استخدام مهندس مکانیک در استرالیا

استرالیا بعنوان یکی از از کشورهای  مهاجر پذیر دنیا به شمار می رود که بازار کار آن در اکثر رشته‌ها به ویژه رشته های مرتبط با علوم پزشکی و فنی مهندسی شرایط بسیار مناسبی برای متخصصان دارد و به هیچ وجه نه تنها اشباع نبوده بلکه فرصت های شغلی بیشتری نیز سال به سال در آن مهیا می گردد. همچنین به علت اینکه امکان اخذ اقامت دائم استرالیا در پی اقامت کاری چند ساله در این کشور وجود دارد، بسیاری این کشور را بعنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب می کنند. برای رشته هایی همچون مهندسی مکانیک نیز استرالیا یک مقصد مهاجرت کاری جذاب به شمار می رود. از این رو بر آن شدیم که شرایط استخدام مهندس مکانیک در استرالیا را برای هموطنان عزیزمان که در این رشته متخصص هستند بیان نماییم.

به منظور استفاده از فرصت استخدام مهندس مکانیک در استرالیا متخصصان این رشته می ‌بایست ویزای کار استرالیا را دریافت کنند که در نهایت این ویزای موقت می تواند به اقامت دائم یا PR استرالیا منجر شود. البته باید در نظر داشت که به مانند سایر رشته ها اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندسان مکانیک نیز بر اساس برنامه امتیاز محور قرار داده شده است و باید متقاضیان حداکثر امتیازات ممکنه در فاکتورهای مورد ارزشیابی از جمله سن، سابقه کاری، میزان و سطح تحصیلات و همچنین تسلط به زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان را به دست بیاورند تا شانس کاریابی مهندسان مکانیک در استرالیا را پیدا کنند. هموطنان عزیز برای کار در استرالیا به عنوان یک مهندس مکانیک به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس نیاز دارند. زیرا علاوه بر اینکه نمره زبان از فاکتورهای اخذ امتیاز لازم برای ویزای کار این کشور است، امکان کار بدون تسلط بالا به زبان انگلیسی در محیط شرکت های مهندسی این کشور وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در انگلیس

در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا، رشته مهندسی مکانیک جز مشاغل با فرصت های شغلی فراوان درج شده است و می ‌توان این رشته را با کد ۱۷۲۱ مشاهده نمود. بر اساس آمارهای رسمی، رشد بازار کار شغل مهندسی مکانیک در استرالیا در طی ۵ ساله اخیر حدود 1.5 درصد در سال بوده است که با ادامه همین روند می توان دورنمای بسیار مناسبی برای بازار کار این رشته در این کشور متصور بود.

 

کاریابی مهندسان مکانیک در استرالیا

البته مهندسان مکانیک برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در استرالیا می بایست از انجمن مهندسین حرفه ای استرالیا مجوز حرفه ‌ای دریافت نمایند که این در واقع به منزله اجازه کار در این کشور برای آنان به شمار می رود.

مهمترین مرحله پیش روی مهندسان مکانیک به منظور استفاده از فرصت استخدام مهندس مکانیک در استرالیا اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. در واقع داوطلبان کاریابی مهندسان مکانیک در استرالیا می ‌بایست یک کارفرما در این کشور را مجاب کنند که می توانند نیروی خوبی برای آنان بوده و آنان را به استخدام خود ترغیب نمایند. برای این منظور تسلط به زبان انگلیسی در سطح بسیار بالا، تسلط به دانش مهندسی مکانیک و نرم افزارهای مربوطه و همچنین داشتن روابط عمومی مناسب و و آشنایی به فنون مذاکرات شغلی بسیار کاربردی است. به همین دلیل بسیاری از مشتاقان کاریابی مهندسان مکانیک در استرالیا پرونده مهاجرت کاری خود را از طریق کاریابی های بین المللی پیش می ‌برند. زیرا کاریابی های بین المللی با شرایط استخدام در کشورهای مختلف آشنایی دارند و می توانند بهترین راهنمایی ها را در جهت رسیدن به هدف به متقاضیان ارائه نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در کانادا

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار مهندس مکانیک به کشورهای مختلف از جمله استرالیا، کانادا، آلمان، اتریش و … آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر از کشورهای مختلف از جمله استرالیا می باشد.

 

درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا

از علل اقبال زیاد متخصصان این رشته به استفاده از فرصت استخدام مهندس مکانیک در استرالیا بالا بودن درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا می باشد. در حال حاضر میانگین سالانه درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا در سطح کل این کشور چیزی حدود 102 هزار دلار می باشد که از متوسط درآمد ملی کل مشاغل بیشتر است. همچنین در میان مهندسان مکانیک شاغل در استرالیا درصد رضایت شغلی حدود ۸۰ درصد است که نشان دهنده شرایط مناسب کار در این کشور است. البته درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و از آن جمله می ‌توان به میزان تجربه کاری و تخصص های این افراد، همچنین میزان تسلط به نرم افزارهای تخصصی، و همچنین شرایط شرکت کارفرما اشاره نمود. علاوه بر این در ایالت های مختلف کشور استرالیا میانگین درآمد مهندسان مکانیک متفاوت است. حداکثر میانگین درآمد مهندسان مکانیک در استرالیا متعلق به شهر ملبورن در ایالت ویکتوریا می باشد که حدود ۱۱۰ هزار دلار در سال است و پس از آن نیز شهر سیدنی با حدود ۱۰۲ هزار دلار و شهر بریزبن با حدود ۹۸ هزار دلار قرار دارند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نیوزلند

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.