استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند

نیوزلند کشور کوچک واقع در اقیانوس آرام که در تقسیمات بین المللی جزو قاره اقیانوسیه به حساب می ‌آید یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت متخصصان رشته‌ های مختلف از جمله مهندسان به ویژه در سال‌ های اخیر به شمار آمده و بسیاری از مهندسان کشورمان نیز مشتاق ورود به بازار کار این کشور هستند. دلایل مختلفی می ‌توان برای این موضوع برشمرد که مهم ‌ترین آن ها مناسب بودن سطح درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و همچنین وجود بازار کار مناسب برای متخصصان رشته های مختلف به ویژه مهندسان در اکوسیستم کسب و کار نیوزلند است. در میان رشته های مهندسی  یکی از رشته هایی که بازار کار بسیار مناسبی در کشور نیوزلند دارد، مهندسی کامپیوتر می باشد که  متخصصان آن در این کشور از میانگین درآمدی بسیار مناسبی برخوردارند و فرصت های شغلی بسیاری در این کشور پیش روی آنان قرار دارد. در این مطلب به شرایط استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند اشاره می کنیم.

به منظور استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند، متخصصان این رشته باید مدارک تحصیلی خود را برای سازمان نظام مهندسی این کشور ارسال نمایند تا مدارکشان مورد تایید قرار گیرد. البته این تایید مدارک مانند معادل سازی مدارک رشته‌ های علوم پزشکی در این کشور نیست و بسیار ساده تر است. همان طور که می دانیم استخدام پزشکان در نیوزلند با فرآیند بسیار سختی همراه است که البته موضوع بحث این مطلب نمی باشد.

 

کاریابی مهندسان کامپیوتر در نیوزلند

خوشبختانه به علت اینکه در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند که اخیراً اعلام شده رشته مهندسی کامپیوتر در تمامی گرایش ها نیز دیده می شد، فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در نیوزلند برای هم وطنان عزیزمان فراهم است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در نیوزلند باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور ارسال نمایند تا در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل آید. در مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند دانش خود نسبت به رشته مهندسی کامپیوتر و همچنین مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی را به خوبی به فرد کارفرما اثبات نمایند تا وی را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می ‌توانند از کارفرما یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق ویزای کار کشور نیوزلند را نیز اخذ نمایند.

نکته مهم در زمینه ویزای کار نیوزلند این است که این ویزا نیز مانند ویزای کار استرالیا امتیاز محور است و متقاضیان برای دریافت آن باید از فاکتورهای مختلف تعیین شده امتیازات لازم را کسب نمایند. فاکتورهای اصلی اخذ امتیاز برای به دست آوردن ویزای کار نیوزلند عبارتند از: داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری، میزان سابقه شغلی و تجربه کاری، داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل و یا pte و همچنین شرایط سنی.

بحث داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر هم در اخذ ویزای کار کشور نیوزلند و هم در متقاعد کردن کارفرمایان فعال در این کشور برای استخدام فرد متقاضی می تواند تاثیر گذار باشد. از این رو افرادی که قصد کار در این کشور انگلیسی زبان را دارند پیش از هر کاری باید سرمایه‌ گذاری زیادی روی تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی خود نموده و با آمادگی خوبی در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی شرکت نمایند. علاوه بر لزوم داشتن مدرک زبان، خود این افراد برای کار در کشور انگلیسی زبان نیوزلند به ویژه در محیط شرکت های مهندسی قطعاً به تسلط بالایی به زبان انگلیسی نیاز دارند و همچنین باید در زمینه تخصصی خود نیز لغات و اصطلاحات مربوطه را به‌ خوبی آموخته باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان

 

درآمد مهندسان کامپیوتر در نیوزلند

همانطور که پیش تر ذکر شد یکی از اصلی ‌ترین دلایل استقبال از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند، بالا بودن درآمد متخصصان این رشته در این کشور است. مهندسان کامپیوتر در کشور نیوزلند نیز مانند سایر کشورهای دنیا در طیف وسیعی از مشاغل می توانند مشغول به کار شوند که از آن جمله می توان به برنامه نویسی، طراحی نرم افزارها و اپلیکیشن ها، حفظ و نگهداری برنامه های کامپیوتری و وب سایت ها، طراحی و توسعه وب سایت ها، سئو یا بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو، حفظ و نگهداری شبکه های کامپیوتری و … اشاره نمود. از این رو درآمد مهندسان کامپیوتر در نیوزلند نیز بسته به شرح وظایف و شغلی که در آن قرار می گیرند می تواند بسیار متفاوت باشد و نمی توان یک رقم ثابت را برای کلیه این ردیف های شغلی به حساب آورد. برخی از ردیف های شغلی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور با کمبود نیروی کار بیشتری مواجه است و به همین جهت نیاز به متخصصان مهاجر بیشتری وجود دارد که از آن جمله می توان به مهندسی نرم افزار، مدیریت پایگاه های اطلاعات، مدیریت سیستم ها، متخصص امنیت اطلاعات و مدیریت شبکه اشاره کرد.

میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در نیوزلند در کلیه مشاغل مرتبط با این رشته حدود ۵۷ هزار دلار نیوزلند در سال است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور رقم بسیار مناسبی به حساب می آید.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که به علت سرمایه ‌گذاری مناسبی که کشور نیوزلند روی توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات نموده و همچنین حمایت ‌های دولت این کشور از شرکت های نوپا و استارتاپ های مبتنی بر فناوری های نوین به ویژه فناوری اطلاعات در سال های اخیر شرکت های بسیار زیادی در این کشور تاسیس شده و بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر گسترده تر شده است. همچنین دولت نیوزلند برای جذب کارآفرینان دارای ایده از کشورهای مختلف دنیا ویزای استارتاپ نیوزلند را طراحی نموده و از این طریق به این افراد فرصت می ‌دهد که بتوانند در این کشور اقامت گزیده و کسب و کار استارتاپی خود را راه اندازی نمایند. وجود استارتاپ های بیشتر در اکوسیستم کسب و کار نیوزلند که اغلب در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند، به معنای وجود فرصت های شغلی بیشتر برای متخصصان رشته های مرتبط مهندسی کامپیوتر در این کشور مهاجر پذیر می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نیوزلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.