استخدام مهندس نفت در کانادا

می دانیم که کشور کانادا از اصلی‌ ترین مقاصد مهاجرت کاری رشته های مختلف به ویژه تحصیل کرده های رشته های مهندسی می باشد. این کشور دارای منابع عظیم  نفت و گاز و صنایع پیشرفته ی پتروشیمی می باشد و به همین جهت شرکت های نفتی بزرگ بین المللی در این کشور فعالیت های گسترده ای دارند. البته باید در نظر داشت اقتصاد کانادا وابستگی بسیار ناچیزی به نفت و گاز دارد و به همین دلیل طرح های استخراج میادین نفتی در بسیاری از نقاط نفت خیر این کشور اصلا صورت نگرفته و این کشور در حال استخراج بخش ناچیزی از منابع سرشار خود می باشد. اما در سال های اخیر طرح های توسعه ای در میادین این کشور صورت گرفته و به همین جهت نیاز به نیروی متخصص بیشتری برای کار در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور کانادا حس می شود. از این رو فرصت استخدام مهندس نفت در کانادا برای دانش آموختگان این رشته از سراسر دنیا از جمله مهندسان نفت ایرانی، فراهم شده است.

تامین نیروی کار برای توسعه میادین نفتی کشور کانادا تنها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. از این رو مازاد آن را باید از طریق اعطای مجوز اقامت کار به فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های کشورهای دیگر تامین نماید. شرایط کاری و درآمد در این کشور به نحوی است که برای متخصصان رشته های مختلف از جمله مهندسان نفت، جذابیت بالایی دارد. از این رو مهندسان نفت ایرانی که بخواهند از مزایای استخدام مهندس نفت در کانادا بهره مند شوند نیز می توانند وارد بازار کار این کشور شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در اتریش

 

کاریابی مهندسان نفت در کانادا

مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در کانادا از دو روش اصلی می‌ توانند وارد این کشور شده و مشغول کار شوند. اولین روش گرفتن ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار در کشور کانادا می باشد در صورتی که متقاضی امتیاز لازم ا کسب نماید می تواند وارد این کشور شود. سیستم ویزای کار کانادا امتیازی می باشد و در این سیستم هرچه امتیاز متقاضیان بالاتر باشد شانس بیشتری برای اخذ این ویزا به دست می آورند. متقاضی در صورتی که ویزای جاب سیکر کانادا را اخذ کند، باید در مدت مجاز اقامت خود در کانادا کار مرتبط رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و در آن مشغول به کار شود که در این صورت ویزای کاری او تمدید شده و اقامت کاری کانادا برای وی تمدید می شود. این روش بسیار پر ریسک است و استفاده از آن به هیچ وجه تضمینی برای یافتن شغل در این کشور را به همراه ندارد.

اما بهترین روش به منظور بهره مندی از فرصت کاریابی مهندسان نفت در کانادا اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور مهاجر پذیر می باشد. در این روش متقاضی باید تمام مدارک تحصیلی و سوابق شغلی و همچنین گواهینامه های متفرقه و تکمیلی اخذ شده را برای کارفرمایان کانادایی ارائه نماید البته تمامی مراحل از طریق آنلاین صورت می گیرد البته باید یادآور شد که اصلی‌ترین مدرکی که باید ارسال نماید. همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز باید ضمیمه این مدارک گردد. البته در استان کبک کانادا که زبان فرانسه نیز زبان رسمی به حساب می آید، می توان با ارائه مدرک زبان فرانسوی کار را به پیش برد. سپس کارفرمایان در این کشور مدارک ارسالی را بررسی می کنند و در صورتی که فرد متقاضی شرایط قابل قبولی داشته باشد برای وی زمان مصاحبه شغلی به صورت آنلاین تعیین می کنند. در این مصاحبه، تسلط فرد متقاضی به زیر و بم تخصص رشته مهندسی نفت و زبان انگلیسی و همچنین زبان فرانسه (در صورتی که شرکت مورد نظر در استان کبک کانادا باشد)، می تواند کارفرما را به استخدام وی مجاب نماید. البته باید در نظر داشت که علاوه بر این موارد، تسلط به فنون انجام مصاحبه ی شغلی موفق نیز می تواند از دیگر موارد تعیین کننده به شمار رود و از این رو باید با اصول مصاحبه ی شغلی نیز به خوبی آشنا شد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در عمان

نه تنها دانستن زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر این زبان از جمله آیلتس از الزامات اخذ جاب آفر از کارفرمایان در این کشور است، بلکه برای اخذ ویزای کار این کشور نیز یکی از فاکتورهای کسب امتیازات لازم به شمار می رود. البته همان طور که پیش تر ذکر کردیم، کانادا کشوری دو زبانه می باشد و در استان کبک زبان زبان فرانسه زبان رسمی می باشد و برای متقاضیان کار در این استان ارائه مدرک زبان فرانسه الزامی می باشد.

متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در کانادا هستند، بعلت عدم آشنایی با مهارت مصاحبه ی شغلی نمی توانند مراحل اخذ جاب آفر و مهاجرت کاری خود را به خوبی پیش ببرند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی به به شرایط اکوسیستم کسب و کار کانادا اشراف کامل دارد می تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و پرونده های متعدد موفق در زمینه اعزام نیروی کار متخصص به کشور کانادا و سایر کشورهای مهاجرپذیر پیشرفته می باشد.

 

درآمد مهندسان نفت در کانادا

میانگین درآمد مهندسان نفت در کانادا به نسبت اکثر کشورهای دنیا بسیار مناسب است و همچنین نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار قابل قبولی می باشد. به عنوان مثال میانگین درآمد مهندسان نفت در کانادا با کمتر از یک سال سابقه کار چیزی حدود ۷۵ هزار دلار در سال است و مهندسانی که بین ۱ تا ۴ سال سابقه کار دارند بیش از ۸۰ هزار دلار در سال در آمد کسب می کنند. میانگین درآمد مهندسان نفت در کانادا با سابقه کار ۵ تا ۹ سال نیز سالانه بیش از ۱۰۲ هزار دلار است و افراد با سابقه کار بین ۱۰ تا ۲۰ سال نیز بیش از از ۱۲۰ هزار دلار کانادا در سال درآمد به دست می آورند. با مقایسه میانگین درآمد متخصصان این رشته با سایر رشته ها می توان دریافت که این رشته یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور کانادا به حساب می آید و شرایط کاری متخصصان آن در کانادا در بالاترین سطح ممکن می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در استرالیا

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.