استخدام پرستار در هلند

کشور زیبا و کوچک هلند در دل اروپا یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان قاره سبز را داراست. اما این کشور نیز همانند اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، با کمبود نیروی کار در بخش سلامت روبروست. بعلت شرایط کاری و درآمدی مناسب برای متخصصان بهداشت و درمان در این کشور، عده زیادی از متخصصان رشته های علوم پزشکی از جمله پرستاران، به این کشور مهاجرت می کنند. در میان پرستاران ایرانی نیز اشتیاق بالایی برای ورود به بازار کار هلند دیده می شود. از این رو در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پرستار در هلند اشاره کنیم.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در هلند نیز درست همانند سایر رشته های بخش سلامت و متقاضیان استخدام پزشک در هلند، در صورتی که در این کشور تحصیل نکرده باشند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نموده و مجوز کار از سیستم بهداشت و درمان این کشور دریافت نمایند. کلیه افرادی که رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان را در دانشگاه های کشور هلند تحصیل کرده ‌اند در صورتی که قصد کار در نظام سلامت کشور هلند را داشته باشند، فارغ از ملیتشان بدون معادل سازی مدارک می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

اما در مورد افرادی که در سایر کشورهای دنیا تاسیس کرده اند شرایط به دو صورت است. افرادی که در کشورهای اروپایی که عضو کنوانسیون بلونیا هستند، به تحصیل در رشته ‌های علوم پزشکی پرداخته باشند نیز برای ورود به سیستم بهداشت و درمان هلند و کار در این کشور مشکلی نخواهند داشت و می توانند مجوز کار در نظام سلامت هلند را بدون نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور به دست آورند. زیرا سیستم آموزشی در کلیه کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا مشترک بوده و مدارک تحصیلی کلیه این کشورها در سایر کشورهای این پیمان مورد قبول و دارای اعتبار شمرده می شود. حتی هموطنان عزیزمان که در دانشگاه های این کشورها به تحصیل پرداخته باشند نیز می توانند تنها با ارائه یک مدرک زبان هلندی، مجوز کار در نظام سلامت هلند را اخذ کنند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

در مقابل، افرادی که در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران به تحصیل رشته های علوم پزشکی پرداخته باشند، در صورتی که قصد کار در کشور هلند داشته باشند، شرایط ساده ای پیش رو ندارند و حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور را طی نمایند. زیرا تحصیلات این افراد مطابق استانداردهای نظام سلامت هلند نبوده و تا زمانی که نتوانند شایستگی علمی خود را به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات کنند، شانس کار در این کشور را نخواهند داشت. بدین منظور، این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت هلند ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه، در آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در این کشور شرکت کنند.

در تمامی کشورهای دنیا آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سایر کشورها، به زبان رسمی مردم همان کشور برگزار می شود. آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست و به زبان هلندی برگزار می‌ شود. طبیعتا برای موفقیت در این آزمون، متقاضیان استخدام پرستار در هلند باید حتماً تسلط بالایی به زبان هلندی داشته باشند. علاوه بر این یکی از شرایط اخذ ویزای کار هلند نیز داشتن مدرک زبان هلندی می باشد. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در هلند پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک نیز باید یک دوره کارورزی در نظام سلامت این کشور بگذرانند تا مجوز کار به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان هلند به آنان اعطا شود. همان طور که ذکر شد فرآیند معادل سازی مدارک علوم پزشکی در هلند به هیچ وجه ساده نیست، اما کیفیت زندگی در این کشور و مناسب بودن درآمد متخصصان رشته های بخش سلامت، موجب شده این عزیزان سختی این فرآیند را به جان خریده و تلاش فراوانی برای اخذ مجوز کار در این کشور داشته باشند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

کاریابی پرستاران در هلند

بهترین راه استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در هلند اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور زیبا می باشد. روال کار بدین صورت است که این افراد باید از کشور مبدا، مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان قانع کننده باشد، از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. این افراد در مصاحبه شغلی باید سعی کنند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نمایند تا یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنها دریافت نموده و ویزای کار کشور هلند را نیز اخذ نمایند. بدین منظور این افراد باید علاوه بر تسلط به دانش رشته پرستاری، به زبان هلندی نیز تسلط بسیار بالایی داشته باشند. افزون بر موارد ذکر شده، آشنایی با فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نیز می تواند در این راه به آنان بسیار کمک نمایند. بدین منظور استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد. زیرا استفاده از تخصص کاریابی های بین المللی می تواند ریسک کار را برای آنان بسیار پایین آورد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد. تمرکز این کاریابی بین المللی در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های علوم پزشکی بوده و در سالهای اخیر تعداد زیادی از متخصصان این رشته ها از جمله پرستاران را به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور هلند، اعزام نموده است. البته این عزیزان در صورت واجد شرایط بودن، می توانند برای بهره مندی از فرصت استخدام پرستار در اتریش، آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، کانادا و آمریکا نیز اقدام نمایند.

همچنین بخوانید:  شرایط کاری متخصصان رشته های علوم پزشکی در عمان

 

درآمد پرستاران در هلند

به طور میانگین درآمد پرستاران در هلند رقمی در حدود 30842 یورو در سال است. این میزان با توجه به هزینه زندگی هر فرد در کشور هلند که حدود 700 تا 750 یورو تخمین زده می شود، بسیار مناسب است. همانند سایر کشورهای دنیا میزان درآمد پرستاران در هلند نیز به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه و سابقه کاری آنان، شهر محل خدمت و همچنین شرایط کارفرما بستگی دارد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به هلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.