استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا

رشته مهندسی کامپیوتر از رشته های محبوب برای تحصیل در میان مشتاقان رشته های مهندسی به شمار می رود که در تمامی دنیا طرفداران فراوانی دارد به خصوص امروزه که تقریباً تمامی شئون زندگی انسان به فناوری های مبتنی بر کامپیوتر و اینترنت وابسته شده است بازار کار این رشته بسیار وسعت پیدا کرده و و به ویژه در کشورهایی که کشورهای پیشرفته و جهان اولی به حساب می آیند فرصت های کاری برای متخصصان این رشته فراوان است استرالیا نیز یکی از کشورهایی است که در آن بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر بسیار عالی است و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته در کشورمان نیز مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا هستند

خوشبختانه رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی مورد نیاز کشور استرالیا قرار گرفته و به همین جهت است که فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا برای متخصصان این رشته است در سراسر دنیا از آن کشور عزیزمان ایران فراهم شده است

 

کاریابی مهندسان کامپیوتر در استرالیا

مشتاقان کاریابی مهندسان کامپیوتر در استرالیا باید در جریان باشند که سیستم مهاجرتی کاری کشور استرالیا بر اساس امتیازات افراد متقاضی عمل می کند و ویزای کار استرالیا به افرادی که امتیازات لازم را کسب کرده و صلاحیت خود را ابراز نمایند اعطا می گردد. چهار معیار اصلی که در اعطای ویزای کار استرالیا تعیین کننده امتیازات می باشند عبارتند از مهارت و تسلط به زبان انگلیسی، مدرک تحصیلات دانشگاهی، میزان سابقه کار، و همچنین سن. برای واجد شرایط بودن حداقل باید از ۱۰۰ امتیاز ممکن ۶۵ امتیاز را متقاضیان کسب نمایند.

همچنین شرایط اعطای مجوز کار به متخصصان رشته های مهندسی در کشور استرالیا نیز ویژگی های خاص خود را دارد. در واقع در اکثر کشورهای دنیا از جمله استرالیا متقاضیان ورود به بازار کار در رشته هایی همچون پزشکی باید حتماً معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را انجام دهند و بدون معادل سازی مدارک امکان استخدام پزشکان در استرالیا وجود ندارد. در مورد رشته های مهندسی نیز در این کشور مرحله ای شبیه معادل سازی باید اجرا شود و کلیه متخصصان رشته های مهندسی از جمله مهندسان کامپیوتر می بایست مدارک خود را برای تایید توسط سازمان ملی مهندسی کشور استرالیا ارائه نمایند و در این صورت اجازه کاریابی در این کشور را پیدا می ‌کنند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه

بهترین حالت برای استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کشور مبدا و سپس ورود به این کشور و بلافاصله مشغول شدن برای همان کارفرما می باشد. این کار کلا کاری بسیار دشوار به شمار می ‌رود. برای این منظور علاوه بر تسلط به رشته مهندسی کامپیوتر و دانش های مرتبط با آن متقاضیان باید در زبان انگلیسی کاملا سطح بالایی را نیز داشته و همچنین به مهارت های مذاکرات شغلی و شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور استرالیا نیز آشنایی کافی داشته باشند که متاسفانه اکثر هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان کامپیوتر در استرالیا هستند چنین مهارت‌ هایی را ندارند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر به کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد. آشنایی مدیریت و کارشناسان این کاریابی با اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف و همچنین مذاکرات شغلی موجب شده برای تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان در سال ‌های اخیر بتوانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری در رشته ‌های مختلف و از کشورهای مختلف از جمله استرالیا اخذ نمایند.

 

درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا

همانطور که پیشتر ذکر شد از علل اصلی اشتیاق متخصصان این رشته به استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا مناسب بودن درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا می باشد. به طور میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا  حدود ۷۸ هزار دلار در سال است که هم به نسبت هزینه های زندگی در این کشور و هم به نسبت درآمد مهندسان کامپیوتر در اکثر کشورهای دنیا رقم بسیار مناسبی به شمار می رود. ناگفته پیداست که این رقم فقط یک میانگین بوده و درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا در صورت داشتن سابقه کاری بیشتر در و تسلط بر زبان های برنامه نویسی و تخصص های خاص و همچنین بسته به شرایط شرکت کارفرما می تواند بسیار بیشتر از رقم ذکر شده نیز باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند

علاوه بر مناسب بودن درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا شرایط کاری نیز برای متخصصان این رشته در این کشور مناسب است. زیرا بر اساس قانون کار این کشور به طور معمول مهندسان کامپیوتر حدود ۳۶ ساعت در هفته باید کار کنند.

البته باید در نظر داشت که رشته مهندسی کامپیوتر شاخه های مختلفی دارد و از آن جمله می توان به نرم افزار و سخت افزار و شبکه اشاره نمود. میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا با تخصص نرم افزار برای آقایان حدود ۸۶ هزار دلار و برای خانم ها حدود ۷۳ هزار دلار در سال است. میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا و تخصص شبکه و سخت ‌افزار نیز با سابقه کار یک تا چهار سال حدود ۶۸ هزار دلار، باسابقه ۵ تا ۹ سال کار حدود ۸۴ هزار دلار، و با سابقه ۱۰ تا ۱۹ سال کار حدود ۹۲ هزار دلار استرالیا می باشد. اما افرادی که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند بالای ۱۰۰ هزار دلار استرالیا در سال درآمد به دست می ‌آورند.

همچنین میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا در ایالت های مختلف این کشور نیز متفاوت است و به طور میانگین بیشترین درآمد برای مهندسان کامپیوتر و شبکه در شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا در استان نیو ساوت ولز ثبت شده است که حداقل ۲۳ درصد بیش از میانگین کشوری می باشد. در جنوب استرالیا و به ویژه در شهر آدلاید میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر ۷ درصد بیش از میانگین کشوری استرالیا است. همچنین در شهر سیدنی نیز دو درصد درآمد مهندسان کامپیوتر بیش از میانگین کشوری می باشد. اما پایین ‌ترین میزان درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا به شهر داروین در ایالت استرالیای شمالی تعلق دارد که تقریبا ۱۴ درصد کمتر از میانگین کشوری می باشد. به همین جهت شهر کانبرا برای استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا بهترین مکان از نظر بالا بودن درآمد محسوب می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.