استخدام کارشناس رادیولوژی در کانادا

رادیولوژی از رشته های مهم و بسیار کاربردی در سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا به حساب می آید و ارزش خدماتی که متخصصان این رشته ارائه می کنند در نظام سلامت غیر قابل انکار است.. در میان متخصصان این رشته در کشورمان افرادی هستند که برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر و ساختن آینده ای مناسب تر برای خود و خانواده شان به کار در خارج از کشور می ‌اندیشند. کشور کانادا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا به حساب می آید که مسیر توسعه را با سرعت بسیار مناسبی و به صورت پیوسته طی می کند و در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین قدرت های اقتصادی دنیا می باشد. به همین دلیل به نیروی انسانی ماهر به عنوان محور توسعه پایدار نیاز مبرمی دارد. طبیعتا هر چه تعداد جمعیت یک کشور بیشتر شود نیاز به کادر درمان نیز بالاتر خواهد بود و با توجه به ورود متخصصان رشته های مختلف به این کشور، دولت کانادا به فکر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان نیز بوده و برای آنان امکانات درمانی نیز در نظر گرفته است. برای استفاده بهتر از این زیرساخت ها کشور کانادا به متخصصان بخش سلامت از جمله رادیولوژیست ها نیز نیاز مبرم پیدا کرده و به آنان مجوز ورود به این کشور را اعطا می کند.. از این رو امکان استخدام کارشناس رادیولوژی در کانادا برای متخصصان این رشته از کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان وجود دارد. به همین جهت بسیاری از کارشناسان رادیولوژی از کشورمان مشتاق استفاده از فرصت کاریابی رادیولوژیست ها در کانادا هستند تا بتوانند از مزیت های زندگی و کار در این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر بهره مند شوند. در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی این عزیزان در کشور کانادا اشاره نماییم.

مانند سایر کشورهای دنیا، از الزامات استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در کانادا نیز معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور است. این شرایط مختص کارشناسان این رشته نبوده و به عنوان مثال متقاضیان استخدام پزشکان در کانادا نیز باید حتماً مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. کلیه رشته ‌های علوم پزشکی و زیرمجموعه های سیستم بهداشت و درمان مانند  پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی از جمله کارشناسی رادیولوژی، رشته هایی مرتبط با سلامت و جان انسان ها به حساب آمده و به این دلیل رشته‌ هایی حساس محسوب می شوند. از این رو نظام سلامت در اکثر کشورها در این زمینه بسیار سخت گیری می کنند و به فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه های سایر کشورها به راحتی مجوز کار نمی دهند. سیستم بهداشت و درمان کشور کانادا نیز در این زمینه سهل انگاری نمی کند و به هر کسی که در هر جای دنیا این رشته ها را تحصیل کرده باشد مجوز کار در نظام سلامت کانادا را نمی دهد. زیرا تحصیلات این افراد در کشورهای دیگر دنیا به جز آمریکا، مورد نظارت و تایید نظام سلامت کانادا نبوده است.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در نیوزلند

افرادی که این رشته و سایر رشته های علوم پزشکی را در دانشگاه های خود کشور کانادا و همچنین آمریکا گذرانده اند، فارغ از ملیتشان بدون گذراندن هیچ فرآیندی خاص می توانند مجوز کار در نظام سلامت کانادا را دریافت کنند. اما فارغ التحصیلان این رشته ها در سایر نقاط دنیا از جمله ایران، در صورتی که قصد داشته باشند از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در کانادا بهره برند، حتما باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا به آنان مجوز کار در این کشور اعطا شود. بدین منظور باید در ابتدای امر، مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت کانادا البته در استانی که قصد کار و اقامت را دارند ارسال نمایند تا در صورت دریافت تاییدیه اولیه در آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در کشور کانادا شرکت نمایند. آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در کشور کانادا در تمامی استان های این کشور به جز استان کبک به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو برای کار در اکثر استان های این کشور، متقاضضیان باید به زبان انگلیسی عمومی و تخصصی علوم پزشکی مسلط باشند تا از پس این آزمون برآمده و در دوران کار خود در این کشور نیز بتوانند با سایر اعضای کادر درمان، بیماران و همراهان آنان به خوبی ارتباط برقرار نمایند. همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر در اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کار و همچنین کسب امتیازات لازم برای اخذ ویزای کار کشور کانادا که ویزایی امتیاز محور است نیز حیاتی است. اما افرادی که قصد دارند در استان کبک به کار مشغول شده و مقیم شوند، باید مدرک زبان فرانسوی معتبر ارائه نموده و به این زبان هم در حد عمومی و هم در سطح تخصصی علوم پزشکی مسلط باشند. زیرا آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در استان کبک به زبان فرانسوی برگزار می شود و بدون تسلط به این زبان، شانسی برای موفقیت در این آزمون و ورود به نظام سلامت کشور کانادا نخواهند داشت. افرادی که در هر یک از استان های کشور کانادا آزمون معادل سازی مدارک را با موفقیت پشت سر بگذارند، باید دوره کارورزی در کشور کانادا را نیز طی نمایند تا به آنان مجوز کار به عنوان رادیولوژیست مستقل در نظام سلامت کانادا اعطا شود.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان

