استخدام کارشناس رادیولوژی در کویت

کشور کویت یکی است بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری برای متخصصان رشته های مختلف به شمار رفته و همه ساله عده زیادی از افراد ماهر در زمینه های شغلی گوناگون از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان ایران مشتاق استفاده از فرصت کار در کویت هستند. دلایل مختلفی برای این امر می ‌توان برشمرد که یکی از اصلی ترین آن ها سطح بالای درآمدها در این کشور است. اکثر کارکنان ماهر در زمینه های مختلف می ‌توانند درآمد بسیار مناسبی حتی بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیا در کویت به دست آورند. نکته مهم دیگر که کار در کویت را جذاب کرده بالا بودن ارزش دینار کویت، پول ملی این کشور است که موجب شده بسیاری از متخصصان برای جمع آوری سرمایه به کار در کویت بیندیشند. زیرا می توانند با چند سال کار در کویت سرمایه نسبتاً کلانی برای ساختن زندگی آینده خود و خانواده‌شان جمع آوری نماید. در میان گروه‌های شغلی مختلف شرایط کار رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان در این کشور بسیار مناسب است و این کشور نیاز مبرمی به متخصصان چنین رشته هایی دارد. از این رو فرصت کار برای متخصصان این رشته ها از جمله کارشناسان رادیولوژی در کشور کویت مهیا است. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام کارشناس رادیولوژی در کویت اشاره نماییم.

واضح هست که مشتاقان استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در کویت نیز مانند متخصصان این رشته که قصد کار در سایر نقاط دنیا از جمله استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان را دارند، باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. این شرایط تقریباً برای تمامی کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری محسوب می شوند برای رشته های مرتبط با بخش سلامت یکسان است. افرادی که به تحصیل رشته رادیولوژی در دانشگاه های کویت پرداخته‌ اند، فارغ از ملیتشان می ‌توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک پس از اتمام دوره تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند. اما افرادی که این رشته ها را در سایر کشورهای دنیا تحصیل می ‌کنند برای استفاده از فرصت کار در کویت حتماً باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا به آنان مجوز کار در نظام سلامت این کشور اعطا گردد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

برای این منظور متقاضیان استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در کویت باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال کنند تا پس از تایید اولیه بتوانند در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی در این کشور شرکت کرده و و مجوز کار در این کشور را به دست آورند. از دیگر مزایای کشور کویت نسبت به سایر کشورهای دنیا روند معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی است که متخصصان رشته های بخش سلامت می ‌توانند اخذ جاب آفر وارد این کشور شده و برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شوند و در همین حین پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود را در این کشور کلید بزنند. در اکثر کشورهای دنیا چنین تسهیلاتی وجود ندارد و متقاضیان باید ابتدا مدارک خود را برای معادل سازی ارائه نموده و پس از گذراندن پروسه معادل سازی و قبولی در آزمون مربوطه، دوره کارورزی را نیز طی کنند تا پس از آن بتوانند برای کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر به کار مشغول شوند. اما در کویت این گونه نیست و حتی دوره کار برای کارفرمای مورد نظر که جاب آفر را برای فرد متقاضی صادر کرده است، می ‌تواند به عنوان دوره کارورزی در این کشور نیز به حساب آید.

 

کاریابی کارشناسان رادیولوژی در کویت

به منظور استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان رادیولوژی در کویت این افراد باید حتماً از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور مکاتبه کرده و سعی کنند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنان دریافت نمایند. زیرا بدون داشتن جاب آفر شانسی برای اخذ ویزای کار کویت نخواهند داشت. برای این منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را همراه با مدارک اضافه ‌ای که اخذ نموده اند از جمله مدارک زبان برای کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار کشور کویت که در بخش سلامت مشغول به کارند ارسال کنند و در صورتی که شرایطشان مناسب باشد از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید تسلط خود را به دانش رشته رادیولوژی اثبات نموده و نشان دهند که به زبان ‌های انگلیسی و یا عربی نیز تسلط بالایی دارند در این صورت می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمایان فعال در کشور کویت دریافت نموده و از این طریق ویزای کار اخذ کنند و وارد این کشور شوند. خوشبختانه همانطور که پیشتر ذکر شد لازم نیست در ابتدای امر این در کشور مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نموده و بعد به کار مشغول شوند و از لحظه اول ورود به این کشور می‌ توانند برای کارفرمای ذکر شده مشغول به کار شده و در حین کار پروسه معادل سازی مدارک خود را جلو ببرند و همان دوره کار برای کارفرمای مورد نظر می ‌تواند دوره کارورزی آنان در کشور کویت نیز به حساب آید.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر

اما مشکل بزرگ در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان عدم آشنایی با فنون مذاکره و مصاحبه‌ های شغلی بین ‌المللی است که بسیاری از هموطنان ما را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل نمی توانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند. به همین دلیل استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی کاملاً لازم به نظر می‌ رسد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در بخش بهداشت و درمان و سلامت به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان به ویژه کویت، قطر، عمان، و امارات آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد.

 

درآمد رادیولوژیست ها در کویت

همانطور که پیشتر ذکر شد یکی از دلایل اصلی اشتیاق بالای هموطنانمان به کار در کشور کویت بالابودن میانگین درآمد ها در این کشور است. همچنین به علت بالا بودن ارزش پول ملی این کشور کار در این کشور برای کارکنان خارجی به طور کلی بسیار به صرفه است. زیرا پس از چند سال کار در این کشور می توانند سرمایه نسبتا مناسبی جمع کرده و برای ادامه زندگی یا به کشور خود بازگشته یا به هر کشور دیگری که بخواهند نقل مکان کنند. به طور میانگین درآمد رادیولوژیست ها در کویت ۴۱۰۰ دینار کویت در ماه است که این رقم می ‌تواند در بهترین شرایط تا بیش از 6300 دینار کویت در ماه نیز افزایش پیدا کند. حتی افرادی که تازه فارغ التحصیل شده و به کار در این کشور در رشته رادیولوژی مشغول می شوند نیز حداقل ۲۰۳۰ دینار کویت به صورت ماهانه درآمد به دست می ‌آورند که همین مقدار نیز رقمی قابل توجه است.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در استرالیا

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کویت و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.