استخدام پزشک در نیوزلند

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری، کشور نیوزلند به حساب می آید که در اکثر رشته ها بازار کار آن اشباع نمی باشد و در آن فرصت های شغلی فراوانی برای متخصصان رشته های مختلف فراهم است. در میان رشته های مختلف رشته های مربوط به علوم پزشکی به ویژه پزشکی بهترین شرایط بازار کار را در کشور نیوزلند دارا هستند و متخصصان این رشته ها می توانند از فرصت استخدام پزشک در نیوزلند استفاده کرده و از مزایای کار در این کشور از جمله درآمد مناسب، شرایط کاری عالی، و ساعت کار منصفانه برخوردار گردند. در این مطلب به طور ویژه به شرایط کاریابی پزشکان در نیوزلند خواهیم پرداخت.

به طور کلی برای ورود به بازار کار هر کشوری از جمله نیوزلند اگر پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و سایر متخصصان رشته‌ های مربوط به علوم پزشکی و نظام سلامت در دانشگاه ‌های همان کشور تحصیل نکرده باشند، باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند تا شایسته کار در سیستم بهداشت و درمان آن کشور شناخته شوند. این موضوع به هیچ وجه در مورد اکثر رشته‌ های دیگر وجود ندارد و فقط مخصوص رشته هایی است که به طور مستقیم با انسان و سلامت و جان وی مرتبط هستند. زیرا این رشته ها رشته های حساس به حساب می ‌آیند و سیستم بهداشت و درمان کشور ها نمی توانند ریسک کرده و مجوز کار به افرادی که دانش آنها و آموزش هایی که دیده اند تحت نظر سیستم بهداشت و درمان آن کشور نبوده، اعطا نماید. به منظور استفاده از فرصت استخدام پزشک در نیوزلند نیز به مانند استخدام پزشکان در استرالیا، پزشکانی که در دانشگاههای هر کشوری به جز استرالیا و نیوزلند تحصیل کرده اند باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا اجازه کار دریافت کنند. به مانند سایر کشورهای دنیا فرآیند معادل سازی مدارک پزشکی در نیوزلند نیز با آزمون های تئوری و عملی همراه است و افرادی که این آزمون ها را با موفقیت بگذرانند، مجوز کار طبابت در نظام سلامت کشور نیوزلند را به دست می ‌آورند.

همچنین بخوانید:  کاریابی پزشکان در عمان

 

کاریابی پزشکان در نیوزلند

متقاضیان کاریابی پزشکان در نیوزلند باید در شورای پزشکی و دندانپزشکی نیوزلند معروف به MCNZ  ثبت نام کنند و این مدرک ثبت ‌نام را برای اخذ ویزای کار ارائه نمایند.

پزشکان پس از گذراندن معادل سازی مدرک خود در نیوزلند باید حداقل یک سال تمام وقت دوره کارورزی در سیستم بهداشت و درمان این کشور تحت نظارت یک پزشک ثبت شده در شورای پزشکی نیوزلند را بگذرانند.

از شرایط اخذ ویزای کار و همچنین اخذ مجوز پزشکی در کشور نیوزلند داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس می باشد. حداقل نمره خواسته شده در آزمون آیلتس در مهارت های مختلف به شرح زیر است:

– نگارش ۷

– مهارت شنیداری ۷.۵

– صحبت کردن ۷.۵

– درک مطلب و خواندن ۷

خوشبختانه پزشکی جزو مشاغل مورد نیاز کشور نیوزلند به حساب می ‌آید و مشاغل پزشکی که این کشور به شدت با کمبود نیروی کار در آن ها مواجه است عبارتند از: رزیدنت پزشکی، پزشک متخصص قلب، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص اورژانس و چشم پزشک.

بهترین روش برای استفاده از فرصت استخدام پزشک در نیوزلند اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی فعال در سیستم بهداشت و درمان این کشور است. بدین منظور پزشکان عزیز باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان نیوزلند به مذاکره بپردازند و با ارائه مدارک صحیح، تجربیات کاری، و همچنین مهارت زبان انگلیسی خود آنان را به استخدام خود قانع نمایند. بدین منظور علاوه بر تسلط به دانش پزشکی، این عزیزان به مهارت های مذاکره و مصاحبه های شغلی و ریزه ‌کاری‌های کاریابی بین المللی نیز باید آشنا باشند که قطعاً بسیاری از آنان چنین مهارت ‌هایی را ندارند و همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرما در کشور نیوزلند اولین و اساسی ترین مشکل سر راه آنان خواهد بود.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

اینجاست که استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به ریزه‌ کاری‌های بحث مذاکره شغلی و اخذ جاب آفر تسلط کافی دارد می‌ تواند راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار پزشک به نیوزلند، استرالیا، کانادا، اتریش، آلمان، انگلستان، و سایر کشورهای دنیا به ریزه کاری های مذاکره های شغلی در هریک از این کشورها و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار آن ها آشنایی کافی داشته و با توجه به این تسلط به دست آمده که در اثر تجربه و دانش حاصل شده است، چندین پرونده موفق در هر یک از این کشورها در سابقه خود دارد و می تواند به مشتاقان استخدام پزشک در نیوزلند نیز خدمات صفر تا صد را ارائه نماید.

 

درآمد پزشکان در نیوزلند

یکی از اصلی ترین مزایای کار پزشکان در نیوزلند همانطور که پیش تر نیز گفته شد مناسب بودن درآمد پزشکان در نیوزلند می باشد. درآمد پزشکان در نیوزلند بسته به میزان تجربه و سابقه کاری و همچنین دانش و مهارت آنان و با توجه به شرایط کارفرما تعیین می ‌شود و این رقم می تواند برای یک رزیدنت بیمارستان دولتی سالانه ۱۰۰ هزار دلار، برای یک پزشک رجیستر شده حداقل ۱۴۵ هزار دلار، برای پزشک عمومی تا ۱۸۰ هزار دلار، و برای یک پزشک متخصص تا رقمی حدود ۳۰۰ هزار دلار در سال نیز می تواند تعیین شود. شرایط کاری پزشکان در نیوزلند نیز بسیار مناسب است و هر پزشک می تواند تا ۱۰ روز در سال مرخصی استعلاجی داشته و بین ۴ تا ۵ هفته بسته به شرایط قراردادی خود نیز مرخصی استحقاقی داشته باشد. به طور معمول میزان ساعت کاری که برای پزشکان در نیوزلند در سیستم بهداشت و درمان این کشور تعریف شده چیزی حدود ۴۰ ساعت در هفته است که در صورتی که پزشکی بیش از این زمان به ارائه خدمات بپردازد، اضافه حقوق بابت اضافه کار انجام شده دریافت خواهد نمود.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در دبی

میزان مالیات بر درآمد شغلی در کشور نیوزلند نیز سیستم ساده ای دارد و میزان مالیات ها از استرالیا کمتر می باشد. این سیستم به این صورت است که اگر درآمد فرد تا ۱۴ هزار دلار باشد، مالیات بر درآمد وی حدود ۱۰ درصد تعیین می شود و هر چه درآمد فرد بیشتر باشد میزان مالیات بر درآمد نیز بالا می‌ رود و ماکزیمم این میزان مالیات برای مشاغلی که بیش از ۷۰ هزار دلار در سال درآمد دارند حدود ۳۳ درصد خواهد بود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نیوزلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.