استخدام مهندس نفت در عمان

کشور عمان در میان کشورهای عربی منطقه خاورمیانه بهترین روابط را با کشور عزیزمان ایران داشته و با توجه به اقتصاد پویا و رو به رشدی که دارد مقصد مناسبی برای کار متخصصان ایرانی در سال های اخیر به شمار رفته است. متخصصان ایرانی در رشته های مختلف با توجه به بالا بودن ارزش پول ملی کشور عمان و همچنین سطح بالای درآمدها در این کشور در سال ‌های اخیر اقبال زیادی به کار در این کشور عربی نشان داده اند. بسیاری از هموطنان ما اطلاعات چندان زیادی در مورد کشور عمان ندارند و عده زیادی از مردم، این کشور را یک کشور نفتی به حساب نمی آورند. شاید منابع نفت و گاز کشور عمان به اندازه کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر، و کویت نباشد، اما این کشور نیز دارای منابع قابل توجه سوخت های فسیلی است. به ویژه در دهه گذشته که حاکمان این کشور در زمینه توسعه زیرساخت ها، قدم های بسیار موثری برداشته اند، توجه به منابع نفت و گاز در این کشور بیش از پیش معطوف شده و منابع مالی حاصل از فروش نفت و گاز در توسعه زیرساخت ‌های این کشور خرج می شود. گسترش فعالیت ها در زمینه اکتشاف منابع جدید نفت و گاز و همچنین استخراج در کنار توسعه صنایع  پتروشیمی در این کشور موجب شده صنعت نفت و گاز این کشور با کمبود نیروی کار متخصص مواجه باشد. از این رو فرصت استخدام مهندس نفت در عمان برای متخصصان این رشته فنی از سراسر دنیا از جمله ایران عزیزمان فراهم آمده است.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در عمان می‌ توانند در شرکت های متعدد بومی و بین المللی فعال در صنعت نفت و گاز این کشور مشغول به کار شوند. بزرگ ترین شرکت نفتی فعال در کشور عمان شرکت بریتیش پترولیوم یا BP می ‌باشد که یک شرکت اصالتا بریتانیایی و در واقع چند ملیتی به شمار می رود و دفتر مرکزی آن در شهر لندن پایتخت انگلیس قرار دارد. همچنین شرکت ‌های بین ‌المللی دیگری مانند رویال داچ شل، شورون، اکسان موبیل و توتال نیز در این کشور فعال هستند و افراد متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در چنین شرکت های بزرگ بین المللی با شرایط کاری خوب و درآمد مناسب مشغول به کار شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در اتریش

 

کاریابی مهندسان نفت در عمان

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در عمان می توانند در بخش ‌های مختلف صنعت نفت و گاز این کشور از جمله بخش اکتشاف منابع، استخراج منابع، پالایش نفت و گاز، توزیع و بازاریابی نفت خام، گاز طبیعی، و میعانات گازی و همچنین صنایع متنوعی در زمینه تولید محصولات پتروشیمی مشغول به کار شوند.

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در عمان در صورتیکه بخواهند در شرکت های بومی این کشور مشغول به کار شوند عمدتا باید به زبان عربی تسلط بالا داشته و مدرک زبان عربی نیز ارائه نمایند. اما با توجه به اینکه اکثر قسمت‌ های صنعت نفت و گاز عمان توسط شرکت‌ های بزرگ بین‌ المللی اداره می گردد، شانس بالایی برای استخدام مهندس نفت در عمان در شرکت‌ های بزرگ بین ‌المللی فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور وجود دارد و برای کار در چنین شرکت های چند ملیتی تسلط بالا به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس کفایت می کند.

اما نکته مهم در زمینه استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در عمان این است که این افراد باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود را به همراه مدارک زبان برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنها مناسب باشد، معمولاً به یک مصاحبه شغلی که عمدتاً به صورت آنلاین برگزار می ‌شود دعوت خواهند شد و در این مصاحبه باید بتوانند تسلط خود را در زمینه تخصصی و شغلی و همچنین مهارت های ارتباطی به زبان مورد نظر که در اینجا عربی یا انگلیسی می باشد به خوبی به کارفرما نشان دهند و وی را به استخدام خود ترغیب نمایند. از این رو این افراد باید با فنون مذاکره های شغلی به ویژه مذاکرات شغلی بین المللی نیز آشنایی داشته باشند تا بتوانند یک مصاحبه شغلی موفق را پشت سر بگذارند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور عمان آشناست می ‌تواند برای آنان بسیار کلیدی باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسان نفت به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان از جمله کشور عمان آماده کمک به این عزیزان در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کار فرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشورها می باشد. افرادی که بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در عمان دریافت کنند می توانند ویزای کاری این کشور را دریافت نموده و در این کشور به کار مشغول شده و از مزایای پرشمار آن بهره مند گردند. اشتیاق به کار در این کشور به رشته های فنی چون مهندسی نفت محدود نیست و بسیاری از هموطنانمان توسط این کاریابی بین المللی به منظور استفاده از فرصت کاریابی پزشکان در عمان به این کشور اعزام شده و با معادل سازی مدارک خود در این کشور مشغول به کار شده اند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در استرالیا

 

درآمد مهندسان نفت در عمان

علاوه بر دورنمای مناسب ثبات شغلی و همچنین شرایط مناسب بازار کار در این کشور، یکی از اصلی ترین دلایل دیگر استقبال از فرصت استخدام مهندس نفت در عمان بالا بودن درآمد مهندسان نفت در این کشور عربی حوزه دریای عمان می باشد. میانگین درآمد مهندسان نفت در عمان نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست و به همین جهت مردم این کشور و کارکنان خارجی فعال در اکوسیستم کسب و کار آن از سطح رفاه مناسبی برخوردارند. همچنین به علت بالا بودن ارزش ریال عمان، پول ملی این کشور، کارکنان خارجی پس از تبدیل درآمد خود در هر کشوری مبلغ قابل توجهی خواهند داشت. به ویژه هموطنان عزیزمان معمولا با چند سال کار در عمان می توانند در بازگشت به ایران زندگی مناسبی برای خود و خانواده شان بسازند. البته شرایط شرکت ها و کمپانی های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی عمان متفاوت است و درآمد مهندسان نفت مشغول به کار در این شرکت ‌ها نیز دارای تفاوت‌ های زیادی می ‌باشد. همچنین دیگر عامل تعیین کننده درآمد مهندسان نفت در عمان میزان سابقه کار و تجربه شغلی آنان است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به عمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.