استخدام پرستار در فرانسه

فرانسه دومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا به شمار می رود و بسیاری این کشور را به عنوانی گزینه ای اصلی برای مهاجرت کاری خود در نظر می گیرند. این کشور هم کم و بیش با پیری جمعیت و کمبود نیروی کار فعال به ویژه در بخش بهداشت و درمان و سلامت مواجه است و به این علت بازار کار مناسبی برای کارکنان رشته های این بخش دارد. به طور کلی برای جمعیت مسن، نیاز بیشتری به کادر درمان و خدمات درمانی وجود دارد. از این رو فرصت استخدام اعضای کادر درمان در این کشور به خوبی مهیاست. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پرستار در فرانسه اشاره کنیم.

درست همانند سایر رشته های بخش سلامت متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در فرانسه نیز در صورتی که در این کشور تحصیل نکرده باشند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نموده و مجوز کار از سیستم بهداشت و درمان این کشور دریافت نمایند. کلیه افرادی که رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان را در دانشگاه های کشور فرانسه تحصیل کرده ‌اند در صورتی که قصد کار در نظام سلامت کشور فرانسه را داشته باشند، فارغ از ملیتشان بدون معادل سازی مدارک می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. در مورد افرادی که در سایر کشورهای دنیا تاسیس کرده اند شرایط به دو صورت است. افرادی که در کشورهای اروپایی که عضو کنوانسیون بلونیا هستند، به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی پرداخته باشند نیز برای ورود به سیستم بهداشت و درمان فرانسه و کار در این کشور مشکلی نخواهند داشت و می توانند مجوز کار در نظام سلامت فرانسه را بدون نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور به دست آورند. زیرا سیستم آموزشی در کلیه کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا مشترک بوده و مدارک تحصیلی کلیه این کشورها در سایر کشورهای این پیمان مورد قبول و دارای اعتبار شمرده می شود. اما افرادی که در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران به تحصیل رشته های علوم پزشکی بپردازند در صورتی که قصد کار در کشور فرانسه داشته باشند، حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور را طی نمایند. برای منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت فرانسه ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه حتماً باید در آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در این کشور شرکت کند

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در قطر

آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی به زبان فرانسوی برگزار می‌ شود و برای موفقیت در آن حتماً متقاضیان استخدام پرستار در فرانسه باید تسلط بالایی به فرانسه داشته باشند. علاوه بر این یکی از شرایط اخذ ویزای کار فرانسه نیز داشتن مدرک زبان فرانسوی می باشد. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در فرانسه پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک نیز باید یک دوره کارورزی در نظام سلامت این کشور بگذرانند تا مجوز کار به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان فرانسه به آنان اعطا شود.

 

کاریابی پرستاران در فرانسه

تنها راه استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در فرانسه اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور صنعتی می باشد. برای بهره بردن از شرایط مناسب زندگی و در کشور فرانسه، این افراد باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان قانع کننده باشد، از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از وی دریافت نموده و ویزای کار کشور فرانسه را نیز اخذ نمایند. بدین منظور این افراد باید علاوه بر تسلط به دانش رشته پرستاری، به زبان فرانسوی نیز تسلط بسیار بالایی داشته باشند. علاوه بر این آشنایی با فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نیز می تواند در این راه به آنان بسیار کمک نمایند. بدین منظور استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد. زیرا استفاده از تخصص کاریابی های بین المللی می تواند ریسک کار را برای آنان بسیار پایین آورد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد. تمرکز این کاریابی بین المللی در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های علوم پزشکی بوده و در سالهای اخیر تعداد زیادی از متخصصان این رشته ها از جمله پرستاران را به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور فرانسه، اعزام نموده است.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در آلمان

 

درآمد پرستاران در فرانسه

درآمدها در این کشور نسبت به هزینه ها تناسب خوبی دارد و متخصصان رشته های مختلف از جمله پرستاران نیز از میانگین درآمدی مناسبی برخوردارند. همانند سایر کشورهای دنیا میزان درآمد پرستاران در فرانسه نیز به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه و سابقه کاری آنان، شهر محل خدمت و همچنین شرایط کارفرما بستگی دارد. به طور میانگین درآمد پرستاران در فرانسه رقمی در حدود 3800 یورو در ماه است. بیشترین میزان میانگین درآمد پرستاران در فرانسه متعلق به شهر پاریس با 4411 یورو در ماه است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به فرانسه و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.