کاریابی پرستاران در استرالیا

  • کاریابی پرستاران در استرالیا

کاریابی پرستاران در استرالیا

استرالیا همواره در طی سال ها، از اصلی ترین کشورها برای مهاجرت نیروی کار به شمار می رفته و ایرانیان متخصص و ماهر زیادی در رشته های مختلف نیز به این کشور رفته و مشغول به کار شده و به موفقیت های فراوانی نیز دست یافته اند. طبیعتا کشور استرالیا با مساحت بسیار زیاد و منابع طبیعی غنی، همچنان برای رشد و توسعه بیشتر به نیروی کار ماهر در رشته های مختلف نیاز دارد تا چرخ های توسعه را در این کشور با سرعت بیشتری به گردش درآورد. این نیاز به نیروی کار، مشاغل و حرفه های بسیار پرشماری را در بر می گیرد. در این میان در رشته های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، کشور استرالیا همه ساله به نیروی کار متخصص پرشماری اعلام نیاز می کند. پرستاری از مشاغلی است که استرالیا با کمبود شدید آن مواجه است و از طرف دیگر هم شرایط کار پرستاری در استرالیا در مقایسه با اکثر کشورهای دنیا بسیار مناسب است و پرستاران زیادی از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق این هستند که از طریق کاریابی پرستاران در استرالیا وارد بازار کار این کشور شوند. در ادامه بیشتر به شرایط کاریابی پرستاران در استرالیا خواهیم پرداخت.

پرستاری به مانند رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و سایر رشته های پیراپزشکی، اولا از رشته های بسیار مهم و قابل احترام و با ارزش در همه کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته به حساب می آید، ثانیا بسیار حساس است و به علت اینکه مستقیما با سلامت و جان انسان ها در ارتباط است در زمینه اعطای مجوز کار با سختگیری و حساسیت فراوانی مواجه است. به عنوان مثال در کشور استرالیا پرستارانی که به تحصیل این رشته می پردازند، در طول دوره تحصیل با سختگیری فراوانی روبرو می شوند و آموزش هایی که به آن ها ارائه می شود نیز کاملا تحت نظر سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت این کشور است. بر این اساس افرادی که از دانشگاه های این کشور در این رشته فارغ التحصیل می شوند، فارغ از ملیتشان شایسته کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور شناخته شده و می توانند مجوز کار دریاف کنند. اما افرادی که در دانشگاه های کشورهای دیگر به تحصیل پرداخته و متقاضی کاریابی پرستاران در استرالیا هستند، می بایست حتما به نوعی صلاحیتشان به تایید نظام سلامت استرالیا برسد تا بتوانند مجوز کار در این کشور را دریافت کرده و وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شوند. از این رو برای اعزام نیروی کار پرستار به استرالیا، انجام فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور ضرورت دارد.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در آلمان

معادل سازی مدارک پرستاری و سایر رشته های بخش بهداشت و درمان در استرالیا به مراتب ساده تر و دست یافتنی تر از کشوری مثل کانادا می باشد. از این رو افرادی که قصد دارند حتما برای کار در خارج از کشور به یک کشور انگلیسی زبان وارد شوند، استرالیا برایشان گزینه ای بسیار مناسب به شمار می رود. همچنین درآمد پرستاران در استرالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا، بالاتر بوده و به نسبت هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسب و قابل توجهی می باشد. حداقل درآمد یک پرستار در استرالیا از ساعتی 28 دلار آغاز می شود و بر اساس سابقه و تجربه کاری این رقم افزایش می یابد. بعنوان مثال یک پرستار با تجربه و سابقه کار بیش از 10 سال، در صورتی که در بیمارستان های برتر کشور استرالیا کار کند، درآمدی حتی بیش از 60 هزار دلار را بدست خواهد آورد.

اعزام نیروی کار پرستار به استرالیا

پرستاری یکی از مشاغل همواره مورد نیاز در کشور استرالیا محسوب می شود و هموطنان متقاضی نیز می توانند با استفاده از فرصت اعزام نیروی کار پرستار به استرالیا در این کشور مشغول به کار شده و از شرایط کار پرستاری در استرالیا و همچنین زندگی در این کشور بهره لازم را ببرند. انجمن پرستاری و مامایی استرالیا لیست مشاغل مورد نیاز این کشور که در حیطه پرستاری طبقه بندی می شوند را همراه با کد شغلی ارائه کرده که در جدول زیر خدمتتان ارائه می نماییم:

نام شغل: کد ANZSCO :
پرستار 254111
قابله 254411
پرستار مراقبت از سالمند 254412
پرستار بهداشت جامعه 254414
پرستار مراقبت های ویژه و اضطراری 254415
پرستارناتوانان رشدی 254416
پرستار توانبخشی و معلولیت 254417
پرستار در حیطه پزشکی 254418
پرستار بهداشت روان 254419
پرستار مراقبت های بعد از عمل جراحی 254422
پرستار جراحی 254423
پرستار اطفال 354424
همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در ایرلند

همان طور که ذکر شد برای اعزام نیروی کار پرستار به استرالیا می بایست فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور با موفقیت صورت گیرد. از این رو افراد متقاضی کاریابی پرستاران در استرالیا باید ریز نمرات تحصیلی دانشگاه، دانشنامه دانشگاه، مدارک عضویت در انجمن ها و نظام پرستاری و …، مدارک دال بر سوابق اشتغال، گواهی نامه های اخذ شده، را همراه با ترجمه رسمی آن ها به  زبان انگلیسی ترجمه و به انضمام کپی صفحه اول پاسپورت ارائه نمایند. همچنین باید فرم درخواست را نیز پر کرده و ضمیمه این مدارک نمایند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه موفق در زمینه اعزام نیروی کار پرستار به استرالیا، آماده ارائه خدمات از صفر تا صد به پرستاران عزیز هموطن در زمینه اخذ ویزا و معادل سازی و کاریابی پرستاران در استرالیا می باشد.

شرایط کار پرستاری در استرالیا

از شرایط کار پرستاری در استرالیا این است که متقاضی برای معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور اقدام و حتما باید مدرک کارشناسی 4 ساله یا ارشد 18 ماهه داشته باشند. همچنین ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نیز از شرایط کار پرستاری در استرالیا به شمار می آید که افراد متقاضی کاریابی پرستاران در استرالیا حتما باید آن را ارائه نمایند. مدارک دال بر سلامت جسمی و روانی نیز برای کار در این کشور باید ارائه گردد.

ارائه مدرک زبان نیز از ضروریات اعزام نیروی کار پرستار به استرالیا می باشد. اگر فردی بخواهد از طریق ویزای 186 وارد استرالیا شده و در سیستم بهداشت و درمان این کشور به کار مشغول شود، باید نمره آیلتس حداقل 6 به شرطی که در هیچ یک از 4 مهارت نمره وی زیر 6 نباشد را ارائه نماید. اما اگر فردی قصد داشته باشد از طریق ویزای 482 به این کشور وارد شده و مشفول به کار پرستاری شود باید در آزمون آیلتس 5 را با شرط اینکه نمره هیچ یک از 4 مهارت وی زیر 4.5 نباشد کسب نماید. البته کشور استرالیا آزمون های زبان انگلیسی دیگری چون تافل و PTE را نیز به جای آیلتس دارای اعتبار می داند و می توان در این آزمون ها شرکت کرده و معادل نمره خواسته شده در آزمون آیلتس را در آزمون دیگری کسب نموده و مدرک را ارائه داد.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در فرانسه

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.