کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان

  • کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان
  • اعزام نیروی کار مهندس مکانیک به آلمان

کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان

آلمان به عنوان یکی از اصلی ترین قدرت های اقتصادی و صنعتی جهان، موتور محرکه صنعت و اقتصاد قاره سبز به شمار می رود. کشور آلمان در سراسر جهان با صنایع مشهور و محصولات صنعتی با کیفیتش شتاخته می شود و همین صنایع پویا و پرتعداد نشان دهنده وجود بازار کار مناسب برای رشته های مرتبط با صنعت به ویژه مهندسی مکانیک در این کشور اروپایی می باشد. به همین علت بسیاری از دانش آموختگان این رشته همه ساله از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان استفاده کرده و سعی می کنند در شرکت های صنعتی این کشور مشغول به کار شوند.

کشور آلمان به طور کلی با پدیده پیری جمعیت و کمبود جمعیت فعال و نیروی کار ماهر دست و پنجه نرم می کند و سیاست اتخاذ شده توسط دولت این کشور برای حل این معضل، اعطای مجوز ورود و اجازه کار به افراد متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز این کشور از سراسر دنیاست. به طور معمول لیست مشاغلی که در آن ها به نیروی کار ماهر در کشور آلمان مورد نیاز است همه ساله مورد بازنگری قرار می گیرد و در تمامی سال های اخیر رشته مهندسی مکانیک یکی از رشته های مورد نیاز این کشور بوده است. بدین سبب بسیاری از هموطنان ما که در این رشته تخصص و تجربه دارند، سعی دارند از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان استفاده کرده و به قلب صنعتی اتحادیه اروپا وارد شده و در این کشور مشغول به کار شوند.

 

اعزام نیروی کار مهندس مکانیک به آلمان

کاریابی بین المللی پرگاس پارس دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان، با سال ها تجربه موفق در اعزام نیروی کار مهندس مکانیک به آلمان و سایر کشورهای دنیا، آماده ارائه خدمات کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان به این عزیزان از صفر تا 100 می باشد. در واقع مشتاقان اعزام نیروی کار مهندس مکانیک به آلمان می توانند با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی از پیدا کردن کار در آلمان و اخذ ویزای کار تا مستقر شدن در این کشور بهره مند گردند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نیوزلند

برای اعزام نیروی کار مهندس مکانیک به آلمان باید متقاضی مدرک دانشگاهی خود را به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی به همراه یک قرارداد کاری استخدام در شرکتی مستقر در آلمان را با حداقل حقوق 39624 یورو در سال ارائه نمایند تا ویزای کار و کارت آبی آلمان را دریافت نموده و اقامت کاری خود را در این کشور آغاز نمایند. کارت آبی به منزله اجازه اقامت کاری در کشور آلمان است و مدت اعتبار آن 3 ماه بیشتر از مدت قرارداد کاری با کارفرما در کشور آلمان است و معمولا بیش از 4 سال دارای اعتبار نیست. کارت آبی  به همسر و فرزندان فرد نیز امکان اقامت بدون مشکل و محدودیت در کشور آلمان را می دهد. برای اخذ اقامت کاری آلمان از طریق دریافت کارت آبی این کشور، حتما قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی باید دارای حداقل یک سال مدت زمان اعتبار باشد تا مورد قبول واقع گردد.

از مهم ترین شرایط کار و استخدام مهندسان مکانیک در آلمان می توان به تسلط کافی بر زبان آلمانی که زبان رسمی و کاربردی مردم این کشور است اشاره نمود. به طور معمول وقتی فرد متقاضی کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان برای شغلی اپلای می کند باید مدرک زبان آلمانی در سطح B1 را ارائه نماید تا بتواند موافقت اولیه برای جذب را بدست آورد و معمولا به وی فرصت داده می شود که تا زمان شروع به کار در شرکت مورد نظر در آلمان سطح زبان آلمانی خود را به B2 ارتقاء دهد. این شرایط تقریبا برای کار در تمامی شرکت های صنعتی در کشور آلمان یکسان است. اما در مورد شرکت هایی که در مقیاس بین المللی فعالیت دارند، این قضیه کمی متفاوت است و برای کار در این شرکت ها سختگیری کمتری در زمینه تسلط به زبان آلمانی صورت می پذیرد. در واقع اگر فردی بخواهد در یک شرکت بزرگ بین المللی در آلمان مشغول به کار شود تسلط به زبان انگلیسی می تواند برای وی امتیاز نسبتا کافی به حساب آید و طبیعتا تسلط داشتن به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی شانس بسیار بالایی را برای استخدام وی می تواند فراهم نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در انگلیس

 

شرایط کار و استخدام مهندسان مکانیک در آلمان

همان طور که پیش تر ذکر شد آلمان با معضل پیری جمعیت و کمبود نیروی کار متخصص و جوان مواجه است و با وجود در اختیار داشتن صنایعی مدرن و به روز و آخرین تکنولوژی روز دنیا، برای حفظ روند رشد اقتصادی و صنعتی خود به نیروی متخصص ماهر با سن پایین نیز نیار دارد و همین کار موجب شده که بسیاری از سراسر دنیا برای بهره مندی از شرایط کار و استخدام مهندسان مکانیک در آلمان اپلای کنند.

آلمان یک کشور صنعتی به حساب می آید و کارخانجات و شرکت های صنعتی در نقاط مختلف این کشور واقع هستند. اما تمرکز بیشتر شرکت های صنعتی در مناطقی چون هامبورگ، اشتوتگارت، مونیخ و برلین بیش از سایر نقاط این کشور است و به همین علت بسیاری از مشتاقان کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان پس از ورود به این کشور در این مناطق ساکن و مشغول به کار می شوند.

 

درآمد مهندسان مکانیک در آلمان

البته درآمد مهندسان مکانیک در آلمان بسته به شرکتی که در آن فعالیت می کنند و میزان تجربه کاری فرد می تواند بسیار متغیر باشد. اما به طور میانگین درآمد مهندسان مکانیک در آلمان در صورت داشتن 2 سال سابقه کار، می تواند رقمی بین 44 هزار تا 52 هزار یورو در سال باشد. درآمد مهندسان مکانیک در آلمان در صورت کار در شرکت های بسیار کوچک و ناشناخته نیز زیر 38 هزار یورو در سال نیست.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در استرالیا

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.