استخدام پزشک در انگلیس

انگلیس یکی از معروف ترین و موفق ترین سیستم های بهداشت و درمان در سراسر دنیا را دارا می باشد که بسیاری از پزشکان و سایر پرسنل بخش بهداشت و درمان از سراسر دنیا مشتاق کار در این سیستم هستند. به همین جهت همه ساله متقاضیان استخدام پزشک در انگلیس بسیار پرتعداد هستند. پزشکی به طور کلی از مشاغل بسیار پر درآمد در سراسر دنیا شناخته می شود و در انگلستان نیز همین روال برقرار است. شرایط مناسب کار برای پزشکان نیز در این کشور از دیگر علل اقبال پزشکان به مهاجرت کاری به کشور انگلستان می باشد.

اما واضح هست که در انگلستان نیز به مانند سایر کشورهای دنیا فارغ التحصیلان رشته پزشکی و سایر رشته های مرتبط با بخش بهداشت و درمان که در دانشگاه‌ های دیگر کشورهای دنیا تحصیل کرده اند برای اخذ مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. در واقع در فرایند معادل سازی مدارک که با آزمون همراه است، به پزشکان تایید صلاحیت شده مجوز کاری از طرف سازمان GMC که مخفف General Medical Council می باشد و سازمانی دولتی به حساب می آید اعطا می گردد.

اما فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان که دوران تحصیل پزشکی را در این کشور گذرانده اند فارغ از ملیتشان بدون نیاز به معادل سازی مدارک می توانند مجوز کار طبابت در نظام سلامت انگلیس را دریافت کنند.

 

شرایط کار پزشکان در انگلستان

همان طور که پیش تر ذکر شد از اصلی ترین شرایط کار پزشکان در انگلستان، قبولی در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور است. پزشکانی که در آزمون معادل سازی مدارک در انگلستان موفقیت به دست می‌ آورند باید دوره کارورزی را نیز در سیستم بهداشت و درمان این کشور طی نمایند که معمولاً بین ۶ ماه تا یک سال است و پس از آن به عنوان یک پزشک مستقل اجازه فعالیت در نظام سلامت این کشور را دارند

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در هلند

برای اخذ مجوز کار پزشکی در انگلیس؛ پزشکان فارغ التحصیل دانشگاه های سایر کشورها باید یک دوره آموزش عمومی ۲ ساله را طی کنند و بعد از آن در آزمون معادل سازی شرکت نمایند. در این دوره دو ساله مواردی همچون روانپزشکی، جراحی، تخصص اطفال، دارو، و مراقبتهای خاص به پزشکان ارائه می گردد.

همانطور که ذکر کردیم شرایط کار پزشکان در انگلستان نیز از اصلی ترین دلایل اقبال به مهاجرت کاری این افراد به این کشور است. به طور معمول ساعت کاری پزشکان در این کشور از ۸ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر می باشد. البته ممکن است شیفت های کاری شب و شیفت ‌های آخر هفته نیز برای پزشکان تعیین شود و برخی از پزشکان متخصص در زمان های ضروری نیز بسته به تخصصشان برای کار در ساعت های غیر شیفت نیز فراخوانده شوند که این موضوع ماهیت کار پزشکی به شمار می‌ آید.

دیگر مورد از شرایط کار پزشکان در انگلستان تسلط کافی به زبان انگلیسی است. پزشکی از آن دسته رشته هایی است که به ارتباط موثر با سایرین در آن نیاز فراوان وجود دارد و بر اساس ماهیت این رشته، فارغ التحصیلان آن باید بتوانند با بیماران و همراهان آنان و همچنین سایر اعضای تیم درمانی ارتباطی تا حد ممکن موثر را برقرار کنند. از این رو اثبات تسلط کافی به زبان انگلیسی برای اخذ مجوز کار پزشکان در انگلیس نیز الزامی است. به طور معمول ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ یا معادل آن در سایر آزمون های معتبر زبان انگلیسی همچون تافل، برای پزشکان مشتاق کار در انگلیس ضروری است. همچنین باید در نظر داشت برای شرکت در آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در انگلیس نیز ارائه مدرک زبان ضروری است و موفقیت در آزمون معادل سازی نیز بدون تسلط به زبان انگلیسی امکان پذیر نمی باشد، زیرا این آزمون نیز به زبان انگلیسی برگزار می گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در دانمارک

 

اعزام نیروی کار پزشکی به انگلستان

یکی از خدمات کاریابی بین المللی پرگاس پارس اعزام نیروی کار پزشکی به انگلستان می باشد. برخی از پزشکان هموطن برای استفاده از فرصت استخدام پزشک در انگلیس، خود به شخصه اقدام می کنند و معمولاً در به دست آوردن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای بخش بهداشت و درمان در انگلستان موفقیت خاصی به دست نمی آورند. دلیل این موضوع این است که خود بحث کاریابی و مهاجرت یک موضوع کاملاً تخصصی می باشد و باید توسط فرد یا گروهی متخصص در زمینه مذاکره و آشنا به اکوسیستم کسب و کار کشور مقصد انجام گیرد. پزشکان ایرانی مشتاق استفاده از فرصت کاریابی پزشکان در انگلستان هر چقدر هم که در رشته تخصصی خود یعنی پزشکی، مهارت، تبحر و تسلط داشته باشند در زمینه مذاکره شغلی با کارفرمایان آن هم به زبان انگلیسی و در کشور انگلستان تخصص کافی را ندارند و به ریزه کاری های امور مهاجرت آشنایی کافی را دارا نمی باشند.

از این رو استفاده از خدمات اعزام نیروی کار پزشکی به انگلستان و سایر کشورها که توسط کاریابی بین المللی پرگاس پارس به این عزیزان ارائه می گردد، می تواند راه حلی مناسب برای دستیابی به موفقیت در پروسه کاریابی برای این عزیزان تلقی گردد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و پرونده‌ های موفق فراوان در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی به انگلستان، آلمان، اتریش، استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند، نروژ، سوئد، دانمارک، سوئیس، و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با زیر و بم مذاکره های شغلی جهت دریافت جاب آفر در اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف باشند آشنایی کافی داشته و شانس عزیزان هموطن را برای اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشورها به حداکثر ممکن می رساند.

همچنین بخوانید:  کاریابی پزشکان در اتریش

 

درآمد پزشکان در انگلیس

مناسب بودن درآمد پزشکان در انگلستان شاید اصلی ترین دلیل اقبال این افراد به استفاده از فرصت استخدام پزشک در انگلیس می باشد. البته درآمد پزشکان در انگلستان یک رقم ثابت نیست و بسته به مدرک تحصیلی و سطح آن و همچنین میزان تجربه کاری و زمینه فعالیت پزشکان می تواند متفاوت باشد. اما حداقل درآمد پزشکان در انگلستان چیزی حدود ۵۷ هزار پوند است و با بالا رفتن میزان سابقه کار و همچنین بالا رفتن سطح تحصیل می تواند افزایش یابد و تا بالای ۲۰۰ هزار پوند در سال نیز برسد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس به ویژه کاریابی پزشکان در انگلستان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.