استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه

ترکیه همسایه غربی کشورمان نیز در سال های اخیر یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت متخصصان رشته‌ های مختلف از جمله مهندسان ایرانی به شمار آمده و بسیاری مشتاق ورود به بازار کار این کشور هستند. دلایل مختلفی می ‌توان برای این موضوع برشمرد که مهم ‌ترین آن ها مناسب بودن سطح درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و همچنین وجود بازار کار مناسب برای متخصصان رشته های مختلف به ویژه مهندسان در اکوسیستم کسب و کار ترکیه است. همچنین نزدیک بودن به ایران و عدم وجود مشکل خاص پیش روی هموطنانمان در مسیر اخذ ویزای کار ترکیه، از دیگر علل اقبال هموطنانمان به کار در این کشور است. در میان رشته های مهندسی  یکی از رشته هایی که بازار کار بسیار مناسبی در کشور ترکیه دارد، مهندسی کامپیوتر می باشد که  متخصصان آن در این کشور از میانگین درآمدی مناسبی برخوردارند و فرصت های شغلی بسیاری در این کشور پیش روی آنان قرار دارد. در این مطلب به شرایط استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه اشاره می کنیم.

به منظور استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه، متخصصان این رشته باید مدارک تحصیلی خود را برای سازمان نظام مهندسی این کشور ارسال نمایند تا مدارکشان مورد تایید قرار گیرد. البته این تایید مدارک مانند معادل سازی مدارک رشته‌ های علوم پزشکی در این کشور نیست و بسیار ساده تر است. همان طور که می دانیم استخدام پزشکان در ترکیه با فرآیند بسیار سختی همراه است که البته موضوع بحث این مطلب نمی باشد.

 

کاریابی مهندسان کامپیوتر در ترکیه

خوشبختانه به علت اینکه کشور ترکیه به شدت در مسیر توسعه اقتصادی قدم بر می دارد و استارتاپ های فراوانی در زمینه های مرتبط با تکنولوژی های کامپیوتری و فناوری اطلاعات در این کشور تاسیس می شوند، فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در ترکیه برای هم وطنان عزیزمان فراهم است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در ترکیه باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور ارسال نمایند تا در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل آید. در مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند دانش و مهارت های خود نسبت به رشته مهندسی کامپیوتر و همچنین مهارت های ارتباطی به زبان ترکی استانبولی و بعضا انگلیسی را به خوبی به فرد کارفرما اثبات نمایند تا وی را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می ‌توانند از کارفرما یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق ویزای کار کشور ترکیه را نیز اخذ نمایند. البته برای اخذ ویزای کار ترکیه نیز داشتن مدرک زبان معتبر الزامی است. در اکثر شرکت های کشور ترکیه، اعطای جاب آفر برای افرادی که به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند امکانپذیر است. اما معدود فرصت های شغلی در شرکت های بین المللی فعال در این کشور نیز می توان یافت که برای ورود به آن ها داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس و داشتن تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند.

 

درآمد مهندسان کامپیوتر در ترکیه

همانطور که پیش تر ذکر شد یکی از اصلی ‌ترین دلایل استقبال از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه، بالا بودن درآمد متخصصان این رشته در این کشور است. مهندسان کامپیوتر در کشور ترکیه نیز مانند سایر کشورهای دنیا در طیف وسیعی از مشاغل می توانند مشغول به کار شوند که از آن جمله می توان به برنامه نویسی، طراحی نرم افزارها و اپلیکیشن ها، حفظ و نگهداری برنامه های کامپیوتری و وب سایت ها، طراحی و توسعه وب سایت ها، سئو یا بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو، حفظ و نگهداری شبکه های کامپیوتری و … اشاره نمود. از این رو درآمد مهندسان کامپیوتر در ترکیه نیز بسته به شرح وظایف و شغلی که در آن قرار می گیرند می تواند بسیار متفاوت باشد و نمی توان یک رقم ثابت را برای کلیه این ردیف های شغلی به حساب آورد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش

میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در ترکیه در کلیه مشاغل مرتبط با این رشته با داشتن 1 تا 3 سال سابقه کار، حدود 63 هزار لیر ترکیه است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور رقم بسیار مناسبی به حساب می آید. مهندسان کامپیوتر با سابقه کاری بین 3 تا 8 سال در کشور این کشور به طور میانگین بیش از 89 هزار لیر ترکیه درآمد دارند. اما افرادی که بیش از 8 سال سابقه کار دارند، به طور میانگین درآمدی بیش از 112 هزار لیر ترکیه کسب می کنند.

باید در نظر داشت این است که به علت سرمایه ‌گذاری مناسبی که کشور ترکیه روی توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات نموده و همچنین حمایت ‌های دولت این کشور از شرکت های نوپا و استارتاپ های مبتنی بر فناوری های نوین به ویژه فناوری اطلاعات در سال های اخیر شرکت های بسیار زیادی در این کشور تاسیس شده و بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر گسترده تر شده است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به ترکیه و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.