استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان

یکی از کشورهای مهاجر پذیر و به عبارت بهتر اصلی‌ ترین قطب پذیرش مهاجران متخصص در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشور صنعتی آلمان می باشد که بزرگترین اقتصاد قاره سبز را داراست. این کشور در زمینه های مختلف از جمله پرسنل بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است و به همین جهت فرصت استخدام متخصصان این رشته ها در این کشور وجود دارد. یکی از رشته های  مرتبط با سیستم بهداشت و درمان که در کشور آلمان جزو مشاغل مورد نیاز معرفی شده است، کارشناسی رادیولوژی می باشد و به همین جهت هموطنان عزیزمان که در این رشته تخصص دارند می توانند از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان استفاده کرده و وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور شوند.

به منظور استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان نیز مانند شرایط استخدام پزشک در آلمان و کار کلیه رشته های بخش سلامت مانند دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران و سایر رشته های پیراپزشکی در این کشور می بایست‌ متقاضیان مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا به آنان مجوز کار در نظام سلامت این کشور اعطا گردد. دلیل حساسیت زیادی که کشورها برای اعطای مجوز کار در چنین رشته هایی به دانش آموختگان دانشگاه های کشورهای دیگر اعمال می کنند این است که این رشته ها به صورت مستقیم با سلامت و جان انسان ‌ها در ارتباط هستند و نمی ‌توان در مورد آنها ریسک نمود.

اگر فردی به تحصیل رادیولوژی در دانشگاه های آلمان پرداخت باشد، فارغ از ملیتش به وی پس از اتمام دوره تحصیل مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور پیشرفته اروپایی داده می شود. اگر فردی به تحصیل کارشناسی رادیولوژی در خارج از آلمان پرداخته باشد شرایط به دو صورت تقسیم بندی می شود. افرادی که دوره تحصیل کارشناسی رادیولوژی خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا گذرانده اند برای ورود به سیستم کسب و کار آلمان و استخدام در نظام سلامت این کشور هیچ مشکلی ندارند و مدارک تحصیلی آنان مورد قبول است و به هیچ وجه نیازی به معادل سازی مدرک کارشناسی رادیولوژی در آلمان نخواهند داشت. زیرا سیستم آموزشی اعمال شده در کلیه دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشترک است و به همین جهت تحصیلات دانش آموختگان کشورهای دیگر عضو این اتحادیه توسط نظام سلامت آلمان مورد تایید است. اما افرادی که به تحصیل این رشته در ایران و سایر کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا در نقاط مختلف جهان پرداخته اند، در صورتی که بخواهند از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان بهره ‌مند شوند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. بدین منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور در ایالت مورد نظر ارسال کنند و در صورت تایید اولیه در آزمون معادل سازی مدرک کارشناسی رادیولوژی در آلمان که به زبان آلمانی برگزار می ‌شود شرکت نمایند. همچنین گذراندن واحدهای تئوری و عملی اضافه که در این کشور ارائه می ‌شود نیز برای اخذ مجوز کار اجباری است و همچنین در پایان دوره نیز متقاضیان باید حتماً در یک دوره کارورزی در کشور آلمان شرکت نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در سوئیس

نکته مهمی که در زمینه رشته رادیولوژی در آلمان و تفاوت آن با ایران قابل ذکر است این موضوع است که در آلمان رشته کارشناسی رادیولوژی شامل رادیولوژی، رادیوتراپی، و پزشکی هسته ای می باشد که در ایران شرایط آموزشی کاملا متفاوت بوده و برای هر یک از این سه مبحث رشته متفاوت در سیستم دانشگاهی تعریف شده است. از این رو متقاضیان استفاده از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در آلمان باید بتوانند واحد های تئوری و عملی رادیوتراپی و پزشکی هسته ‌ای را بگذرانند.

از دیگر نکاتی که برای اخذ مجوز کار در این کشور برای متقاضیان کاریابی کارشناسان رادیولوژی در آلمان لازم است، ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل در سطح B2 می باشد. زیرا کار در سیستم بهداشت و درمان در کلیه بخش‌ های آن از جمله رادیولوژی به داشتن ارتباط موثر با بیماران و همراهان آنان و سایر اعضای کادر درمان وابسته است و برای کار متخصصان این رشته در کشور آلمان حتماً تسلط بالا به زبان آلمانی نیاز است. آموختن زبان آلمانی در سطوح بالا این مزیت را دارد که در صورت نیاز و تمایل متقاضی می تواند به کار در کشورهای پیشرفته دیگر اروپایی از جمله سوئیس و اتریش نیز که آلمانی ‌زبان هستند مشغول شود.

 

کاریابی کارشناسان رادیولوژی در آلمان

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان رادیولوژی در آلمان باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور دریافت نموده و از این طریق ویزای کار این کشور را نیز دریافت کنند. بدین منظور این افراد باید از کشور مبدا با کارفرمایان مذکور مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود را به انضمام مدارک تکمیلی کسب شده از جمله مدرک زبان آلمانی معتبر برای آنان ارسال نمایند. در صورت مناسب بودن شرایطشان با آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود، هماهنگی صورت می گیرد. در این مصاحبه شغلی این افراد باید حتماً بتوانند تسلط خود را به مباحث رشته تخصصی خود و همچنین توانایی ارتباطی خود به زبان آلمانی را به خوبی به اثبات برسانند و کارفرما را به استخدام خود مجاب کرده و یک چاب آفر یا پیشنهاد کاری از وی دریافت کنند.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در کانادا

متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیزمان با این که به ریزه کاری های رشته خود کاملاً تسلط دارند، اما به علت عدم آشنایی با شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی و ویژگی های اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان نمی ‌توانند در اخذ جاب آفر موفقیت لازم را به دست آورند. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان و اعزام نیروی کار به این کشور تسلط بالایی دارد می تواند برای آنان راه گشا باشد. از این رو کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان به کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی با سال ها تجربه تحصیل، کار، و زندگی در کشورهای آلمانی زبان و تسلط بالا به شرایط استخدام در این کشورها موفق شده عده زیادی از هموطنان متخصصمان در رشته های مختلف را برای کار به این کشورها اعزام نماید.

 

درآمد کارشناس رادیولوژی در آلمان

شرایط درآمدی اکثر مشاغل کشور آلمان به شکلی است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور مناسب بوده و به طور کلی یک سطح مطلوب از رفاه اجتماعی در این کشور پیشرفته و صنعتی برقرار است. بر این اساس درآمد کارشناس رادیولوژی در آلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. درآمد کارشناس رادیولوژی در آلمان در سال اول که باید به صورت کارورزی در این کشور مشغول به کار شود، حدود ۱۸۰۰ یورو به صورت ناخالص است و سال دوم که وی می تواند با داشتن مجوز کاری در نظام سلامت این کشور به طور مستقیم مشغول به کار شود،  حدود ۳ هزار یورو می باشد. هرچه تجربه کاری و سابقه شغلی افراد بالا رود درآمد آنان نیز بر این این اساس بیشتر می‌شود و به همین جهت میزان سابقه شغلی اصلی ترین فاکتور در تعیین درآمد کارشناس رادیولوژی در آلمان به شمار می رود.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس رادیولوژی در انگلیس

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.