استخدام مهندس معمار در استرالیا

استرالیا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری، بازار کار مناسبی برای بسیاری از رشته ها و تخصص ها از جمله رشته های فنی مهندسی دارد. از این رو عده زیادی از متخصصان این رشته ها از کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران برای بهره‌ مندی از فرصت کار در در این کشور و به دست آوردن شانس اقامت دائم برای خود و خانواده شان تلاش می کنند که از کارفرمایان فعال در این کشور پیشنهاد کاری دریافت نموده و وارد بازار کار این کشور شوند. در زمینه رشته تخصصی مهندسی معماری نیز کشور استرالیا بازار کار مناسبی دارد و درآمد متخصصان این رشته نیز در کشور استرالیا مناسب است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان این رشته در کشورمان که در فکر مهاجرت کاری هستند فرصت استخدام مهندس معمار در استرالیا را برای خود موقعیتی عالی در نظر می گیرند.

به طور معمول روال کار به این صورت است که متخصصان رشته های مختلف که در کشورهای دیگر تحصیل کردند برای ورود به بازار کار استرالیا باید مدارک خود را به تایید برسانند و متقاضیان استفاده از فرصت استخدام مهندس معمار در استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما برای متخصصان هر رشته روال کار برای تایید مدارک در این کشور متفاوت است، به عنوان مثال متقاضیان استخدام پزشکان در استرالیا مانند دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، و سایر رشته های مرتبط با علوم پزشکی که با سلامت و جان انسان ها در ارتباط هستند، باید حتماً در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور شرکت نموده و بعد یک دوره کارورزی را نیز در این کشور طی کنند تا مجوز کار در نظام سلامت این کشور را به دست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در کانادا

اما برای متخصصان رشته معماری شرایط به گونه دیگری است. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام مهندس معمار در استرالیا باید مدارک تحصیلی خود را به همراه سوابق کاری در ایالت مربوطه در این کشور به سازمان ارزشیابی مدارک معماران ارائه نمایند تا صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گیرد. شرکت در آزمون Archtectural Practice Examination یا APE و دستیابی به  نمره قبولی از مراحل سر راه این افراد است تا بتوانند به عنوان یک معمار رجیستر شده در این کشور به کار مشغول شوند. در لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا رشته مهندسی معماری با کد ۲۳۲۱۱۱ قرار گرفته است و بر این اساس تحصیلکردگان آن می ‌توانند شانس کاریابی در کشور استرالیا را داشته باشد و با کسب امتیازات لازم ویزای کار این کشور را اخذ نمایند.

 

کاریابی مهندسان معماری در استرالیا

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان معماری در استرالیا باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور مکاتبه نموده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند تا در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند از آنان برای یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل آید. در این مصاحبه این افراد باید بتوانند تسلط و دانش خود را به ریزه کاری های رشته معماری، نرم افزارهای مربوطه و همچنین مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی به خوبی به کارفرما نشان دهند و وی را به استخدام خود ترغیب نمایند. در این صورت این افراد می ‌توانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق شانس اخذ ویزای کار استرالیا را داشته باشند. می‌دانیم که ویزای کار استرالیا یک ویزای  امتیاز محور است و برای اخذ جاب آفر، اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل یا pte، داشتن مدرک تحصیلی معتبر و همچنین داشتن سابقه کاری نیاز است. شرایط سنی نیز دیگر فاکتور اخذ امتیاز در به دست آوردن ویزای کار استرالیا به حساب می آید. در هر یک از فاکتورهای ذکر شده متقاضیان باید امتیازات لازمه را کسب کنند تا در مجموع بتوانند حداقل امتیاز لازمه را بدست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معمار در ترکیه

اما مشکل اصلی اکثر هموطنان عزیزمان که مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس معمار در استرالیا هستند، عدم آشنایی با شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی و در نتیجه ناکامی در اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور است. به همین دلیل، مشتاقان کاریابی مهندسان معماری در استرالیا بهتر است از از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور استرالیا و سایر کشورها آشنایی دارند، استفاده نمایند تا شانس خود را برای اخذ یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر به شدت بالا ببرند. کاریابی بین المللی پرگاس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور استرالیا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. چندین پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار از جمله در رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی به کشور استرالیا، موید تسلط این کاریابی بین المللی به شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشور مهاجرپذیر می باشد.

 

درآمد مهندس معمار در استرالیا

به طور کلی شرایط بازار کار رشته های فنی مهندسی در کشور استرالیا بسیار مناسب بوده و فرصت های شغلی زیادی برای متخصصان این رشته ها در این کشور وجود دارد. علاوه بر این میانگین درآمد متخصصان این رشته نیز در کشور استرالیا بالاست و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته ها این کشور را برای مهاجرت کاری خود در نظر می گیرند. به طور میانگین درآمد مهندس معمار در استرالیا حدود ۸۲ هزار دلار استرالیا در سال است که در مقایسه با سایر کشورها رقمی قابل توجه است. کمترین حقوقی که برای یک مهندس معمار در کشور استرالیا که کمترین سابقه کاری را دارد در نظر گرفته می شود، حدود ۴۴ هزار دلار در سال می باشد. همچنین بیشترین درآمد مهندس معمار در استرالیا برای افراد با سابقه کاری زیاد بیش از ۱۲۵ هزار دلار استرالیا است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و در مقایسه با درآمد معماران در سایر کشورهای دنیا، رقم بسیار مناسبی به حساب می ‌آید. فاکتورهای تعیین کننده در تعیین درآمد مهندس معمار در استرالیا عبارتند از: میزان تجربه و سابقه کاری افراد، میزان مهارت های کسب شده توسط افراد به ویژه تسلط به نرم افزارهای تخصصی این رشته، میزان و سطح تحصیلات افراد و هم چنین شرایط شرکت کارفرما.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در دانمارک

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.