کاریابی دندانپزشکان در آلمان

  • کاریابی دندانپزشکان در آلمان

کاریابی دندانپزشکان در آلمان

سال هاست که کشور آلمان رشد اقتصادی پرشتابی را تجربه می کند و همواره برای رفع نیازهای بازار کار خود با کمبود نیروی کار متخصص در رشته های گوناگون مواجه است. از این رو معمولاهمه ساله تعداد زیادی از افراد متخصص از سراسر دنیا در رشته های مختلف برای کار در این کشور صنعتی اروپا که بزرگ ترین اقتصاد قاره سبز به شمار می رود، اپلای می کنند. آلمان با معضل پیری جمعیت نیز دست و پنجه نرم می کند و به همین جهت نیاز به نیروی کار زبده در زمینه رشته های مرتبط با علوم پزشکی در این کشور بیش از پیش حس می شود. یکی از رشته های مورد نیاز این کشور دندانپزشکی است و هر سال دندانپزشکان فراوانی جهت استفاده از فرصت کاریابی دندانپزشکان در آلمان، استفاده می کنند تا بتوانند از مزایای کار در این کشور پیشرفته اروپایی بهره ببرند.

فرصت اعزام نیروی کار دندانپرشک به آلمان برای کلیه دندانپزشکانی که در کشورهای مختلف تحصیل و کار کرده اند وجود دارد و هموطنان عزیزمان نیز می توانند با استفاده از امکان کاریابی دندانپزشکان در آلمان وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شوند و از مزایای پرشمار آن بهره مند گردند. در حال حاضر بیش از 20 هزار پزشک و دندانپزشک خارجی در سیستم بهداشت و درمان آلمان مشغول به کار هستند که از این میان بیشترین تعداد را به ترتیب اتباع اتریش، یونان، روسیه، لهستان و ایران تشکیل می دهند.

همچنین افرادی که از طریق فرصت کاریابی دندانپزشکان در آلمان به سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت آلمان وارد می شوند فرصت تجربه کار در یکی از کشوهایی که بالاترین سطح پزشکی در دنیا را دارد را بدست می آورند. آلمان پس از آمریکا و انگلیس و بالاتر از فرانسه، کانادا و استرالیا، رتبه سوم را در سطح پزشکی و رشته های مرتبط در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در استرالیا

 

اعزام نیروی کار دندانپزشک به آلمان

افرادی که متقاضی اعزام نیروی کار دندانپرشک به آلمان هستند، باید بدانند که پیش از هر اقدامی نیاز به اخذ مدرک زبان آلمانی در سطح B2 دارند؛ و به طور کلی به منظور کاریابی دندانپزشکان در آلمان و یا ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در مقطع تخصص، حتما باید برای معادل سازی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در این کشور اقدام شود. دلیل سختگیری کشورها در این زمینه این است که رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها در ارتباطند و برای اینکه فردی در این رشته ها مشغول به کار شود باید حتما صلاحیت خود را به سیستم بهداشت و درمان کشور مربوطه اثبات نماید.

از شرایط کار دندانپزشکی در آلمان، باید به این موضوع اشاره کرد که اگر دندانپزشکی در دانشگاه های کشوری غیر از آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد، باید حتما در این کشور معادل سازی مدارک انجام دهد تا بتواند مجوز کار در این کشور را دریافت کند.  بحث معادل سازی مدارک برای کلیه رشته های علوم پزشکی اجباری است، زیرا این رشته ها مستقیما با جان و سلامت انسان ها ارتباط دارند. اگر فردی در این رشته را در کشور آلمان تحصیل کرده باشد، تحصیلاتش زیر نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور بوده و مورد تایید است و می تواند پس از اتمام تحصیل بلافاصله در نظام سلامت این کشور مشغول به کار شود. فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز چون سیستم آموزشی استاندارد مشترک در کل اتحادیه اروپا برقرار است مدارکشان در آلمان مورد تایید است و می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. اما نظام سلامت آلمان به هیچ وجه روی آموزش هایی که به افرادی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند نظارت نداشته و نمی تواند صلاحیت علمی آنان را تایید کند. از این رو حتما این افراد برای اثبات صلاحیت خود برای کار در سیستم بهداشت و درمان آلمان باید معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را با موفقیت سپری کنند. در این راه شرکت در آزمون معادل سازی که به زبان آلمانی برگزار می شود و همچنین گذراندن یک دوره حداقل شش ماهه به عنوان کارورزی یا اینترنشیپ در مراکز بهداشتی و درمانی آلمان پیش روی داوطلبان کاریابی دندانپزشکان در آلمان قرار دارد که پس از گذراندن این مراحل مجوز کار بعنوان یک دندانپزشک در این کشور به این افراد اعطا می گردد. افرادی که از این طریق و با اخذ مجوز کار طبابت وارد آلمان می شوند با اخذ بلو کارت اتحادیه اروپا برای خود و خانواده شان در این کشور اقامت پیدا می کنند و 21 ماهه اقامتشان دائم می گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در هلند

 

شرایط کار دندانپزشکی در آلمان

از شرایط کار دندانپزشکی در آلمان به این نکته میتوان اشاره کرد که درآمد پزشکان در آلمان تابعی از میزان سابقه کاری آنان است. داوطلبان کاریابی دندانپزشکان در آلمان می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز تحقیقاتی دانشگاهی، مراکز مردم نهاد، مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات درمانی همچون مساجد و کلیساها و آسایشگاه ها و خانه های سالمندان در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین از دیگر شرایط کار دندانپرشکی در آلمان این است که محدودیت سنی در پذیرش متقاضیان اعزام نیروی کار دندانپزشک به آلمان وجود ندارد. البته طبیعیست که مطلوب است که افراد هرجه زودتربرای کاریابی دندانپزشکان در آلمان اقدام کنند؛ خیلی بهتر نتیجه می گیرند تا در سنین بالا. زیرا کارفرمایان آلمانی که دارای مراکز بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی هستند کمتر پیش می آید که راغب به استخدام افرادی با سن بالاتر باشند و معمولا برای افراد با سنینی بالاتر شانس کمتری برای کار در آلمان می توان متصور بود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.