کاریابی رادیولوژیست ها در کانادا

همانطور که ذکر شد افرادی که قصد دارند از فرصت کاریابی رادیولوژیست ها در کانادا استفاده کرده و وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور شوند، باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور داشته باشند تا به آنان از این طریق ویزای کار کانادا اعطا شود. بدین منظور این افراد باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در آن کشور ارسال نمایند تا مدارکشان مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، معمولاً کارفرمایان از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می ‌آورند. در طول این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند تسلط خود به فنون رشته تخصصیشان و مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی یا فرانسوی بسته به استانی که کارفرما در آن حضور دارد را به خوبی اثبات نمایند. در این صورت موفق خواهند شد از وی یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند تا از این طریق ویزای کار کشور کانادا را نیز اخذ نمایند.

برای دستیابی به موفقیت در این پروسه متقاضیان کاریابی رادیولوژیست ها در کانادا باید حتماً به فنون مصاحبه های شغلی بین‌ المللی نیز آشنا باشند. اما متاسفانه بسیاری از هموطنانمان در این زمینه دارای ضعف بوده و به همین دلیل نمی توانند موفقیت چندانی بدست آورند. برای این عزیزان استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط و اکوسیستم کسب و کار کشور کانادا آشنا بوده و تسلط بالایی به اعزام نیروی کار به این کشور دارد می تواند راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به ویژه اعضای کادر درمان به کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس، نیوزلند، آلمان، اتریش، فرانسه، سوئد، نروژ و دانمارک آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. تعداد زیاد پرونده های موفق در زمینه اخذ جاب آفر برای متخصصان بخش سلامت از جمله کارشناسان رادیولوژی از کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور کانادا موید تسلط این کاریابی بین المللی به شرایط بازار کار این کشورها به ویژه در بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در کویت

درآمد کارشناسان رادیولوژی در کانادا

از علل اصلی استقبال از فرصت کار در کشور کانادا بالا بودن سطح درآمدها در این کشور برای اکثر مشاغل می باشد. شرایط درآمد کارشناسان رادیولوژی در کانادا نیز از این مورد مستثنی نبوده و متخصصان این رشته در کشور کانادا درآمد مناسبی به دست می ‌آورند که این میزان درآمد هم نسبت به سایر کشورها بالا بوده و هم نسبت به هزینه های زندگی در خود این کشور رقم مناسبی به حساب می آید. به طور میانگین درآمد کارشناسان رادیولوژی در کانادا حدود 32 دلار کانادا در ساعت می باشد که بسته به میزان تجربه کاری افراد، این رقم می ‌تواند بالاتر یا پایین تر تعیین گردد. کمترین میزان درآمد کارشناسان رادیولوژی در کانادا برای افراد بدون تجربه کاری و تازه فارغ التحصیل شده حدود 27 دلار در ساعت است و برای افراد با سابقه کاری بالاتر به مراتب بیشتر خواهد بود. به طور میانگین متخصصان این رشته بین 55 تا 75 هزار دلار کانادا در سال درآمد به دست می آورند. البته در برخی استان ها مانند انتاریو درآمد متخصصان این رشته بیش از سایر نقاط کشور کانادا می باشد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.