استخدام مهندس نفت در استرالیا

کشور استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا که بازار کار بسیار وسیعی برای متخصصان رشته های مختلف از جمله رشته‌ های مهندسی داراست، بسیار مورد توجه مشتاقان کاریابی بین المللی در میان متخصصان از سراسر دنیا از جمله کشور ما قرار گرفته است و بسیاری از متخصصان رشته های مختلف از جمله مهندسان نفت برای استفاده از فرصت کاریابی در این کشور اقدام می نمایند. در سال های اخیر کشف و استخراج منابع نفت و گاز در کشور استرالیا سرعت بیشتری گرفته و به همین جهت نیاز به نیروی کار متخصص بیشتری حس  می شود. دلایل مختلفی از جمله همین وجود فرصت های شغلی فراوان بعلت توسعه روز افزون صنعت انرژی در این کشور و همچنین درآمد بالا و مناسب موجب شده است که بسیاری مشتاق استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در استرالیا باشند.در در این مطلب به شرایط استخدام مهندس نفت در استرالیا اشاره می کنیم.

می دانیم که همه ساله دولت استرالیا لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را اعلام می نماید و بر این اساس متقاضیان کار در این کشور می ‌توانند برای استفاده از فرصت به دست آمده اقدام نمایند. در سال ۲۰۱۶ رشته مهندسی نفت از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا حذف شد و این به معنای از بین رفتن شانس استخدام مهندس نفت در استرالیا برای مشتاقان به حساب می آمد. در سال ۲۰۱۹ خوشبختانه مجددا رشته مهندسی نفت به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا اضافه شد. خبر بسیار مسرت بخش این است که مهندسی نفت این بار در لیست مشاغل مورد نیاز بلند مدت و استراتژیک کشور استرالیا MLTSS قرار گرفته است. این نشان می دهد که بازار کار رشته مهندسی نفت کشور استرالیا در سال های آینده نیز به کمبود نیروی کار مواجه بوده و و فرصت کار برای متخصصان این رشته تا سالها در کشور استرالیا فراهم خواهد بود و این موضوع دورنمای بازار کار این رشته را در کشور استرالیا بسیار روشن و مثبت می نمایاند. در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا رشته مهندسی نفت یا پترولیوم را با کد شناسایی ۲۳۳۶۱۲ می توان مشاهده نمود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در عمان

 

کاریابی مهندسان نفت در استرالیا

به منظور استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در استرالیا به دو صورت می توان اقدام نمود. اولین روش که بی ریسک ترین آنهاست دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک شرکت فعال در کشور استرالیا در زمینه صنعت نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی است. به این منظور متقاضیان استخدام مهندس نفت در استرالیا باید از کشور مبدا یعنی کشور خود به مذاکره با کارفرمایان فعال در کشور استرالیا بپردازند و آنان را به استخدام خود مجاب نمایند. اما در این زمینه مشکلات فراوانی پیش روی این عزیزان وجود دارد. ابتدا باید بتوانند با تسلط بسیار بالا با کارفرمایان استرالیایی و کارفرمایان بین المللی حاضر در کشور استرالیا به مذاکره بپردازند و همچنین باید مدارک تحصیلی، سوابق کاری و مدارک زبان آنان به حدی بالا و مناسب باشد که برای کارفرما قانع کننده باشد که برای آنان پیشنهاد کاری ارسال نماید. سپس در صورت اخذ پیشنهاد کاری می ‌توانند برای اخذ ویزای کار استرالیا اقدام نموده و وارد این کشور شده و به کار برای کارفرمای ذکر شده مشغول شوند.

همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در کشور استرالیا می تواند اصلی ‌ترین چالش و مشکل پیش روی هموطنان عزیز باشد. معمولاً در این زمینه استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته و همچنین به ریزه کاری های مذاکره کاری و اخذ جاب آفز تسلط بالایی دارد، نکته کلیدی به حساب می آید. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسان معدن به کشورهای گوناگون دنیا از جمله استرالیا،آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ جاب آفر و همچنین کمک در زمینه اخذ ویزای کار کشور استرالیا و سایر کشورها برای هموطنان عزیز به ویژه مهندسان معدن می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در کانادا

اما راه دوم، اخذ ویزای کار استرالیا یا ویزای جاب سیکر در صورت داشتن شرایط لازم و اخذ امتیازات کافی می باشد که در این صورت متقاضیانی که بتوانند امتیازات لازم را به دست آورند با ویزای کاری یا جستجوی کار وارد این کشور می شوند و این فرصت را خواهند داشت تا در بازار کار این کشور شغل مرتبط با رشته خود را بیابند و به همین صورت ویزای کار آنان تمدید خواهد شد برای اخذ امتیازات کافی، شرایط سنی، مدرک و نمره زبان، مدرک تحصیلی، و سوابق کاری نکات کلیدی می باشد که در مجموع، متقاضیان از این فاکتورها می ‌توانند امتیازات لازم را به دست آورده و وارد بازار کار استرالیا شود. البته باید در نظر داشت که به علت اینکه رشته مهندسی نفت در لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا قرار دارد امکان اخذ ویزای کار جاب سیکر طریقه کسب امتیازات لازم برای مهندسان نفت در این کشور وجود دارد و برای متخصصان رشته هایی که در لیست مشافل مورد نیاز استرالیا قرار ندارند این امکان فراهم نیست.

 

درآمد مهندسان نفت در استرالیا

علاوه بر اینکه منابع نفت و گاز قابل توجهی در مناطق مختلف کشور استرالیا به ویژه در غرب آن کشف شده و استخراج از این منابع هر روز سرعت بیشتری می گیرد و در واقع بازار کار مهندسی نفت این کشور تقریباً بکر و بسیار دور از اشباع شدن به حساب می آید، درآمد مهندسان نفت در استرالیا نیز بسیار عالی است. به طور دقیق تر می توان گفت میانگین درآمد مهندسان نفت در استرالیا چیزی حدود ۱۷۹ هزار دلار در سال است که جزو بالاترین درآمدها در میان متخصصان رشته های مختلف در خود این کشور به شمار می ‌آید و در مقایسه با درآمد مهندسان نفت در اکثر کشورهای دنیا نیز رقم قابل توجهی است. البته درآمد مهندسان نفت در استرالیا در صورت داشتن سوابق کاری بالا می تواند بسیار بیش از رقم ذکر شده نیز باشد که بسته به تجربه کاری افراد، شرایط شرکت کارفرما و همچنین دانش و تخصص های افراد تعیین می گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در نروژ

 

البته شاید استخدام مهندس نفت در کویت و همچنین استخدام مهندس نفت در قطر با امکان کسب درآمد بسیار بیشتری همراه شود، اما باید در نظر داشت که کیفیت زندگی در کشورهایی چون استرالیا، کانادا، انگلیس، آلمان، اتریش، سوئیس، و سایر کشورهای مهاجر پذیر پیشرفته اصلا با کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس قابل قیاس نمی باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.