استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

کشور آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا و مهاجر پذیر ترین کشور قاره سبز به شمار رفته و فرصت های شغلی فراوانی در بازار کار آن برای متخصصان رشته های مختلف از جمله دانش آموختگان رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان وجود دارد. یکی از رشته های مهم پیراپزشکی که خدمات متخصصان آن در تشخیص بیماری های مختلف نقش اساسی ایفا می ‌کند، کارشناسی علوم آزمایشگاهی می باشد. خوشبختانه فرصت استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان برای متخصصان این رشته از سراسر جهان فراهم است و متخصصان ایرانی نیز می توانند به بازار کار این کشور وارد شوند. از این رو در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی کارشناسان علوم آزمایشگاهی در آلمان اشاره نماییم.

 

کاریابی کارشناسان علوم آزمایشگاهی در آلمان

به منظور استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان علوم آزمایشگاهی در آلمان، متخصصان این رشته باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور به تایید برسانند تا به آنان مجوز کار در نظام سلامت این کشور پیشرفته اروپایی اعطا شود. افرادی که به تحصیل رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه های خود کشور آلمان و سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان بولونیا بپردازند، بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیل خود می ‌توانند به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت آلمان مشغول به کار شوند و نیازی به معادل سازی مدارک خود در این کشور نخواهد داشت. این افراد تنها باید مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نمایند تا مجوز کار در نظام سلامت این کشور را دریافت کنند. زیرا استانداردهای آموزشی مشترکی در کلیه کشورهای عضو پیمان بولونیا برقرار است و دانش آموختگان دانشگاه های کلیه کشورهای عضو این پیمان، از نظر سطح علمی در حد دانش آموختگان دانشگاه های خود کشور آلمان به حساب آمده و مدارک آنها مورد تایید می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا

اما دانش آموختگان دانشگاه های کشورهای دیگر از جمله کشور عزیزمان ایران، شرایط دشوارتری پیش روی خود دارند تا بتوانند از فرصت استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان بهره‌ مند شوند. زیرا استانداردهای آموزشی ایران با کشورهای عضو پیمان بلونیا یکسان نیست؛ از این رو نظام سلامت آلمان ریسک نکرده و به افرادی که در کشورهای غیر عضو در پیمان بولونیا تحصیل کرده و مدارک آنان و سطح علمی آنان مورد تایید نباشد، مجوز کار اعطا نمی نماید. این افراد می بایست مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت آلمان ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی در این کشور شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن، یک دوره کارورزی را نیز در این کشور طی کنند تا پس از آن، مجوز کار به عنوان یک کارشناس علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت آلمان را به دست آورند.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان باید حتماً از کشور مبدا یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت آلمان دریافت نمایند و از این طریق بتوانند ویزای کاری کشور آلمان را نیز اخذ نموده و وارد این کشور شوند. بدین منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت آلمان ارسال نمایند و در صورتی که تاییدیه اولیه برای آنان برقرار باشد، از آن برای شرکت در مصاحبه شغلی که عموماً به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی، این افراد باید مهارت های خود در زمینه تخصصی رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی و همچنین مهارت‌های ارتباطی به زبان آلمانی را به کارفرمایان ابراز نمایند. در این صورت می توانند نظر کارفرما را برای استخدام خود جلب کرده و از وی یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

همانطور که ذکر شد برای اخذ جاب آفر یکی از مهمترین موارد، تسلط بالا به زبان آلمانی می باشد. علاوه بر این فردی که در نظام سلامت کشور آلمان به عنوان یک کارشناس علوم آزمایشگاهی به کار مشغول می ‌شود، باید به خوبی بتواند با بیماران، همراهان آنان و سایر اعضای کادر درمان به زبان رسمی مردمان این کشور ارتباط برقرار کند. از این رو به این جهت نیز به زبان آلمانی نیاز فراوان خواهد داشت. مورد مهم دیگر این است که آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی در آلمان به زبان آلمانی برگزار می ‌شود و متقاضیان استفاده از فرصت استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان بدون تسلط به این زبان، هیچ شانسی برای موفقیت در آزمون فوق نخواهند داشت.

 

درآمد کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

می دانیم که بیشترین میزان پذیرش مهاجر متخصص در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آلمان تعلق دارد و همه ساله عده زیادی از متخصصان رشته های مختلف از جمله متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت و کادر درمان می توانند مجوز کار در این کشور را به دست آورد. علاوه بر مناسب بودن بازار کار این کشور، شرایط درآمدی نیز در کشور آلمان بسیار مناسب بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز از تناسب بسیار بالایی برخوردار است. درآمد کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بسیار مناسب بوده و نسبت هزینه های زندگی در خود کشور آلمانی تناسب خوبی دارد. از این رو کارشناسان علوم آزمایشگاهی که بتوانند مجوز کار در کشور آلمان را به دست آورد و در این کشور مشغول به کار شوند، از رفاه نسبی مناسبی برخوردار شده و آینده مناسبی برای خود و خانواده شان رقم خواهند زد.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس علوم تغذیه در اتریش

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.