استخدام کارشناس رادیولوژی در انگلیس

انگلیس با داشتن نظام سلامت مشهورش که با نام NHS شناخته می شود، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری متخصصان رشته های علوم پزشکی و کادر درمان به شمار می رود. خوشبختانه نام رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان از جمله رشته رادیولوژی در میان لیست مشاغل مورد نیاز کشور انگلیس به چشم می آید و متخصصان این رشته ها می ‌توانند از این فرصت استفاده کرده و از شرایط مناسب بازار کار انگلیس برای رشته های بخش سلامت برخوردار شوند. میانگین درآمد کارکنان بخش سلامت نیز در کشور انگلیس رقم بسیار مناسبی است و به همین علت است که متخصصان رشته‌هایی همچون رادیولوژی، انگلیس را یکی از بهترین گزینه ها برای کار و زندگی به حساب می آورند. در این مطلب به شرایط استخدام کارشناس رادیولوژی در انگلیس اشاره می کنیم.

در  کشور انگلیس شرایط بسیار مناسبی برای کار و درآمد متخصصان رشته هایی همچون رادیولوژی فراهم است، اما تنها افرادی می ‌توانند از مزایای کار در این کشور بهره‌ مند شوند که بتوانند صلاحیت علمی خود را برای کار در نظام سلامت، به سیستم بهداشت و درمان انگلیس اثبات کنند. افرادی که در دانشگاه‌ های خود کشور انگلیس به تحصیل رشته ای همچون رادیولوژی و سایر رشته های مرتبط با نظام سلامت می پردازند، فارغ از ملیت شان می ‌توانند پس از اتمام دوره تحصیل، ویزای کار انگلیس و مجوز کار در نظام سلامت این کشور را دریافت کرده و در سیستم بهداشت و درمان کشور انگلیس مشغول به کار شوند. اگر فردی این رشته ها را در سایر کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا هم تحصیل کرده باشد می تواند در انگلیس بدون معادل سازی مدارک به کار مشغول شود. زیرا استاندارد آموزشی مشترکی در دانشگاه های کلیه کشورهای عضو این کنوانسیون برقرار است و مدارک ارائه شده در دانشگاه های هر یک از این کشورها حتی در رشته های حساس علوم پزشکی، در سایر این کشورها نیز مورد تایید است.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

اما افرادی که در سایر کشورهای دنیا به تحصیل رشته های مرتبط با بخش سلامت از جمله رادیولوژی پرداخته و متقاضی کار در کشور انگلیس هستند، با شرایط سختی مواجه خواهند بود. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در انگلیس در صورتی که در سایر نقاط دنیا تحصیل کرده باشند، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال نمایند تا شرایط آن مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که تاییدیه اولیه را کسب کنند، می توانند سایر مراحل معادل سازی مدارک علوم پزشکی در انگلیس را طی نمایند که اصلی ‌ترین آن ها آزمون تئوری و عملی جهت معادل سازی مدارک در این کشور است. از آنجا که زبان رسمی کشور انگلیس انگلیسی است، به منظور اخذ مجوز کار در این کشور، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس الزامی می باشد. همچنین آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی در انگلیس نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و افرادی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی عمومی و زبان انگلیسی تخصصی رشته های علوم پزشکی نداشته باشند، شانسی برای استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در انگلیس را نخواهند داشت.

 

کاریابی کارشناسان رادیولوژی در انگلیس

برای استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان رادیولوژی در انگلیس این افراد باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، به طور معمول از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که به صورت آنلاین برگزار می‌ شود، دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید تسلط بالای خود به زبان انگلیسی و همچنین مهارت های رشته رادیولوژی را به خوبی به اثبات برسانند تا کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند و از این طریق یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و با استفاده از آن ویزای کار انگلیس را نیز اخذ نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر

به منظور دستیابی به موفقیت در مصاحبه های شغلی متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان رادیولوژی در انگلیس باید به فنون و تکنیک های مذاکره و مصاحبه های شغلی و شرایط اکوسیستم کسب و کار انگلیس آشنایی داشته باشند. در غیر این صورت شانس زیادی برای جلب نظر کارفرما نخواهند داشت و نمی توانند جاب آفر مورد نیاز را به دست آورند. به همین علت استفاده از خدمات و راهنمایی های یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور انگلیس و سایر کشورهای دنیا مسلط است می تواند راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و تعداد زیادی پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار و استخدام کارشناس رادیولوژی در اتریش، آلمان، کانادا، استرالیا، نیوزلند،  فرانسه، سوئد، نروژ، دانمارک و کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد.

 

درآمد رادیولوژیست ها در انگلیس

همان طور که پیش تر ذکر شد علل مختلفی برای استقبال از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در انگلیس وجود دارد که اصلی ترین آنها شرایط مناسب بازار کار این کشور و وجود فرصت های شغلی فراوان برای متخصصان این رشته در این کشور مهاجر پذیر می‌ باشد. اما علاوه بر این، بالا بودن درآمد رادیولوژیست ها در انگلیس را نیز می توان از دیگر علل استقبال بالا از فرصت استخدام متخصصان این رشته در این کشور دانست. به طور کلی سطح درآمدها در کشور انگلیس برای متخصصان رشته های مختلف به ویژه کادر درمان بسیار مناسب می باشد و این افراد از سطح بالایی از رفاه برخوردار می باشند. میانگین درآمد رادیولوژیست ها در انگلیس نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و همچنین میزان درآمد کارشناسان این رشته در سایر کشورهای دنیا رقم بسیار قابل توجهی به حساب می آید. درآمد رادیولوژیست ها در انگلیس بسته به میزان سابقه کاری آنان و همچنین شرایط کارفرما  می ‌تواند بالاتر یا پایین ‌تر از رقم میانگین ذکر شده تعیین شود. همچنین شرایط درآمدی متخصصان این رشته مانند سایر رشته ها در شهرهای مختلف کشور انگلیس یکسان نیست و میزان درآمد آنان در برخی از شهر‌های این کشور بیشتر و در برخی دیگر کمتر از رقم ذکر شده می باشد. همچنین محل خدمت اگر در خارج از شهر و حومه شهرها باشد نیز، شرایط درآمدی خاص خود را دارد.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در نیوزلند

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.