استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا

کشور پهناور استرالیا به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا به شمار رفته و به طور ویژه فرصت های شغلی فراوانی در بازار کار آن برای متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان وجود دارد. یکی از رشته های مهم پیراپزشکی که خدمات متخصصان آن در درمان بیماران با شرایط وخیم نقش اساسی ایفا می ‌کند، کارشناسی اتاق عمل می باشد. این رشته یکی از حساس ترین رشته های بخش سلامت به حساب می آید و دانش آموختگان آن در دانشگاه های هر کشوری، برای ورود به بازار کار سایر کشورها، باید مدارک خود را در کشور مقصد معادل سازی نمایند تا به نظام سلامت آن کشور، شایستگی علمی خود را ثابت کنند. خوشبختانه فرصت استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا برای متخصصان این رشته از سراسر جهان فراهم است و متخصصان ایرانی نیز می توانند به بازار کار این کشور وارد شوند. از این رو در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی کارشناسان اتاق عمل در استرالیا اشاره نماییم.

 

کاریابی کارشناسان اتاق عمل در استرالیا

برای بهره مندی از فرصت کاریابی کارشناسان اتاق عمل در استرالیا، متخصصان این رشته باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور به تایید برسانند تا به آنان مجوز کار در نظام سلامت این کشور پیشرفته اعطا شود. افرادی که به تحصیل رشته کارشناسی اتاق عمل در دانشگاه های خود کشور استرالیا بپردازند، بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیل خود می ‌توانند به عنوان کارشناس اتاق عمل در نظام سلامت استرالیا مشغول به کار شوند و نیازی به معادل سازی مدارک خود نخواهد داشت. این شرایط برای دانش آموختگان دانشگاه های کشور نیوزلند نیز برقرار است. زیرا نظام آموزشی دو کشور استرالیا و نیوزلند، از استانداردهای تقریبا یکسانی تبعیت می کنند و مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه های هر یک از این دو کشور، در کشور دیگر نیز دارای اعتبار است. شرایط برای دانش آموختگان دانشگاه های انگلیس، آمریکا و کانادا نیز ساده است و فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی این افراد در استرالیا، چندان پیچیده نیست.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس علوم تغذیه در اتریش

اما دانش آموختگان دانشگاه های کشورهای دیگر از جمله کشور عزیزمان ایران، شرایط دشوارتری پیش روی خود دارند تا بتوانند از فرصت استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا بهره‌ مند شوند. زیرا استانداردهای آموزشی ایران با استرالیا یکسان نیست؛ از این رو نظام سلامت استرالیا ریسک نکرده و به افرادی که در کشورهایی همچون ایران تحصیل کرده و سطح علمی آنان تحت نظارت نظام سلامت این کشور نباشد، به سادگی مجوز کار اعطا نمی نماید. این افراد می بایست مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت استرالیا ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی در این کشور شرکت نمایند. در صورت پذیرفته شدن در این آزمون، این افراد باید یک دوره کارورزی را نیز در این کشور طی کنند تا پس از آن، مجوز کار به عنوان یک کارشناس اتاق عمل در نظام سلامت استرالیا را به دست آورند.

داوطلبان استفاده از فرصت استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا باید حتماً از کشور مبدا، یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت استرالیا دریافت نمایند و از این طریق بتوانند ویزای کار کشور استرالیا را اخذ نموده و وارد این کشور شوند. بدین منظور، این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت استرالیا ارسال نمایند و در صورت تاییدیه اولیه، از آنان برای شرکت در مصاحبه شغلی که به طور معمول به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی، این افراد باید مهارت های خود در زمینه تخصصی رشته کارشناسی اتاق عمل و همچنین مهارت‌های ارتباطی به زبان انگلیسی را به کارفرمایان ابراز نمایند. در این صورت می توانند نظر کارفرما را برای استخدام خود جلب کرده و از وی یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

همانطور که ذکر شد برای اخذ جاب آفر یکی از مهمترین موارد، تسلط بالا به زبان انگلیسی می باشد. علاوه بر این فردی که در نظام سلامت کشور استرالیا به عنوان یک کارشناس اتاق عمل به کار مشغول می ‌شود، باید به خوبی بتواند با بیماران، همراهان آنان و سایر اعضای کادر درمان به زبان رسمی مردمان این کشور ارتباط برقرار کند. از این رو به این جهت نیز به زبان استرالیای نیاز فراوان خواهد داشت. مورد مهم دیگر این است که آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی در استرالیا به زبان استرالیای برگزار می ‌شود و متقاضیان استفاده از فرصت استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا بدون تسلط به این زبان، هیچ شانسی برای موفقیت در آزمون فوق نخواهند داشت.

البته مشتاقان کاریابی کارشناسان اتاق عمل در استرالیا، می توانند روش پر ریسک تری را نیز برای مهاجرت کاری خود در پیش بگیرند. در این روش، این افراد لازم نیست از کشور مبدا به اخذ جاب آفر اقدام نمایند. بلکه می توانند با جمع آوری امتیازات لازم، ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر استرالیا را اخذ کنند و از این طریق وارد این کشور پهناور شوند. با این ویزا این افراد می توانند مدت زمانی محدود (بین 6 تا 18 ماه) در کشور استرالیا حضور داشته باشند و برای پیدا کردن کار، در خاک این کشور به تلاش بپردازند. در صورتی که موفق به یافتن شغل شوند، ویزای آنان به ویزای کار استرالیا تبدیل می شود. اما اگر در مدت زمان تعیین شده در ویزا، نتوانند کاری پیدا کنند، ویزای آنان تمدید نشده و باید خاک استرالیا را ترک کنند.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

 

درآمد کارشناس اتاق عمل در استرالیا

می دانیم که همه ساله عده زیادی از متخصصان رشته های مختلف از جمله متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت و کادر درمان برای ورود به بازار کار استرالیا اپلای می کنند. علاوه بر مناسب بودن بازار کار این کشور، شرایط درآمدی نیز در کشور استرالیا بسیار مناسب بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز از تناسب بسیار بالایی برخوردار است. درآمد کارشناس اتاق عمل در استرالیا نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است. حداقل درآمد کارشناس اتاق عمل در استرالیا، 50247 دلار استرالیاست. اما کارشناسان اتاق عمی با سابقه کاری بالای 20 سال اغلب درآمدی بالای 82 هزار دلار استرالیا در سال بدست می آورند. میانگین درآمد متخصصان این رشته در کشور استرالیا چیزی حدود 68 هزار دلار استرالیا در سال است. از این رو، کارشناسان اتاق عمل که بتوانند مجوز کار در کشور استرالیا را به دست آورد و در این کشور مشغول به کار شوند، از رفاه نسبی مناسبی برخوردار شده و آینده مناسبی برای خود و خانواده شان رقم خواهند زد.

 

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.