استخدام پرستار در سوئیس

اغلب مردم در نقاط مختلف دنیا، کشور سوئیس را به عنوان کشوری که در آن سطح رفاه اجتماعی بسیار بالا و سطح درآمدها نیز بسیار مناسب است می شناسند و به همین دلیل تعداد مشتاقان کار در این کشور هر سال رو به افزایش است. بسیاری از هموطنان ما نیز که در رشته‌ های مختلف دارای تخصص و تجربه کاری هستند این کشور را به عنوانی گزینه مهاجرت کاری خود در نظر می گیرند. این کشور همانند اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، به علت نرخ پایین زاد و ولد در دهه های گذشته سال به سال با کمبود بیشتری در زمینه نیروی کار به ویژه در رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان مواجه بوده است و جمعیت این کشور نیز به شدت رو به پیری میل می کند. همین نرخ پایین زاد و ولد و در نتیجه آن پیری جمعیت این کشور موجب شده سال به سال نیاز بیشتری به افراد متخصص در بخش سلامت در این کشور حس شود. زیرا به طور کلی برای جمعیت مسن، نیاز بیشتری به کادر درمان و خدمات درمانی وجود دارد. از این رو فرصت استخدام اعضای کادر درمان در این کشور به خوبی مهیاست. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پرستار در سوئیس اشاره کنیم.

درست همانند سایر رشته های بخش سلامت متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در سوئیس نیز در صورتی که در این کشور تحصیل نکرده باشند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نموده و مجوز کار از سیستم بهداشت و درمان این کشور دریافت نمایند. کلیه افرادی که رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان را در دانشگاه های کشور سوئیس تحصیل کرده ‌اند در صورتی که قصد کار در نظام سلامت کشور سوئیس را داشته باشند، فارغ از ملیتشان بدون معادل سازی مدارک می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. در مورد افرادی که در سایر کشورهای دنیا تاسیس کرده اند شرایط به دو صورت است. افرادی که در کشورهای اروپایی که عضو کنوانسیون بلونیا هستند، به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی پرداخته باشند نیز برای ورود به سیستم بهداشت و درمان سوئیس و کار در این کشور مشکلی نخواهند داشت و می توانند مجوز کار در نظام سلامت سوئیس را بدون نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور به دست آورند. زیرا سیستم آموزشی در کلیه کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا مشترک بوده و مدارک تحصیلی کلیه این کشورها در سایر کشورهای این پیمان مورد قبول و دارای اعتبار شمرده می شود. اما افرادی که در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران به تحصیل رشته های علوم پزشکی بپردازند در صورتی که قصد کار در کشور سوئیس داشته باشند، حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور را طی نمایند. برای منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت سوئیس ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه حتماً باید در آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در این کشور شرکت کند

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در ایرلند

آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در هر منطقه کشور سوئیس به زبان همان منطقه برگزار می‌ شود و برای موفقیت در آن حتماً متقاضیان استخدام پرستار در سوئیس باید تسلط بالایی به زبان آن منطقه از کشور سوئیس که می تواند آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی باشد، داشته باشند. علاوه بر این یکی از شرایط اخذ ویزای کار سوئیس نیز داشتن مدرک زبان می باشد. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در سوئیس پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک نیز باید یک دوره کارورزی در نظام سلامت این کشور بگذرانند تا مجوز کار به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان سوئیس به آنان اعطا شود.

 

کاریابی پرستاران در سوئیس

تنها راه استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در سوئیس اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ثروتمند منطقه می باشد. برای بهره بردن از شرایط مناسب زندگی و کار در کشور سوئیس این افراد باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان قانع کننده باشد، از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از وی دریافت نموده و ویزای کار کشور سوئیس را نیز اخذ نمایند. بدین منظور این افراد باید علاوه بر تسلط به دانش رشته پرستاری، به زبان نیز تسلط بسیار بالایی داشته باشند. علاوه بر این آشنایی با فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نیز می تواند در این راه به آنان بسیار کمک نمایند. بدین منظور استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد. زیرا استفاده از تخصص کاریابی های بین المللی می تواند ریسک کار را برای آنان بسیار پایین آورد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد. تمرکز این کاریابی بین المللی در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های علوم پزشکی بوده و در سالهای اخیر تعداد زیادی از متخصصان این رشته ها از جمله پرستاران را به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور سوئیس، اعزام نموده است.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در قطر

 

درآمد پرستاران در سوئیس

کشور سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره سبز و حتی جهان به شمار می رود و به طور کلی سطح درآمدها در این کشور بسیار بالا است. از این رو و با در نظر داشتن این که سطح هزینه های زندگی نیز در این کشور نسبتاً بالاست، می توان گفت این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر سطح رفاه اجتماعی به شمار می‌ رود. درآمدها نیز در این کشور نسبت به هزینه ها  بالاست و متخصصان رشته های مختلف از جمله پرستاران از میانگین درآمدی بسیار مناسبی نه تنها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بلکه نسبت به همتایان خود در سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی برخوردارند. همانند سایر کشورهای دنیا میزان درآمد پرستاران در سوئیس نیز به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه و سابقه کاری آنان، شهر محل خدمت و همچنین شرایط کارفرما بستگی دارد. به طور میانگین درآمد پرستاران در سوئیس رقمی در حدود 6100 دلار آمریکا در ماه است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.