کاریابی ماما در اتریش

به طور کلی متخصصان رشته های بخش بهداشت و درمان شانس زیادی برای پیدا کردن کار در خارج از کشور به ویژه کشورهای پیشرفته دارند. اکثر کشورهای مهاجر پذیر و به ویژه کشورهای اروپایی به کلیه تخصص های بخش بهداشت و درمان نیاز مبرم دارند. دلیل عمده ای که برای این موضوع می ‌توان متصور بود این است که باید در نظر داشت که اکثر این کشورها با کمبود نیروی کار جوان و پیری نیروی کار خود مواجه هستند و همین موضوع موجب نیاز آن ها به نیروی کار فعال و جوان تر و در عین حال دارای تخصص های کافی شده است. همچنین پیری جمعیت به معنای نیاز بیشتر به مراقبت های پزشکی و بهداشتی است و به همین جهت خود این موضوع نیز می ‌تواند موید نیاز بیشتر به تخصص های بخش بهداشت و درمان باشد. این کشورها به علت مهاجر پذیر بودن برای تخصص هایی که حتی به کهولت سن مربوط نمی ‌شود نیز از جمله مامایی نیاز مبرم پیدا کرده اند. به همین جهت است که به عنوان مثال فرصت کاریابی ماما در اتریش و سایر کشورهای اروپایی فراهم شده است و بسیاری از هموطنان ما نیز در سال های اخیر از این فرصت استفاده کرده ودر بازار کار این کشورها مشغول به کار شده اند.

 

استخدام ماماها در اتریش

افرادی که مشتاق استفاده از فرصت استخدام ‌ماماها در اتریش هستند از دو طریق می توانند برای این منظور اقدام نمایند. اولین مورد استفاده از ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر کشور اتریش است چرا که رشته مامایی جزو مشاغل مورد نیاز اتریش به شمار می رود این امکان برای ماماها وجود دارد که از ویزای جاب سیکر استفاده نمایند. البته قطعا این روش با اما و اگرهای زیادی مواجه است و نمی توان تضمین کرد که فردی که از این طریق وارد این کشور شود بتواند حتما شغل مرتبط با رشته تخصصی خود را در بازارکار این کشور بیابد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

اما راه بهتر برای مشتاقان کاریابی ماما در اتریش این است که یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور دریافت نمایند و از این طریق وارد این کشور و بازار کار آن شوند. این روش را می توان مطمئن ترین و تضمین شده ترین روش برای کاریابی در این کشور دانست. اما طبیعتاً یکی از مشکلات بزرگی که در راه این عزیزان در این راه قرار دارد این است که نمی ‌توانند خوبی با کارفرماهای بخش بهداشت و درمان اتریش ارتباط برقرار نموده و آن ها را به استخدام خود مجاب نمایند.

اینجاست که استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که در این زمینه تخصص داشته و سال‌ های متمادی پرونده های متعددی را در این زمینه با موفقیت به سرانجام رسانده است می تواند راه گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با تکیه بر سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف به ویژه اعزام نیروی کار متخصص در بخش بهداشت و درمان به کشورهای اروپایی و علی ‌الخصوص اتریش، آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز در این زمینه می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی با سالها تجربه تحصیل، کار، و زندگی در کشور اتریش با شرایط خاص اکوسیستم کسب و کار این کشور آشنایی کامل داشته و با تکیه بر همین تسلط توانسته عده زیادی از هموطنان عزیزمان که متخصص در رشته‌های مختلف بوده ‌اند از جمله متقاضیان کاریابی ماما در اتریش را به این کشور اعزام نمایند و برای آنان جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند.

نکته مهم دیگر برای مشتاقان استفاده از فرصت استخدام ماماها در اتریش این است که بتوانند مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را در این کشور معادل سازی نمایند. باید در نظر داشت که به مانند کاریابی پزشکان در اتریش رشته هایی مانند مامایی و سایر رشته های پیراپزشکی نیز رشته های حساس به حساب می آیند و سیستم بهداشت و درمان اتریش به فارغ التحصیلان این رشته ها که از دانشگاه‌ های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مدرک دریافت نموده اند تا زمانی که از صلاحیت علمی ایشان اطمینان کافی حاصل نکند مجوز کار اعطا نمی نماید. زیرا این رشته ها مستقیما با جان و سلامت انسان ها در ارتباط هستند و ریسک در این زمینه از نظر سیستم بهداشت و درمان اتریش جایز نمی باشد. به همین جهت و برای اخذ مجوز کار در این کشور این عزیزان باید در فرایند معادل سازی مدارک که با آزمون همراه است شرکت نمایند. برای شرکت در این آزمون ارائه مدرک زبان آلمانی الزامیست همچنین باید مد نظر داشت که متخصصان رشته های چون مامایی به ارتباط موثر با سایر افراد وابستگی زیادی دارند. از این رو بدون تسلط به زبان رسمی یک کشور نمی توان در چنین رشته هایی در آن کشور مشغول به کار شد و با مراجعان و همچنین سایر کارکنان بخش سلامت به خوبی ارتابط موثر برقرار نمود.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

درآمد ماماها در اتریش

مامایی به عنوان یکی از زیر مجموعه های رشته پرستاری در کشور اتریش تعریف شده و در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش نیز بدین صورت طبقه بندی شده است و از همین رو برای بیان میانگین درآمد ماماها در اتریش باید میانگین درآمد پرستاران در اتریش را مد نظر قرار داد. حداقل درآمد یک پرستار در اتریش ۱۵۰۰ یورو در ماه است که می تواند این رقم بسته به شرایط کارفرما و تجربه و سطح علمی فرد تا ۴۶۰۰ یورو در ماه نیز افزایش داشته باشد. جالب اینجاست که آمار نشان می دهد بیش از ۷۵ درصد پرستاران در این کشور درآمدی بالای ۳۷۰۰ یورو در ماه دارند که این موضوع با توجه به هزینه های زندگی در این کشور که به راحتی می ‌توان با هزار یورو در ماه در آن زندگی کرد رقمی قابل توجه است. در ضمن باید در نظر داشت فردی که از طریق استفاده از فرصت استخدام ماماها در اتریش در این کشور مشغول به کار می ‌شود، از موهبت اقامت در یک کشور آرام و با بالاترین کیفیت های زندگی نیز برخوردار می گردد. موید این موضوع قرار گرفتن شهر وین پایتخت این کشور در صدر شهرهای دنیا از نظر استانداردها و کیفیت زندگی است که حتی این شهر از شهرهایی چون تورنتو و ملبورن نیز بالاتر قرار گرفته است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

همچنین بخوانید:  استخدام ماما در استرالیا

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.