استخدام پزشکان در استرالیا

  • استخدام پزشکان در استرالیا
  • استخدام پزشک عمومی در استرالیا

کشور استرالیا با توجه به وسعت زیاد و منابع بسیار زیاد و همچنین اقتصاد در مسیر توسعه، سال به سال نیاز بیشتری به نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف پیدا می کند. از این رو فرصت مناسبی برای متخصصان رشته‌ ها و حرفه‌ های مختلف برای کار در این کشور فراهم گردیده است. کار در استرالیا مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می توان به امکان زندگی در یک کشور بسیار آرام، کسب درآمد مناسب و همچنین استفاده از شرایط مناسب بازار کار اشاره کرد. طبیعتاً یکی از بخش ‌هایی که در این کشور نیاز فراوانی به نیروی کار متخصص دارد سیستم بهداشت و درمان است و به همین جهت فرصت فراوانی برای پزشکان و سایر متخصصان رشته های علوم پزشکی برای کار در این کشور موجود می باشد. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پزشکان در استرالیا بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

کاریابی پزشکان در استرالیا

طبیعتاً برای استخدام پزشکان در استرالیا بدون انجام پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در این کشور شانسی وجود نخواهد داشت. پس اولین قدم در مسیر کاریابی پزشکان در استرالیا ثبت نام در سازمانهای AMC و  ECFMG می باشد. AMC یا Australian Medical Council سازمان مسئول ارزشیابی سطح علمی پزشکان در استرالیا به شمار می رودو سازمان دوم  سازمانی آمریکایی است که ارزشیابی مدارک تحصیلی پزشکی را در سراسر دنیا انجام می دهد. برای هر کدام از این دو نیز به ترتیب باید 500 و 205 دلار آمریکا هزینه جهت ثبت نام پرداخت گردد. پس از ثبت نام و ارائه مدارک، پزشکان باید در آزمون AMC MCQ، که آزمون رسمی معادل سازی مدارک پزشکی در این کشور است شرکت نمایند و هزینه های شرکت در این آزمون نیز ۲۷۲۰ دلار استرالیا می باشد. البته این آزمون لزوما در کشور استرالیا برگزار نمی گردد و در کشورهای متعددی از جمله چند کشور همسایه کشور عزیزمان ایران نیز برگزار می شود و داوطلبان استخدام پزشکان در استرالیا می توانند در هر یک از این کشورهای نزدیک تر در این آزمون شرکت نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشکان در ایرلند

یکی دیگر از مسائل مهم برای کاریابی پزشکان در هر کشوری تسلط به زبان رسمی آن کشور است زیرا پزشکان باید بتوانند با بیماران و اعضای کادر بهداشت و درمانی در آن کشور به زبان رسمی که زبان تکلم مردم آنجاست به راحتی ارتباط برقرار کنند. بیماران در هر کشوری با زبان رسمی همان منطقه صحبت می کنند و پزشک باید بتواند به خوبی مشکل بیمار را متوجه شده و توصیه های لازم جهت درمان را به وی تفهیم نماید. از این رو متقاضیان استخدام پزشکان در استرالیا باید حتما به زبان انگلیسی تسلط داشته و میزان تسلط خود را از طریق اداره ارائه مدرک اثبات نمایند. به مانند سایر رشته ها پزشکان نیز می توانند مدرک زبان آیلتس ارائه نمایند. اما اکثر پزشکان مشتاق کاریابی پزشکان در استرالیا در آزمون OET که همان آزمون زبان تخصصی پزشکی در استرالیاست شرکت می نماید. تجربه نشان داده این آزمون به نسبت آیلتس برای این عزیزان ساده تر است و با کسب نمره B در هر مهارت که معادل نمره ۷ در آزمون آیلتس است، این عزیزان می توانند صلاحیت کافی از نظر مهارت های زبان را برای کار در کشور استرالیا احراز نمایند. هزینه شرکت در آزمون OET ۵۸۷ دلار استرالیا می باشد.

پس از موفقیت در آزمون های ذکر شده متقاضیان کاریابی پزشکان در استرالیا باید برای اخذ ویزای موقت و نهایی کردن پروسه ثبت‌ نام خود و همچنین اخذ یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر اقدام نمایند.

جهت اطلاع مشتاقان استخدام پزشکان در استرالیا لازم به ذکر است که میزان پزشکان در استرالیا بر اساس قوانین کار در این کشور معادل ۲۰ سال کار تمام وقت است. پزشکانی که ۲۰ سال کار تمام وقت پزشکی را می گذراند و پس از آن به طور متوسطه ۵۹.۶ ساعت در هفته کار خواهند کرد. قانون بازنشستگی استرالیا به این ترتیب است که پزشکان باید در سن ۶۵ سالگی بازنشسته شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در فرانسه

 

استخدام پزشک عمومی در استرالیا

براساس آمار اعلام شده توسط سایت این دید که یک سایت بسیار معتبر در کشور استرالیا به شمار می رود متوسط درآمد پزشکان عمومی در این کشور حدود ۱۳۸ دلار در ساعت است. در سیستم بهداشت و درمان استرالیا پزشکان عمومی به عنوان پزشک خانواده یا GP فعالیت می نمایند و برای این جایگاه شغلی نیاز فراوانی وجود دارد. از این رو شانس زیادی برای متقاضیان استخدام پزشک عمومی در استرالیا از کلیه کشورهای دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران وجود دارد.

 

درآمد پزشکان در استرالیا

می دانیم تعداد مشتاقان بهره مندی از فرصت استخدام پزشکان در استرالیا سال به سال رو به افزایش است و و دلیل اصلی آن بالا بودن درآمد پزشکان در استرالیا می باشد. درآمد یک پزشک عمومی نسبت به مشاغل سطح بالایی چون معماری، وکالت، مهندسی در شاخه ها و رشته های مختلف، و حسابداری در این کشور بسیار بالاتر است، به طوری که یک پزشک عمومی که به عنوان GP یا پزشک خانواده فعالیت می نماید، به طور میانگین درآمدی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار در سال کسب می کند. البته این رقم کاملاً بسته به تجربه و مهارت پزشک و سابقه کاری وی داشته و به کارفرما و مرکز بهداشت و درمانی که در آن مشغول به کار است نیز بستگی دارد. میانگین درآمد یک پزشک اورژانس در استرالیا حدود ۱۰۵ هزار دلار در سال است. درآمد پزشکان در استرالیا برای رده شغلی مراقبتهای اولیه به طور میانگین بین ۱۹۲ تا ۲۲۵ هزار دلار می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در ترکیه

همچنین پزشکان متخصص بین ۲۴۰ هزار تا ۴۶۰هزار دلار در سال درآمد کسب می نمایند، البته این درآمد برای پزشکان با تخصص های مختلف می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال درآمد پزشکان در استرالیا که متخصص در جراحی ارتوپدی هستند به طور میانگین سالانه ۴۶۰ هزار دلار است. متخصصان جراحی قلب و عروق حدود 460 هزار دلار، متخصصان ارولوژی ۴۲۵ هزار دلار، متخصصان هماتولوژی و انکولوژی به طور متوسط ۳۹۶ هزار دلار، متخصصان پوست ۳۷۰ هزار دلار، متخصصان  رادیولوژی ۳۶۸ هزار دلار و جراحان عمومی حدود ۳۷۵ هزار دلار در سال در آمد دارند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.