استخدام مهندس مکانیک در انگلیس

کشور انگلیس که اخیرا از اتحادیه اروپا خارج شده، همچنان یکی از اصلی ترین قدرت های اقتصادی و صنعتی دنیا به شمار می رود. انگلیس در زمینه های مختلف صنعتی از جمله کشاورزی و دامپروری مکانیزه، صنایع غذایی، ماشین آلات صنعتی، خودروسازی، تولید قطعات خودرو، لوازم الکرتونیک، موتور هواپیما، نساجی، دخانیات و همچنین صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی از کشورهای پیشگام در دنیا به شمار می رود و شرکت های بزرگ این کشور در دنیا صاحب نام و اعتبار بالایی هستند. طبیعتا در کشوری که چرخ های صنعت به خوبی در حرکت است، می توان انتظار بازار کار مناسبی برای متخصصان رشته های مرتبط را داشت. رشته مهندسی مکانیک از اصلی ترین و کلیدی ترین تخصص های مورد نیاز صنعت در سراسر دنیاست و متخصصان آن در کشور انگلستان بازار کار بسیار مناسبی را پیش روی خود می بینند. برای هموطنان عزیزمان نیز که در این زمینه تحصیل کرده و تجربه کاری مناسبی دارند، فرصت استخدام مهندس مکانیک در انگلیس وجود دارد. از این رو در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان مکانیک در انگلستان اشاره خواهیم نمود.

 

کاریابی مهندسان مکانیک در انگلیس

انگلیس یک کشور کاملا صنعتی به شمار رفته و سالهاست که رشته مهندسی مکانیک جزو رشته های مورد نیاز این کشور به شمار می رود. به همین جهت فرصت استخدام مهندس مکانیک در انگلیس برای متخصصان این رشته از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز فراهم است. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز کشور انگلیس که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده رشته مهندسی مکانیک جزو رشته هایی به شمار می ‌رود که کمبود متخصصین آن حس می شود. به دو صورت می توان از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در انگلستان استفاده نمود که روش اول اخذ جاب آفر از کشور مبدا و اخذ ویزای کار از این طریق و روش دوم اخذ ویزای جستجوی کار کشور انگلیس و گشتن به دنبال کار مرتبط با رشته تخصصی پس از حضور در این کشور،  در مدت زمانی محدود است.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان

روش اول که روشی مطمئن تر است بدین صورت است که متقاضیان استخدام مهندس مکانیک در انگلیس باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور انگلیس مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نمایند و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار انگلیس را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور انگلیس فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلت نماید می ‌تواند پس از یک دوره اقامت کاری از طریق کارت قرمز سفید قرمز انگلیس یا کارت آبی اروپا در این کشور صنعتی، در نهایت اقامت دائم کشور انگلیس را نیز به دست آورد.

اما چالش بزرگی که اکثر مشتاقان استخدام مهندس مکانیک در انگلیس با آن مواجهند همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور، این افراد علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی و رشته تخصصی خود یعنی مهندسی مکانیک، باید به فنون مذاکره هم تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور انگلیس نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه اکثریت آنان در این زمینه مهارت کافی را دارا نیستند به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند، از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور انگلیس داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نیوزلند

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار رشته های مختلف از جمله مهندسی مکانیک به کشور انگلیس و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشور انگلیس به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری در این کشور دارد و با تکیه بر همین آشنایی با شرایط کشور انگلیس توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان مکانیک در انگلستان بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید.

همان طور که پیش تر ذکرشد، راه دیگر برای ورود به کشور انگلیس برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در این کشور، استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار این کشور است که روشی بسیار پر ریسک به نسبت روش قبلی می باشد. زیرا متقاضیان باید در فرصت چند ماهه حضور در خاک انگلستان، حتما شغلی پیدا کرده و در آن مشغول شوند. در غیر این صورت ویزای آنان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

 

درآمد مهندسان مکانیک در انگلیس

به طور کلی انگلیس یکی از قدرت های اقتصادی دنیا به حساب می آید و میزان درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برای متخصصان اکثر مشاغل از سطح بالا و قابل قبولی برخوردار است. میانگین درآمد مهندسان مکانیک در انگلیس نیز نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسبی می باشد. میانگین درآمد مهندسان مکانیک در انگلیس حدود 28273 پوند در سال می باشد. البته تعداد شرکت های صنعتی فعال در کشور انگلستان فوق العاده زیاد بوده و تنوع مشاغلی که مهندسان مکانیک در کشور انگلیس می توانند در آن مشغول به کار شوند، بسیار بالاست. طبیعتا هر کارفرمایی شرایط خاص خود برای اعطای حقوق کارمندانش را دارد و یکی از اصلی ترین عوامل تعیین درآمد مهندسان مکانیک در انگلیس همین شرایط کارفرما می باشد. البته باید در نظر داشت که نمی تواند حقوق تعیین شده از حداقل درآمد قابل قبول در قانون کار این کشور کمتر باشد. میزان سابقه کاری و داشتن مهارت های بیشتر از جمله تسلط به نرم افزارهای مربوط به این رشته و همچنین سطح تحصیلات آکادمیک نیز می تواند در بالا بردن رفتن درآمد مهندسان مکانیک در انگلیس نقش اساسی ایفا کند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نروژ

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.