استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا

  • استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا
  • کاریابی مهندسان کشاورزی در استرالیا

از گذشته های دور تصویری که از استرالیا در ذهن مردم شکل گرفته، کشوری وسیع و دارای زمین های زراعی و همچنین دامپروری پویا بوده است. حقیقت این است که در این کشور به علت شرایط اقلیمی خاص و همچنین برنامه ریزی های بلند مدتی که صورت گرفته، دامداری، دامپروری و کشاورزی به صورت کاملا مکانیزه و با بهره‌ وری بالا و کاملا دارای توجیه اقتصادی صورت می پذیرد. این کشور یکی از تولید کنندگان اصلی مواد غذایی و از صادرکنندگان بزرگ مواد غذایی و همچنین تولیدات صنایع فرآوری مواد غذایی به سراسر دنیا می باشد. طبیعی است کشوری که به این حد روی کشاورزی و دامپروری برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده، بازار کار مناسبی نیز برای مهندسان کشاورزی و کلیه متخصصان مربوط به رشته کشاورزی و دامپروری و همچنین صنایع فرآوری مواد غذایی داشته باشد. از این رو عده زیادی از فارغ ‌التحصیلان این رشته از سراسر دنیا مشتاق استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا هستند تا بتوانند در این کشور به کار مشغول شده و از از مزایای آن بهره مند گردند

به طور کلی سهم قابل توجهی از اقتصاد استرالیا به کشاورزی و دامپروری اختصاص دارد و البته در این کشور کشاورزی و دامپروری سنتی تقریبا بی معناست و کاملا به صورت صنعتی و مکانیزه صورت می پذیرد. از این رو بازار کار این رشته پر رونق در این کشور بسیار مناسب بوده و بسیاری به طرق مختلف از جمله تحصیل در دانشگاه های این کشور، و یا به دست آوردن امتیازات لازم جهت اخذ ویزای کار این کشور، شانس استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا را به دست آورند.

در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال های گذشته از جمله در سال 2020، همواره عنوان های شغلی مربوط به رشته کشاورزی از جمله عنوان شغلی مهندس کشاورزی با کد 233912، مشاور کشاورزی با کد 234111، تکنسین کشاورزی با کد 311111، و کارشناس علوم کشاورزی با کد 234112، به چشم می خورده است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کشاورزی در کانادا

به طور معمول برای دستیابی به توسعه در بخش کشاورزی به چند مورد پیش نیاز باید دسترسی داشت، اولین مورد در اختیار داشتن زمین های قابل کشت است. دومین مورد دسترسی به تجهیزات و امکانات روز منطبق بر دانش روز رشته کشاورزی و دامپروری است که موجب می شود کشاورزی و دامپروری با بازده بالا و سود دهی و توجیه پذیری اقتصادی صورت گیرد. سومین مورد داشتن زیرساخت ‌های صنعتی برای فرآوری محصولات به دست آمده در زمینه دامداری و کشاورزی می باشد. اما با در اختیار داشتن تمامی این موارد نیز، بدون داشتن نیروی کار متخصص نمی توانند توسعه در بخش کشاورزی را به صورت پایدار تضمین نمایند. استرالیا با وجود داشتن تمامی موارد ذکر شده همچنان با کمبود نیروی کار متخصص و زمینه رشته کشاورزی مواجه است و به همین جهت فرصت استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا برای فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای مختلف را از طریق اعطای ویزای ساب کلاس ۱۸۶، ویزای ساب کلاس ۱۸۷، ویزای ساب کلاس ۴۸۲، ویزای ساب کلاس ۴۹۴، و غیره فراهم نموده است تا بتواند این بازوی دیگر توسعه، یعنی نیروی انسانی ماهر را نیز از این طریق فراهم نموده و نیاز خود را رفع نماید.

بازار کار این کشور برای جذب متخصصان این رشته شرایطی را به عنوان مشوق داراست که می تواند برای آنان جذاب باشد که از آن جمله می ‌توان به مناسب بودن درآمد مهندسان کشاورزی در استرالیا، منصفانه بودن حداقل دستمزد در این کشور، منصفانه بودن میزان ساعت کار در این کشور، و همچنین فرصت های شغلی متعدد در بازار کار این کشور برای رشته کشاورزی اشاره نمود.

