کاریابی پرستاران در اتریش

  • کاریابی پرستاران در اتریش
  • حقوق ماهانه پرستار در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری متخصصان ایرانی به شمار می رود و بسیاری از مردم از طریق ویزای جستجوی کار یا ویزای کار همراه با پیشنهاد کاری سعی می کنند وارد بازار کار این کشور پیشرفته شوند. بسیاری از افرادی که برای کار وارد این کشور می شوند در مشاغل مربوط به سیستم بهداشت و درمان متخصص هستند. متقاضیان کاریابی پرستاران در اتریش می بایست رزومه کاری خود را به همراه مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده برای کارفرمایان اتریشی ارسال کنند تا بتوانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنند و وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور آرام اروپایی شوند. به طور معمول برای کاریابی پرستاران در اتریش باید مصاحبه کاری به صورت اینترنتی در ابتدا و سپس بررسی مدارک توسط کارفرما صورت می گیرد تا قرارداد کاری منعقد شده و جاب آفر صادر گردد.

 

اعزام نیروی کار پرستار به اتریش

البته باید در نظر داشت بحث کاریابی پرستاران در اتریش و هر کشور دیگری یک کار کاملا تخصصی است و این عزیزان اکثرا از عهده آن بر نمی آیند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها سابقه در زمینه اعزام نیروی کار پرستار به اتریش و با داشتن دفتر متمرکز در این کشور اروپایی آماده ارائه خدمات صفر تا صدی در زمینه کاریابی پرستاران در اتریش از پیدا کردن فرصت شغلی و پیشنهاد کاری برای داوطلبان تا اخذ ویزای کار و اعزام به این عزیزان می باشد.

در صورتی که فرصت شغلی برای 2 سال یا بیشتر ارائه شده باشد، متقاضی استخدام پرستار در اتریش می تواند با گرفتن کارت آبی اتحادیه اروپا در این کشور اقامت کاری گزیده و مشغول به کار شود. اما در صورتی که قرارداد کاری با کارفرما بیش از 12 ماه باشد، پرستاران می توانند با دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش در این کشور اقامت کاری اخذ نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در هلند

 

شرایط استخدام پرستار در اتریش

طبیعیست که به مانند سایر رشته هایی که با جان و سلامت انسان ها ارتباط مستقیم دارد، از شرایط استخدام پرستار در اتریش می توان به معادل سازی مدرک پرستاری در این کشور اشاره نمود. اگر پرستاری از هر ملیتی حتی هموطنان خودمان در دانشگاه های اتریش تحصیل کند بلافاصله مجوز کار در این کشور را پس از اتمام تحصیلاتش می یابد. اگر پرستاران در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشند نیز مدارکشان در اتریش مورد تایید است و به محض ورود می توانند به سرعت مدارک خود را برای بررسی ارائه داده و در این کشور به کار مشغول شوند. اما برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر شرایط سخت تر است.

به عنوان مثال از شرایط استخدام پرستار در اتریش در صورتی که در ایران تحصیل کرده باشد این است که برای اخذ پروانه رسمی پرستاری یا RN در این کشور باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی را طی کرده و آزمون معادل سازی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد تا بتواند صلاحیت علمی خود را به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات کند.

 

بازار کار پرستاری در اتریش

وضعیت بازار کار پرستاری در اتریش بسیار خوب است و این رشته از رشته های به شدت مورد نیاز کشور اتریش به حساب می آید. متقاضیان کاریابی پرستاران در اتریش می توانند در این کشور به عنوان ماما یا قابله، بازدید کننده سلامت، امدادگر حرفه ای، پرستار مدارس، پرستار بچه، پرستار سالمندان و مشاغل پرستاری مختلف در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور مشغول به کار شوند. به همین علت نه تنها از کشور عزیزمان ایران بلکه از سراسر دنیا پرستاران زیادی برای ورود به بازار کار پرستاری در اتریش همه ساله اپلای می کنند.

همچنین بخوانید:  کاریابی پرستاران در استرالیا

 

حقوق ماهانه پرستار در اتریش

متقاضیان کاریابی پرستاران در اتریش به علل مختلفی به کار در این کشور تمایل دارند. یکی از این علل این استقبال، مناسب بودن حقوق ماهانه پرستار در اتریش است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. میانگین حقوق ماهانه پرستار در اتریش حود ۱۷۰۰ یورو در ماه است که این رقم بر اساس تجربه، مهارت و سابقه کاری و کارفرمایی که فرد برای آن کار می کند می تواند پایین تر یا بالاتر باشد. یک پرستار با بیش از 8 سال سابقه کار می تواند درآمدی حدود 76 هزار یورو در سال را در کشور اتریش به دست آورد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط