابی در قطر نمود. فرصت های شغلی در این کشور برای پزشکان عمومی و متخصص و همچنین سایر اعضای کادر بهداشت و درمان نیز وجود دارد. از این رو نرخ افراد مشتاق کاریابی پزشکان در قطر سال به سال افزایش می یابد. از این رو پزشکان هموطنمان نیز این فرصت را غنیمت شمرده و سعی دارند از این موقعیت استفاده نمایند و با کاریابی پزشکان در قطر، بتوانند از درآمد بالای پزشکان در قطر و مناسب بودن شرایط کار پزشکی در قطر برخوردار شوند. در ادامه مطلب بیشتر به شرایط لازم برای اعزام نیروی کار پزشکی به قطر و مزایای کار پزشکان در قطر خواهیم پرداخت.

قطر سالهاست با تکیه بر درآمدهای سرشاری که از منابع نفت و گاز خود کسب می کند سعی دارد در زمینه های مختلف در مسیر توسعه قرار گیرد. کشور کوچک قطر با جاه طلبی فراوان موفق شد میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال را نیز از آن خود کند که این مساله نیز موجب شد این کشور به توسعه امکانات در زمینه های مختلف نیاز مبرم پیدا کرده و با اجرای پروژه های عظیم بتواند به تامین این نیازها بپردازد. این توسعه در ساخت و گسترش زیرساخت های این کشور در زمینه های مختلف از جمله بخش سللامت به خوبی به چشم می آید. اما توسعه در بخش بهداشت و درمان فقط با ساخت و گسترش زیرساخت های فیزیکی و امکانات پیشرفته بهداشتی و درمانی به دست نمی آید. بلکه در کلیه کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری کلانی روی تربیت نیروی کار ماهر در کلیه مهارت های علوم پزشکی می شود تا بتوان از امکانات پیشرفته بهداشتی و درمانی نهایت استفاده را در زمینه بهبود شاخص های سلامت برد. از این رو کشور قطر نیز نیاز زیادی به نیروی کار ماهر در بخش بهداشت و درمان و علوم پزشکی دارد تا بتواند از نظر سلامت در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد. این موضوع برای پزشکان ایرانی که قصد دارند به کار در خارج از کشور مشغول شوند فرصتی طلایی فراهم کرده که بتوانند از موقعیت امکان کاریابی پزشکان در قطر نهایت بهره را برده و به کار پزشکی در این کشور مشغول شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در نروژ

 

اعزام نیروی کار پزشکی به قطر

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با تکیه بر تجربیات موفق خود در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه پزشکان و سایر متخصصان رشته های مربوط به علوم پزشکی به خارج از کشور آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی در قطر است. مزایای زیادی در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی در قطر نسبت به سایر کشورها و حتی کشورهای اروپایی وجود دارد که به آن ها اشاره می نماییم:

اول از همه باید در نظر داشت که درآمد پزشکان در قطر بالاتر از کشورهای اروپایی است. این موضوع به کار پزشکی در قطر منحصر نیست و به طور کلی درآمد مشاغل مختلف در قطر بالاتر از بسیاری از کشورهاست و همین موضوع موجب شده در این کشور درصد بالایی از نیروی کار فعال را اتباع خارجی تشکیل دهند. اما درآمد پزشکان در قطر نسبت به سایر مشاغل در همین کشور نیز بالاتر است و همین موضوع از دلایلی است که نرخ متقاضیان کاریابی پزشکان در قطر را سال به سال بالاتر می برد. میانگین درآمد در کشور قطر حدود 16 هزار ریال قطری در ماه است، این درحالی است که میانگین درآمد پزشکان در قطر بیش از 21 هزار ریال قطری در ماه است.

سهولت پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در قطر نسبت به اکثر کشورهایی که مقصد اعزام نیروی کار پزشکی، از مزیت های نسبی استخدام پزشک در قطر است. در واقع این کشور از معدود کشورهایی به شمار می رود که در آن پروسه معادل سازی مدارک در ابتدای ورود لزومی ندارد. در واقع پزشکی که با پیشنهاد کاری یا Job Offer وارد قطر می شود می تواند بلافاصله برای کارفرمای مورد نظر به صورت آزمایشی شروع به کار کند و نیازی نیست در ابتدا و قبل از شروع کار به معادل سازی مدارک بپردازد. بلکه در حین کار در قطر برای کارفرمای مورد نظر می تواند پروسه معادل سازی مدارک خود را نیز همزمان جلو ببرد و برای این کار شش ماه فرصت خواهد داشت. همچنین همین دوران کار برای کارفرما در کشور قطر می تواند دوره کارورزی مورد نیاز برای فرآیند معادل سازی به حساب آید.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در ترکیه

زبان کشور قطر عربی است. اما باید در نظر داشت که کشور قطر به شدت مهاجر پذیر است و مرتب به مهاجران حاضر و ساکن در این کشور افزوده می شود. از این رو زبان انگلیسی زبان دوم رایج در کشور قطر است و به طور گسترده در جای جای این کشور تکلم می شود. به طور معمول در هر کشوری برای ورود به سیستم بهداشت و درمان باید به زبان آن کشور مسلط بود. اما در کشوری مانند قطر که زبان انگلیسی زبان رایج دوم است پزشکان می توانند با تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک این زبان نیز وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شوند. از طرف دیگر آزمون معادل سازی مدارک پزشکی نیز در تمامی کشورهای دنیا به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود. اما در کشور قطر آزمون معادل سازی نیز به زبان انگلیسی برگزار می گردد. این آزمون که آزمون پرومتریک کشور قطر نامیده می شود، شامل 70 سوال چند گزینه ای است که بصورت تست کامپیوتری برگزار می شود. پزشکان متقاضی کاریابی پزشکان در قطر در صورتی که بتوانند بیش از 60 درصد نمرات ممکن را کسب کنند می توانند در این آزمون پذیرفته شوند. این آزمون را شورای شاغلین مراقبت های درمانی قطر یا QCHP برگزار می کند و سالانه در دوحه پایتخت این کشور برگزار می گردد.

 

شرایط کار پزشکی در قطر

اصلی ترین مورد از شرایط کار پزشکی در قطر البته پیدا کردن پیشنهاد کاری یا Job Offer از کارفرمایی در کشور قطر است که می تواند کاری مشکل برای پزشکان به حساب آید. از این رو کاریابی بین المللی پرگاس پارس در کل پروسه اعزام نیروی کار پزشکی به قطر آماده ارائه خدمت به پزشکان عزیز هموطن می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در سوئیس

از شرایط کار پزشکی در قطر می توان به امکان همراه داشتن همسر و فرزندان برای پزشکان شاغل در قطر اشاره کرد. برای این موضوع باید مدارک هویتی و همچنین سند رسمی ازدواج ارائه گردد تا برای همسر و فرزندان فرد دارای ویزای کار قطر نیز ویزای همراه صادر شود.

از دیگر شرایط مهم که مشتاقان کاریابی پزشکان در قطر باید دارا باشند، داشتن سابقه 5 سال کار پس از فارغ التحصیلی از رشته پزشکی از دانشگاه است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.