یکی از بهترین روشهای اعزام نیروی کار مهندس کشاورزی استرالیا این است که فرد متقاضی از کشور خود یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرمایی فعال در این کشور دریافت نمایند و به این شکل و بدون ریسک وارد کشور استرالیا شده و از همان ابتدا به کار برای آن کارفرما مشغول شود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کشاورزی در کانادا

 

کاریابی مهندسان کشاورزی در استرالیا

برای دریافت هر یک از ویزاهای کار به منظور کاریابی مهندسان کشاورزی در استرالیا پیش نیازهایی باید ارائه گردد که اصلی ترین موارد آن عبارتند از: ارائه مدرک تحصیلی و اخذ امتیاز از طریق سطح تحصیلات دانشگاهی، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر و اخذ این امتیاز از طریق سطح زبان انگلیسی، و همچنین میزان سابقه کار و تجربیات شغلی مرتبط با زمینه کاری مورد نظر. در ارتباط با فاکتور زبان انگلیسی برای اخذ ویزای ساب کلاس ۱۸۶ استرالیا حداقل نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس ۶ می باشد، به طوری که باید در هر یک از مهارت ها نیز حداقل نمره 6 کسب شده باشد. در مورد ویزای ساب کلاس 187 و همچنین ویزای ساب کلاس 492 نیز کاملا به همین صورت است. اما در مورد ویزای ساب کلاس ۴۸۲ استرالیا متقاضیان با حداقل نمره ۵ نیز در هر مهارت آزمون می‌ توانند ویزای کار دریافت نمایند. البته برای افرادی که در آزمون زبان معتبر دیگری جز آیلتس شرکت می کنند نیز نمره معادل  عدد ذکر شده  در آن آزمون می تواند مورد قبول باشد.  برای اخذ هر یک از این ویزاهای کار کشور استرالیا، متقاضیان باید حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته تخصصی خود نیز داشته باشند. اما برای ویزای 482 شرایط ساده تر بوده و با 2 سال سابقه کاری مرتبط نیز این امکان وجود دارد.

اما بحث اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا کار چندان ساده ای نیست. متقاضیان هر چقدر هم در زمینه رشته مهندسی کشاورزی که رشته تخصصی خودشان است تسلط و اشراف داشته باشد نیز  لزوما در زمینه مذاکره با کارفرمایان این کشور و اخذ پیشنهاد کاری مهارت کافی را ندارند. زیرا این کار یک امر کاملاً تخصصی به شمار می رود. به همین جهت است که که معمولا افرادی که قصد دارند در زمینه اخذ پیشنهاد کاری برای کار در استرالیا و سایر کشورها، مسیر را با موفقیت طی کنند، از یک کاریابی بین المللی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارد کمک می ‌گیرند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و پرونده های موفق در زمینه اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرمایان در استرالیا، نیوزلند، کانادا، آمریکا، کانادا، انگلیس، و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده ارائه خدمات صفر تا صد در زمینه کاریابی بین المللی به هموطنان عزیزمان در تخصص های مختلف می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کشاورزی در کانادا

 

درآمد مهندسان کشاورزی در استرالیا

به طور معمول درآمد مهندسان کشاورزی در استرالیا به فاکتورهای متعددی از جمله، جنسیت افراد، میزان سابقه کاری و همچنین سطح تحصیلات آنان، و همچنین شرایط کارفرمای موردنظر بستگی دارد. با در نظر گرفتن کلیه این فاکتورها میانگین درآمد مهندسان کشاورزی در استرالیا در سال ۲۰۱۹ چیزی حدود ۹۹ هزار دلار در سال برای آقایان و ۶۵ هزار دلار در سال برای خانم ها می باشد. واضح است که افراد با تجربه کاری و سن بالاتر درآمد بیشتری نسبت به میانگین به دست آورده و افراد با تجربه کاری کمتر و به ویژه تازه فارغ التحصیل شده ها درآمد کمتری از حد میانگین بدست می آورند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.