استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر

رشته رادیولوژی یکی از رشته های حساس در نظام پزشکی کشورهای مختلف دنیا به حساب می آید و در زنجیره خدمات سلامت، متخصصان های رشته، نقش مهم و غیر قابل انکاری را ایفا می ‌کنند. بسیاری از متخصصان این رشته در کشورمان برای دستیابی به درآمد بهتر و ساختن آینده ای بهتر برای خود و خانواده شان به کار در خارج از کشور می ‌اندیشند. اگر هدف اصلی این افراد دستیابی به درآمد بیشتر به تنهایی باشد، بهترین گزینه ها برای آنها کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان از جمله قطر، کویت و عمان هستند. کشور قطر به عنوان یک کشور کوچک و ثروتمند در منطقه غرب آسیا شناخته می شود که با تکیه بر درآمد سرشار صنعت نفت و گاز خود توانسته زیرساخت های بخش ‌های مختلف از جمله سیستم بهداشت و درمان خود را به شدت گسترش دهد و برای استفاده بهینه از زیرساخت های ایجاد شده به نیروی کار متخصص نیاز مبرم دارد. امکان استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر نیز برای متخصصان این رشته وجود دارد و به همین جهت بسیاری از کارشناسان رادیولوژی از کشورمان مشتاق استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان رادیولوژی در قطر هستند در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی این عزیزان در کشور قطر اشاره نماییم.

یکی از اصلی ترین شرایط استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور است. این شرایط مختص کارشناسان این رشته نبوده و به عنوان مثال متقاضیان استخدام پزشکان در قطر نیز باید حتماً مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. زیرا کلیه رشته ‌های بخش سلامت از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی ازجمله کارشناسی رادیولوژی، رشته های مرتبط با سلامت و جان انسان ها به حساب آمده و رشته‌ هایی حساس محسوب می شوند. از این رو به هیچ وجه نمی ‌توان برای فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه های کشورهای دیگر شرایط آسانی قائل شده و به آنان مجوز کار در اکوسیستم کسب و کار کشور قطر را داد. نظام سلامت در اکثر کشورها در این زمینه بسیار سخت گیری می کنند و به فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه های سایر کشورها به راحتی مجوز کار نمی دهند. اما افرادی که قصد استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر را دارند نسبت به سایر کشورهای دنیا مزیت های زیادی پیش روی آنها قرار دارد. یکی از اصلی ترین این مزایا این است که این افراد می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در نظام سلامت قطر دریافت نموده و وارد این کشور شوند و برای کارفرمای مربوطه مشغول به کار شوند و همزمان با کار برای کارفرمای موردنظر پروسه معادل سازی مدارک خود را در این کشور کلید بزنند. این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا در چنین شرایطی وجود ندارد و تا زمانی که فرد متقاضی فرآیند معادل سازی مدارک خود در کشور مذکور را طی نکرده باشد، به وی مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان داده نمی شود. البته باید در نظر داشت که علاوه بر قطر افرادی که قصد استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در کویت را دارند نیز از چنین شرایطی برخوردارند و می‌ توانند با دریافت جاب آفر وارد این کشور شده و همزمان با کار برای کارفرمای خود، فرآیند معادل سازی مدارک را طی نمایند. همچنین در کشورهای قطر و کویت دوره کار برای کارفرمای موردنظر به عنوان دوره کارورزی نیز به حساب می ‌آید و لازم است نیز یک دوره کارورزی مجزا طی شود، در حالی که در اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی متقاضیان حتماً باید یک دوره حداقل ۶ ماه کارورزی زیر نظر متخصصان رشته خود که در این کشور رجیستر شده هستند، بگذرانند تا شانس اخذ مجوز کار در نظام سلامت آن کشورها را به دست آورند. آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در قطر که به آزمون پرومتریک شهرت دارد به زبان انگلیسی برگزار می شود و نیازی به تسلط به زبان عربی برای موفقیت در آن وجود ندارد و متفاضیان فقط باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در سوئیس

 

کاریابی کارشناسان رادیولوژی در قطر

همانطور که ذکر شد افرادی که قصد دارند از فرصت کاریابی کارشناسان رادیولوژی در قطر استفاده کرده و وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور شوند باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور داشته باشند. بدین منظور این افراد باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در آن کشور ارسال نمایند تا مدارکشان مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد معمولاً کارفرمایان از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می ‌آورند. در طول این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند تسلط خود به فنون رشته تخصصیشان و مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی را به خوبی اثبات نمایند. در این صورت موفق خواهند شد از وی یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند تا از این طریق ویزای کار کشور قطر را نیز اخذ نمایند.

برای دستیابی به موفقیت در این پروسه متقاضیان کاریابی کارشناسان رادیولوژی در قطر باید حتماً به فنون مصاحبه های شغلی بین‌ المللی نیز آشنا باشند. اما متاسفانه بسیاری از هموطنانمان در این زمینه دارای ضعف هستند و به همین دلیل استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط و اکوسیستم کسب و کار کشور قطر آشنا بوده و تسلط بالایی به اعزام نیروی کار به این کشور دارد می ‌تواند برای آن ها راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به ویژه اعضای کادر درمان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. تعداد زیاد پرونده های موفق در زمینه اخذ جاب آفر برای متخصصان بخش سلامت از جمله کارشناسان رادیولوژی از کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان به ویژه کشورهای قطر، کویت و عمان موید تسلط این کاریابی بین المللی به شرایط بازار کار این کشورها می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در کانادا

 

درآمد کارشناس رادیولوژی در قطر

از علل اصلی استقبال از فرصت کار در کشور قطر بالا بودن سطح درآمدها در این کشور برای اکثر مشاغل می باشد. شرایط درآمد کارشناس رادیولوژی در قطر نیز از این مورد مستثنی نبوده و متخصصان این رشته در کشور قطر درآمد مناسبی به دست می ‌آورند که این میزان درآمد هم نسبت به سایر کشورها بالا بوده و هم نسبت به هزینه های زندگی در خود این کشور رقم مناسبی به حساب می آید. به طور میانگین درآمد کارشناسان رادیولوژی در قطر حدود ۱۳۰۰۰ ریال قطر می باشد که بسته به میزان تجربه کاری افراد، این رقم می ‌تواند بالاتر یا پایین تر تعیین گردد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.